۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید کشنده کارکرده | فروش کشنده دست دوم

در مورد خرید کشنده یا فروش کشنده مشکل دارید؟ این مطلب مجله خودرو اتوبان را از دست ندهید.

image1 1

خرید و فروش کشنده کارکرده

هنگامی که تصمیم به خرید کشنده و یا فروش کشنده کارکرده می‌گیرید، آیتم‌­های زیادی وجود دارد که بایستی در انبوه اطلاعات ارائه شده در آگهی‌های فروش، مدنظر قرار دهید و یا از فروشنده‌های کشنده­ دست دوم در مورد آن­ها کسب اطلاع کنید. احتمالا شما ساعت‌­ها به مقایسه­ قیمت­‌ها و ویژگی­‌های کشنده­‌ها خواهید پرداخت تا در نهایت انتخابی متناسب با نیاز خود انجام دهید.

علاوه بر آن، خرید یک کشنده دست دوم ممکن است هزینه‌های اجتناب ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد که بهتر است از قبل، بودجه­ ای را برای آن در نظر گرفته باشید. با این که ممکن است انجام خرید کشند­ه دست دوم مناسب دشوار به نظر برسد اما ما در اینجا لیستی از مهم‌ترین آیتم­‌های خرید و فروش کشنده کارکرده آماده کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای شما در انجام خرید باشد.

اطلاعاتی مهم در مورد سابقه کشنده دست دوم

پیش از این که وارد جزئیات فروش کشنده دست دوم و موارد تخصصی مربوط به شرایط فعلی آن شوید، ابتدا نگاهی به دفترچه­ی سوابق فنی، مانند سوابق تعویض روغن، سوابق تصادف­ها و تعویض قطعات در قسمت‌های مهم کشنده بیندازید. دانستن این اطلاعات از انجام هزینه‌های بعدی در آینده­ی نزدیک جلوگیری می‌کند. برای روشن‌تر شدن موضوع بهتر است پاسخ سوالات زیر در خرید و فروش کشنده کارکرده رد و بدل شود:

دلیل فروش کشنده دست دوم را بپرسید

پیش از هر گونه بررسی در خصوص شرایط فروش کشنده‌ کار کرده، دلیل فروش آن را بپرسید. دانستن این سوال به شما در کشف احتمال هر گونه مشکل فنی در کشنده که در آینده شما ملزم به پرداخت هزینه‌های تعمیر آن هستید کمک می‌کند. در صورتی که دلیل فروش، خرید یک کشنده‌ پیشرفته‌تر باشد، معمولا جای نگرانی وجود ندارد؛ در غیر این صورت اگر بررسی‌های بعدی به درستی صورت نگیرد شما مالک انبوهی از مشکلات پنهان با کشنده دست دوم خریداری شده خواهید بود.

– سابقه­ فنی کشنده دست دوم را بررسی کنید

آیا سرویس‌های آن به طور منظم انجام شده است؟ سابقه‌ای از تعویض قطعات مهم وجود دارد؟ هرچه بیشتر در بررسی این بخش دقت کنید، احتمال ایجاد هزینه­‌های اساسی در آینده‌ نزدیک کمتر خواهد بود.

– سوابق تعویض روغن را در خرید کشنده کارکرده بررسی کنید

علاوه بر سوابق فنی، بررسی دقیق سوابق تعویض روغن بایستی با دقت زیادی انجام شود. عدم انجام تعویض روغن به موقع، باعث ایجاد مشکلات پنهان در قسمت موتور شده و احتمال افزایش مشکلات موتوری کشنده‌ کار کرده را در آینده افزایش می‌دهد.

اگر سوابق تعویض روغن وجود ندارد و یا توسط فروشنده ارائه نمی‌شود، احتمال وجود مشکلات در قسمت موتور کشنده بالاتر است. پس از بررسی سوابق، وضعیت و کیفیت روغن فعلی کشنده را بررسی کنید. با این کار می‌توانید به صحیح بودن سوابق ارائه شده اطمینان پیدا کنید.

در مرحله‌ بعد، زیر ماشین را برای بررسی احتمال نشت روغن بررسی کنید. درصورتی که سامپ خشک باشد، مشکل جدی نشتی وجود ندارد. سپس وضعیت انژکتور‌ها را بررسی نمایید.

سوابق تصادفات بایستی بررسی شوند

دانستن اطلاعات مربوط به سابقه‌­ی تصادف می‌تواند نشان دهنده­ی وضعیت آینده­ کشنده در جاده باشد.

  • بایستی به دقت بپرسید که آیا کشنده‌ دست دوم تا به حال تصادف داشته است؟
  • کدام بخش­‌ها درگیر تصادف شده‌اند و خسارات چقدر گسترده بوده است؟
  • کدام بخش­‌ها در اثر آسیب وارد شده در اثر تصادف تعویض شده است؟
  • و…

– بررسی کنید که چه قسمت‌هایی نیاز به تعویض دارند؟

پس از بررسی سوابق فنی و تصادفات، بایستی با دید بازتر به خرید و فروش کشنده کارکرده دقت کرد. بررسی قسمت‌های اصلی مانند موتور، گیربکس و ترمزها از این دسته هستند. در صورتی که این قطعات فرسوده بوده و نیاز به تعویض داشته باشند، تامین این هزینه‌ها بایستی قبل از خرید در نظر گرفته شود. در صورتی که مدارک نشان دهد قطعات اصلی به تازگی تعویض شده است، می‌توان به ادامه‌ بررسی کشنده‌ دست دوم پرداخت.

خرید و فروش کشنده کارکرده

در مورد مدل موتور کشنده‌ کارکرده تحقیق کنید

آیتم مهم دیگر در خرید و فروش کشنده کارکرده، مدل موتور است؛ در مورد مدل موتور تحقیق کنید. برخی از مدل‌های موتور دارای مشکلات ذاتی هستند و برخی دیگر پس از طی مسافت مشخص، فرسوده شده و دچار مشکل می‌شوند. بررسی کنید که موتور کشنده کارکرده‌ مورد نظر، از دسته موتورهای مناسب باشد.

– بدنه‌ کشنده‌ دست دوم را بررسی کنید

در هنگام خرید و فروش کشنده کارکرده حتما از نظر زنگ زدگی بررسی کنید، بدنه‌ بیرونی و درونی و قاب درب‌ها بایستی کاملا از نظر زنگ زدگی بررسی شوند. نشانه‌های زنگ زدگی نشان می‌دهد که کشنده‌ کار کرده به خوبی نگهداری نشده است و ممکن است طول عمر زیادی نداشته باشد. وجود نقطه‌های زنگ زده به خصوص بر روی رنگ، نشان دهنده‌ وجود زنگ زدگی در بدنه است.

کشنده دست دوم

– کیلومتر کارکرد کشنده دست دوم

یکی دیگر از عوامل موثر بر خرید و فروش کشنده کارکرده، میزان مسافت پیموده شده با آن است. مسافت پیموده شده نشان دهنده­ی استهلاک موتور و قطعات کشنده است و در صورتی که خریدار قصد استفاده‌ مکرر کشنده در مسیر‌های طولانی را داشته باشد، بهتر است کشنده دست دوم با کیلومتر کارکرد پایین‌تری را خریداری کند.

– آج لاستیک کشنده کارکرده را بررسی کنید

فاکتور موثر دیگر در خرید و فروش کشنده کارکرده، آج لاستیک‌­ها است. آج لاستیک نشان می‌دهد که کشنده چه مسافتی را با لاستیک‌ها فعلی پیموده و پس از طی چند کیلومتر دیگر نیاز به تعویض لاستیک‌ها وجود دارد.

– باک کشنده دست دوم را بررسی کنید

وجود هر گونه آسیب دیدگی یا فرورفتگی در باک کشنده‌ دست دوم را جدی بگیرید؛ زیرا فرورفتگی‌های شدید ممکن است باعث ایجاد نشتی شود. اطراف باک بایستی به دقت بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که باک جابجا نشده است.

فنر بندی و شاسی کشنده کارکرده

شاسی دارای اطلاعات استاندارد است که توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود و با توجه به نوع خودرو، متفاوت است. شاسی بایستی فاقد هر گونه تغییر شکل و نشانه‌های جوشکاری باشد.

موارد فوق از اصلی‌ترین آیتم‌های ضروری در خرید کشنده و فروش کشنده دست دوم هستند که بررسی دقیق آن‌ها در انجام یک معامله‌، اثربخش خواهد بود.

سخن پایانی

اگر قصد خرید کشنده یا فروش کشنده دارید، کافیست با کارشناسان اتوبان با شماره ی ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید. یا اینکه برای خرید کشنده اینجا و برای فروش کشنده اینجا کلیک کنید!

26 دیدگاه

  1. ثانی پاسخ

    سلام خسته نباشید
    بزرگوارمحترم با توجه به گران بودن زیادازحد کامیونهای سنگین
    آیا نمایندگی محل فروش کامیون سنگین جایی هست که ما رانندگان جاده بتوانیم کامیون تریلر یا کامیون باری خریداری بصورت اقساطی خریداری کنیم
    مثلا از روی کارت هوشمند میتوانیم بفرض دوتا راننده هوشمنددار اینکارکنیم
    باعرض معذرت اقساط با سود بازارنباشه بانکی باشه خوبه
    درضمن خداقل پرداخت برای خرید تریلر و یا باری چه مبلغی باید پیش پرداخت کنیم و چند ماه قسط بندی میشود و چند درصد سود باید بپردازیم.
    اگر شرکت یا جایی مثل معدن سنگ آهن گل گهر که تریلر اسکانیا دادند رانندگان هم سراغ دارید محبت بفرمائید راهنمائی بفرما ممنون ومتشکرم
    جسارتن
    درصورت امکان جواب بنویسید شاید سوال خیلی ازهمکاران محترم بنده رانندگان هم همین باشد
    ممنون ومتشکرم از لطف ومحبتتان

  2. محمد شاکرویند پاسخ

    سلام. خسته نباشید . با هفتصد میلیون تومان شما کشنده شرایطی دارید . که اولش هفتصد میلیون تومان بدم و الباقی اقساط ‌‌. ممنون میشم راهنمایی کنید .

  3. حسین حبیبی پاسخ

    با سلام خدمت پرسنل اتوبان
    برای خرید کشنده نیاز یه وام دارم از مدیریت مخترم تقاضا دارم برای دریافت وام همکاری لازم وراهنمایی برای خرید کشنده دارم
    ممنون میشم کمک کنید بتونم هرچه زود تر وام مورد نیاز دریافت کنم .با تشکر

    1. ادمین پاسخ

      سلام آقای حبیبی عزیز. با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ در ساعات اداری تماس بگیرید. یا شماره تون رو بفرمایید با شما تماس بگیریم.

  4. محمد لشنی زند پاسخ

    سلام خدمت همکارن اتوبانی عزیر
    کشنده به صورت اقساط میخواستم
    آیا شرکت شما به صورت اقساط هم کار میکنن
    ۰۹۱۶۶۶۸۷۶۲۲

    1. اتوبان پاسخ

      سلام. لطفا با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید. کارشناسان اتوبان پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. مرسی از همراهیتون.

  5. محمد لشنی زند پاسخ

    سلام خدمت همکارن اتوبانی عزیر
    کشنده به صورت اقساط میخواستم
    آیا شرکت شما به صورت اقساط هم کار میکنن
    تو رو خدا اگه راهی داره راهنمایی کنید
    ۰۹۱۶۶۶۸۷۶۲۲

    1. اتوبان پاسخ

      سلام. لطفا با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ تماس بگیرید. کارشناسان اتوبان پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. مرسی از همراهیتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *