۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
IMG 20221031 151522 576 1000x1333 1

با بروزرسانی‌ «کشنده دیما» HT490 آشنا شوید! + قیمت

کشنده دیما که با کد HT490 شناخته می‌شود، محصول شرکت مایان دیزل از شرکت‌های تابع گروه صنعتی ماموت هست. این کشنده به علت کیفیت نسبی و جاداری مناسب اتاق و طراحی ظاهری جذاب آن که شباهت‌های زیادی با آکتروس مرسدس بنز دارد، از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردار است.

اما کشنده‌ دیما علی‌رغم ظاهرش، به لحاظ فنی چندان خالی از عیب هم نبود. مواردی همچون نبود مندل دیفرانسیل (موسوم به مندل هفتی‌هشتی) مهم‌ترین نکته‌ای بود که رانندگان حرفه‌ای به آن ایراد وارد می‌دانستند.

این عیب با وجود جاده‌های پر دست انداز کشورمان و در کاربری‌های پرفشار و سنگین همچون تریلر کمپرسی، نقص خود را آشکار می‌کرد. جایی که تنش‌های پر تعداد و مهار‌ نشده‌ی وارد به محور عقب و دیفرانسیل می‌توانست باعث نشت روغن آن، شکستگی کورپی و حتی خرد شدن دیفرانسیل شود. در تصویر سمت راست دیفرانسیل قدیمی کشنده دیما را می‌بینید. در تصویر سمت چپ دیفرانسیل جدید دیما را می‌بینید.

سایر تغییرات کشنده دیما

بروز‌رسانی دیگری که از سوی مایان انجام شده و به زیبایی بیشتری هم انجامیده، فلاپ طرح‌دار جانبی این کشنده دیما است. این مورد علاوه بر کاور کردن کناره‌های کشنده، به لحاظ آئرودینامیکی هم نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود. در تصویر زیر این بروز‌رسانی نیز مشخص هست.

در نمونه‌های اولیه عایق بندی لوله‌های روغن و گازوئیل به صورت مناسبی انجام نشده‌ بود. که در طولانی مدت ایجاد شکستگی و نشت را پدید می‌آورد.

مورد بعدی اضافه شدن امکاناتی همچون کولر‌درجا، سیستم‌ ترمز‌ اضطراری AEBS و رادار خط‌خوان LDWS می‌باشد. امکاناتی که در برخی کشنده‌های رقیب موجود بود. این کمبودها منجر به باخت رقابت در این زمینه از سوی دیما شده بود. البته اضافه شدن کولر درجا مثل غالب کشنده‌های چینی منجر به از دست رفتن سانروف شده است.

در نمونه‌های بدون کولر درجا نیز دریچه سقف برقی جایگزین دریچه سقف دستی شده است. که سهولت استفاده‌ی مناسبی را برای راننده و سرنشین ایجاد خواهد‌ کرد.

کشنده دیما مشخصات فنی

طول (میلی‌متر)۶,۱۹۰
ارتفاع سقف اتاق تا سطح زمین (میلی‌متر)۳,۸۵۸
فاصله محوری (میلی‌متر)۳,۹۰۰
ظرفیت ناخالص فنی مرکب (کیلوگرم)۴۵,۰۰۰
قدرت موتورCummins -490 hp@1,900 rpm
حداکثر گشتاور۲,۳۰۰N.m@1,100-1,300rpm
جعبه دندهتمام اتوماتیک -ZF
سیستم ترمزترمزهای جلو و عقب دیسکی، مجهز به ABS+ASR/TC+ESC، ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای
ظرفیت باک۱۲۰۰ لیتر (دو مخزن)، مجهز به مخزن ۶۰ لیتری ادبلو
رینگ۹×۲۲.۵

در این مطلب با بروزرسانی‌ کشنده دیما جدید توسط مایان‌دیزل، آشنا شدید. لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها، با مخاطبان اتوبان به اشتراک بگذارید و در صورت نیاز وارد سایت اتوبان شوید و با ثبت آگهی رایگان، نسبت به خرید کشنده دیما و فروش کشنده دیما مورد علاقه خود اقدام فرمایید و همچنین برای اطلاع از قیمت کشنده دیما وارد شوید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

4 پینگ

  1. پینگ بک: بررسی و مشخصات فنی «کشنده دایون 430» نیوفیس + قیمت | اتوبان

  2. پینگ بک: آشنایی با کشنده دافران H7 شایان دیزل؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت | اتوبان تراک

  3. پینگ بک: بررسی مشخصات «کشنده امپاور BD500» + قیمت | اتوبان

  4. پینگ بک: افزایش 40 تا 50 درصدی هزینه نگهداری ماشین سنگین

9 دیدگاه

  1. علی گرشاسبی پاسخ

    در مورد تغییر دسته دنده اتومات و انتقال اون به کنار فرمان یا ترمز دستی چیزی ننوشتید مثل اینکه در این موارد هم تغییرات داشته

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      درسته … نمونه ی اولیه که ارائه شد شیفتر یا همون دسته دنده جاش کنار صندلی بود و یه صفحه ی بزرگ به خودش اختصاص داده بود. در نمونه های بعدی شبیه گیربکس های آی شیفت ولوو شد و جمع جورتر. البته این تغییرات تو بروزرسانی های اخیرش نبود. همون ۲ سال قبل انجام شد.
      دو تا تغییرات داشبرد رو سعی کردم تو این عکس براتون بذارم. یه جابجایی ترمز دستی داشتیم و یه کاپ هولدر یا جاسیگاری جدید.
      فکر میکنم مولتی مدیا هم از ۸ اینچ به ۱۰ اینچ تغییر کرده و کلیدهای فیزیکیش حذف شد.

      دسته دنده طرح قدیم

      دسته دنده طرح جدید

  2. صادق نوری ورمال پاسخ

    سلام.بنده اردیبهشت۴۰۲دیما تحویل گرفتم گفتن فلاپ بغل ندارن پرسیدم چرا؟؟..گفتن بخاطر باک رو بزرگ کردیم دیگه فلاپ نمیزاریم واقعا همچین چیزی هس؟

  3. یوسف مرادی پاسخ

    باسلام
    ممنون میشم اگه اطلاعاتی درمورد قیمت تموم شده کارخونه دارید
    ثبت نامی برج یازده دارم اون موقع ۳۸۵۰بود میگن الان ۴۸۰۰شده

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      سلام. البته افزایشی هم باشه مربوط به کل مبلغ نمیشه. اون درصدی که پرداخت کردین، شامل افزایش قیمت نمیشه. فقط قسمتی که پرداخت نداشتین، شامل افزایش ممکنه بشه.

    1. اتوبان (نویسنده) پاسخ

      سلام. علی آقا یکمی قیمتهای تعدیل شده تو هفته های اخیر. ولی واقعا یکسال پیش این موقع قیمت دیما تو رنج ۳.۵ تا ۴ بود. یهو تا ۶.۵ رفت بالا. الانم تو رنج ۵.۶ ۵.۷ رسیده البته ممکنه پایینتر هم بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *