۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی کشنده رنو تی ۴۸۰ – Renault T480

image1 7

رنو تی ۴۸۰ یک نوع کشنده حمل و نقل سنگین است که توسط شرکت اتومبیل‌سازی فرانسوی، رنو (Renault Trucks)، تولید می‌شود. این خودرو از خانواده T کمپانی رنو است که به عنوان مدلی قوی و کارآمد در حمل بارهای سنگین شناخته می‌شود.

کشنده رنو تی 480
کشنده رنو تی ۴۸۰

کمپانی رنو

شرکت فرانسوی Renault که در ایران آن را با نام رنو می‌شناسیم، یکی از خودرو سازهای محبوب در ایران و یکی از قدیمی‌های این صنعت است که حدود ۱۲۵ سال از تاسیس و فعالیت آن می‌گذرد. این شرکت کار خود را با ساخت خودرو‌های سواری، موتورهای هواپیما و البته کامیون آغاز کرد.

رنو تراکس که در واقع شرکت ساخت کامیون این کمپانی است، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین و تجاری در اروپا به شمار می‌رود و توانسته است کامیون‌های با کیفیتی را روانه‌ی بازار کند، مثل همین کامیون کشنده رنو T 480 که توانسته عنوان کامیون برتر را از آن خود کند. رنو تراکس علاوه بر فرانسه در اسپانیا هم خط تولید دارد و محصولات این شرکت توسط ۸ مرکز مختلف در دنیا مونتاژ می‌شوند که یکی از آن‌ها آریا دیزل است که از سال ۲۰۰۶ همکاری خود را با رنو آغاز کرده است.

برای بررسی انواع کشنده رنو وارد شوید.

معرفی کشنده رنو تی ۴۸۰

همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، کمپانی رنو یکی از غول‌های صنعت خودروسازی و به‌ویژه کامیون‌سازی است که توانسته با ارائه‌ی محصولات خوش‌ساخت و باکیفیت اعتماد مشتریان خود را جلب کند. یکی از محصولاتی که سهم بسزایی در این اعتمادسازی داشته کشنده رنو t480 است.

این کشنده از جمله محصولاتی است که خیلی زود توانست توانایی‌های خود را در عمل به اثبات برساند و در زمره‌ی محصولات پرطرفدار رنو قرار بگیرد. سیستم تعلیق کشنده رنو ۴۸۰ که عملکرد بسیار خوبی در مسیرهای ناهموار و سخت دارد، در کنار طراحی آیرودینامیک این کشنده که اصطکاک هوا و مصرف سوخت را به شدت پایین می‌آورد، از جمله مواردی هستند که کامیون کشنده رنو t480 را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است.

مشخصات فنی کشنده رنو تی ۴۸۰

کشنده رنو تی ۴۸۰ از موتور ۱۳ لیتری و ۶ سیلندره‌ی خطی DXI13  بهره می‌برد. این موتور دارای استاندارد آلایندگی زیست محیطی EURO 5 +EEV  است که آن را به موتوری دوست‌دار طبیعت تبدیل می‌کند. حداقل گشتاور این موتور ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ RPM است و مجهز به سیستم هوشمند قطع کن است.

کشنده رنو تی ۴۸۰ که داری ۱۲دنده‌ی جلو و ۳ دنده‌ی عقب دارد و از گیربکس اتوماتیک Optidriver / AT2612F بهره می‌برد. ماکزیمم گشتاور این گیربکس ۲۵۵۰  نیوتن‌متر است و تعویض دنده از پشت غربیلک فرمان انجام می‎‌گیرد.

سیستم تعلیق این کشنده که یکی از نقاط قوط آن است در قسمت جلو پارابولیک به همراه میل موج گیر و است و تا ۸ تن وزن را روی محور جلو تحمل می‌کند. در قسمت عقب نیز از سیستم تعلیق بادی مجهز به ریموت کنترل از داخل کابین به همراه کمک فنرهای تلسکوپی و میل تعادل استفاده شده است تا میزان تحمل وزن در محور عقب به ۱۳ تن برسد. میزان انعطاف‌پذیری سیستم تعلیق عقب ۲۵۰ میلی‌متر است و ضریب دیفرانسیل آن ۸۵/۲ است.

ترمزها در کامیون کشنده رنو۴۸۰ دیسکی و دارای دو مدار مستقل جلو و عقب، و مجهز به سیستم‌های هوشمند EBS, ABS, ASR, HSA, EBA, EBL, ESC است.  دارای ، دو مخزن آلومینیومی با ظرفیت مجموع ۱۰۴۰ لیتر است و مجهز به سیستم گرم‌کن  گازوییل است.

image2 2 1

تجهیزات کشنده رنو تی ۴۸۰

  • فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم زاویه و عمق
  • دو تخت خواب
  • یخچال ۲۴ لیتری
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک  (کولر)
  • مجهز به سیستم گرم‌کن آب رادیاتور جهت استارت بهتر در مناطق سردسیر
  • جک بالابر ۲۰ تن
  • قفل مرکزی
  • سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)
  • سانروف برقی
  • صندلی راننده بادی و گرمکن دار
  • آیینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن
  • و …

نمای داخلی کامیون کشنده رنو تی ۴۸۰

فضای داخلی کابین کشنده رنو ۴۸۰ از هر کامیون دیگری بزرگ‌تر است و با بالا آمدن از ۴ پله قابل دسترسی است. داخل کابین فضای بسیار راحتی دارد. پنج محفظه‌‌ی نگهداری وسیله در بالای کنسول، دو محفظه نگهداری در زیر تخت، سه حالت روشنایی، جا لباسی، دو تخت خواب راحت،  میز ناهارخوری تاشو و … همگی از مواردی هستند که سفر با کشنده رنو t480 را دلپذیر‌تر می‌کند. علاوه بر این کنسول ارگونومیک، صندلی و فرمان قابل تنظیم، که البته دکمه‌های کروز کنترل و کنترل تلفن هم روی آن تعبیه شده است، رانندگی با رنو t480 را به شدت لذت بخش‌تر می‌کند.

image3 3 1

امروزه رقابت برای ساخت کامیون و کشنده بین شرکت‌های مختلف بسیار داغ است و هر کدام در تلاشند تا محصول کامل‌تری را تولید کنند. از این رو رقابت تنگاتنگی بین کمپانی‌های مختلف در جریان است. در این میان اما کمپانی رنو با تولید کشنده رنو ۴۸۰ سعی داشته است تا گوی برتری را از رقبا برباید؛ که البته می‌توان گفت با ساخت یک کابین بزرگ، ارائه‌ی امکانات رفاهی و سیستم‌های ایمنی بیشتر نسبت به رقبا و مصرف سوخت پایین، توانسته است تا حدی در رسیدن به این هدف موفق باشد.

شرایط فروش کشنده رنو تی ۴۸۰

جهت خرید و فروش کشنده رنو تی ۴۸۰ میتوانید با ثبت آگهی رایگان در سایت ما یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

قیمت کشنده رنو تی ۴۸۰

جهت نمایش به روز قیمت کشنده رنو تی ۴۸۰ وارد شوید.

2 پینگ

  1. پینگ بک: مشخصات فنی کشنده رنو  | T480 | مجله جاده ۱۴۰۱-۰۳-۲۵

  2. پینگ بک: کشنده رنو، انواع و مشخصات آن | مجله خودروی سنگین | اتوبان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *