۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی مشخصات کشنده امپاور BD500 + قیمت

کشنده امپاور BD500

کشنده امپاور ساخت کجاست؟

کشنده امپاور ساخت کجاست؟ بهمن دیزل عرضه یک کامیون کشنده چینی و پر قدرت بنام امپاور (EMPOWER) را آغاز کرده است. کشنده امپاور بهمن دیزل، براساس آئومان H5 شرکت فوتون عرضه می‌شود و کشنده امپاور یا ام پاور نام خواهد داشت.

شرکت سیبا هم در سال‌های اخیر، چند مدل کشنده، کامیون و کامیونت ساخت فاو (FAW) را در ایران به بازار داده است. بهمن دیزل، یکی از سهام‌داران اصلی سیبا موتور محسوب می‌شود؛ در عین حال محصولاتی از فوتون را مونتاژ میکند.

تنوع محصولات بهمن دیزل در سال‌های اخیر، روند افزایشی داشته است؛ این مجموعه با مونتاژ کشنده امپاور BD500، سال ۱۴۰۱ وارد کلاس کشنده‌هایی با قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخار می‌شود و احتمالا، عرضه‌کننده‌ی قدرتمندترین کامیون ایران خواهد بود. (سی اند سی و پیلسان C7H 480 ، دیما HT490 و دافران H7 نزدیکترین رقبای امپاور بهمن دیزل، به ترتیب ۴۸۰ و ۴۹۰ و ۴۸۰ اسب بخار دارند) .

طراحی بدنه و نمای ظاهری BD500 کشنده امپاور

مسلما عملکرد فنی و توانایی‌های مرتبط با حمل بار، بیش از ظاهر بدنه برای خریدار کامیون‌ها و کشنده‌ها اهمیت دارد؛ اما طراحی بیرونی و نمای کابین نیز برای استفاده‌ی طولانی‌مدت توسط راننده‌ها مهم است.

امپاور BD 500، ظاهری الهام گرفته از کشنده‌های داف XF دارد. چراغ‌های نصب شده در پایین بدنه، حس تهاجمی با خطوط خمیده دارند. کامیون جدید بهمن دیزل، در جلو پنجره و سپر اصلی، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است. البته ادوات فلزی هدایت‌کننده‌ی هوا در طرفین بدنه نزدیک شیشه‌ی جلو، هم‌رنگ بدنه هستند و ظاهر کامیون را بهبود می‌دهند؛ اما در مجموع نمی‌توان طراحی بدنه‌ی BD 500 را هماهنگ با کلاس جهانی دانست.

طراحی کابین و نمای داخلی کشنده امپاور BD500

تقریبا تمام ادوات مرتبط با داشبورد و فرمان، از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. این شرایط می‌تواند طول عمر تجهیزات در سال‌های کار را افزایش دهد اما کیفیت مواد استفاده شده در آب و هوای گرم و مربوط نواحی جنوب ایران، به مرور زمان مشخص خواهد شد.

طرح کلی داشبورد با انحنای چشم‌نواز سرتاسری، حس خوبی به راننده می‌دهد. چیدمان کلیدها برای بهبود دسترسی نیز، راضی‌کننده به نظر می‌رسند. پشت فرمان، ساختار تخت با نمایشگر بزرگ برای کامپیوتر سفر وجود دارد که اطلاعات فنی را با وضوح مناسب به اطلاع راننده می‌رساند. دیگر مورد جذاب برای کشنده امپاور BD500، نمایشگر لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای است.

طراحی صندلی‌ها برای جدیدترین محصول بهمن موتور، مناسب رانندگی در مسیرهای طولانی‌مدت به نظر می‌رسد و ظاهرا تفاوت چندانی با مدل‌های اروپایی ندارد؛ هرچند که این مورد باید در درازمدت توسط راننده‌های حرفه‌ای قضاوت شود. دسته‌دنده‌ی کوتاه و نزدیک صندلی، هماهنگ با فرم کلی داشبورد جا‌ی‌گذاری شده است و مسیر حرکت در کابین برای راننده را ساده می‌کند. کشنده امپاور BD500، اتاق جادار با فضای راحت برای خواب دو نفر دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی

موتور کامینز (طراحی شرکت امریکایی CUMMINS) روی امپاور نصب می‌شود. این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربودیزل ۱۱/۸ لیتر حجم دارد و ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور بردقیقه تولید می‌کند. نهایت گشتاور امپاور، ۲۳۰۰ نیوتن‌متر است که در ۱۱۰۰ دور بردقیقه ارائه می‌شود. سیستم سوخت رسانی این مدل، طراحی بوش آلمان و گیربکس اتوماتیک ۱۲+۲ نیز توسط ZF آلمان تامین شده است. فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی هم طراحی بوش آلمان خواهد بود.

کشنده امپاور BD500 در کلاس کشنده‌های ۱۸ تن ساخته می‌شود و ۷۳۰۰ کیلوگرم وزن خالص دارد. باک سوخت آلومینیومی این خودرو، ۹۴۰ لیتر شامل دو بخش ۵۵۰ و ۳۹۰ لیتری با مخزن ادبلو ۸۵ لیتری خواهد بود.

ادبلو یا مایع اگزوز دیزل (Diesel Exhaust Fluid DEEF) که در ایران و اروپا به نام ادبلو (Adblue) معروف شده، براساس استاندارد ISO 22241 محلولی با ترکیب اوره است که به‌طور گسترده در خودروهای دیزل یورو ۵ و یورو ۶ استفاده می‌شود. این محلول یک مایع مصرفی در قسمت کاتالیست خودروهای دیزل است و میزان گازهای سمی اکسیدهای نیتروژن NOx را به میزان بسیار زیاد کاهش می‌دهد.

ریتاردر نصب شده روی کشنده امپاور BD500 ساخت ZF آلمان است و پنج مرحله ای است.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

ترمز ضد قفل دیسکی پنوماتیک همراه با سیستم‌های EBS و ASR و ESC، ترمز دستی پنوماتیک، فناوری هشدار حرکت بین خطوط LDWS، حفظ خودرو در سربالایی HAS، هشدار برخورد با اجسام در جلو FCWS، ترمز اضطراری هوشمند AEBS، قفل دیفرانسیل، کروز کنترل و ریتاردر مهم‌ترین آپشن‌های فنی کشنده امپاور BD500 هستند.

قیمت کشنده امپاور BD500

قیمت کشنده امپاور در اردیهشت ۱۴۰۱ با قیمت ۳.۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان از سوی بهمن دیزل ثبت نام شد. اما در حال حاضر (در زمان نگارش این مطلب) با توجه به کاهش ارزش پول ملی، در بازار آزاد قیمت کشنده امپاور ۱۴۰۱ صفر کیلومتر حدود ۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد. برای دیدن قیمت کشنده امپاور در بازار کلیک کنید.

جهت خرید کشنده امپاور وارد سایت شوید و به صورت رایگان ثبت آگهی کنید، همچنین برای فروش کشنده امپاور با کارشناسان ما در تماس باشید.

15 پینگ

  1. پینگ بک: قیمت روز کشنده و کامیون و کامیونت | اتوبان تراک خرید فروش کارشناسی لیزینگ کامیون کشنده

  2. پینگ بک: آشنایی با کشنده دافران H7 شایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  3. پینگ بک: آشنایی با کشنده دیما HT490 مایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  4. پینگ بک: آشنایی با کشنده پیلسان Pilsan C7H 480 ؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  5. پینگ بک: آشنایی با کشنده دیما HT490 مایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت – دیزل‌ران

  6. پینگ بک: مقایسه ی کشنده های پیلسان، دیما، فوتون H5 و دانگ فنگ KX | اتوبان تراک خرید فروش کارشناسی

  7. پینگ بک: آشنایی با کشنده ی شاکمان Cab Over Y3 محصول ویرا دیزل | کشنده شاکمان Y3

  8. پینگ بک: آشنایی با کشنده کشنده شاکمان Y3 | اتوبان

  9. پینگ بک: آشنایی با کشنده دافران H7 شایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  10. پینگ بک: آشنایی با کشنده دیما HT490؛ مشخصات فنی، قیمت | اتوبان

  11. پینگ بک: امپاور یا فوتون؟ | اتوبان

  12. پینگ بک: مشخصات فنی کشنده دافران H7 480 - کامیون پلاس

  13. پینگ بک: دیما یا امپاور؟ HT490 VS BD500 کدام را بخریم؟! | مجله اتوبان

  14. پینگ بک: گزارش تصویری اتوبان از نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 | اتوبان

  15. پینگ بک: پرفروش ترین کشنده های ایران در سال 1402 | اتوبان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *