۲۶ شهریور ۱۴۰۳
کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

معرفی کامیون کمپرسی KC465 محصول سایپا دیزل

کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل، کمپرسی جدید بازار! با مجله خودرو اتوبان همراه باشید.

کامیون کمپرسی KC465 یا کامیون کمپرسی دانگ فنگ محصول سایپا دیزل می باشد که در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۲ رو نمایی شد و باز هم در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران به نمایش گذاشته شد.

دانگ فنگ موتور کورپریشن(Dongfeng Motor Corporation) یک شرکت خودرو ساز دولتی واقع در ووهان چین می باشد که در صنعت حمل و نقل و تولید انواع خودرو های سبک و سنگین فعالیت می کند. نخستین ورود شرکت دانگ فنگ به ایران پس از آغاز تحریم های بین المللی و قطع همکاری شرکت های بزرگ خودروسازی در ایران بود و اکنون بیش از ده سال از قوی ترین شرکای شرکت سایپا دیزل به شمار می آید. کامیون های T300 و T375 نخستین کامیون های تولیدی شرکت دانگ فنگ بودند که وارد ایران شدند و با نام های البرز و کاوه در کشور مونتاژ شدند.

در خودرو های سواری نیز نخستین بار در فروردین سال ۹۵ شرکت دانگ فنگ با خودرو دانگ فنگ H30 Cross وارد بازار ایران شد. این خودرو بر پایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن ساخته شد که نیروی پیشرانه اش را از موتور TU5 خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ می گیرد. در حال حاضر شرکت دانگ فنگ خودرو های سواری خود را با همکاری شرکت های مختلف خودرو سازی ایران وارد بازار ایران می کند. شرکت هایی مانند بهمن موتور، فردا موتور و شرکت آرین پارس موتور تحت برند ایما با شرکت دانگ فنگ همکاری های گسترده ای دارند.

کامیون های سری KC شرکت دانگ فنگ نسبت به سایر تولیدات خودرو های کار و تجاری این شرکت از قدرت و استحکام بیشتری برخوردارند و در دسته خودرو های سنگین رده بالا قرار می گیرند و مناسب کار در معادن و حمل و نقل بار های سنگین می باشد. اولین عضو خانواده کامیون های سری KC همین کامیون کمپرسی KC465 محصول سایپا دیزل می باشد که اول در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۲ و سپس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران ۱۴۰۳ به نمایش گذاشته شد. برای بررسی تخصصی کامیون کمپرسی سایپا دیزل همراه مجله خودرو اتوبان باشید.

مشخصات ظاهری کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC465

در نخستین نگاه متوجه طراحی ظاهری ساده اما زیبا و خشن می شویم که نشان از سرسختی این محصول برای فعالیت های سنگین می باشد. جلوپنجره کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل مشبک و بزرگ به رنگ مشکی می باشد. چراغ های اصلی کامیون به صورت یک تکه می باشد که ظاهری نه چندان جذاب اما قابل قبولی دارد. داخل کابین نیز به همین صورت ساده و قابل قبول است. مدل سقف کوتاه خوابدار از نوع فولادی با ظاهر جدید، تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد رنگ می باشد. داشبرد در محل مناسبی قرار گرفته و به طور کلی شرکت دانگ فنگ تلاش کرده تا از تجمل گرایی فاصله بگیرد و طراحی را ساده اما بهینه نگه دارد.

مشخصات فنی کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

طول و عرض و فاصله محوری کامیون کمپرسی سایپا دیزل به ترتیب ۷۶۵۰ و ۲۵۵۰ و ۳۸۰۰ میلیمتر می باشد و آرایش محوری آن بصورت ۶×۴ طراحی شده است. وزن کل شاسی بدون بار حدود ۱۰۲۰۰ کیلوگرم می باشد و مجموع وزن ناخالص آن ۲۶ تن می باشد.

مشخصات موتور و جعبه دنده کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

کامیون کمپرسی KC 465 از پیشرانه ای ۶ سیلندر با قدرت ۴۶۵ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور در دقیقه با حداکثر گشتاور ۲۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰-۱۰۵۰ دور در دقیقه بهره می برد. مدل این پیشرانه DDi11E465-60 با حجم موتور ۱۰.۸ لیتر و همراه استاندارد آلایندگی موتور EURO 6 عرضه می شود.

از تجهیزات ویژه در موتور کامیون کمپرسی می توان به سیستم کاهش آلایندگی DPF+SCR+EGR، توربو شارژ، ترمز موتور تک مرحله ای، ترمز اگزوز و سیستم سوخت رسانی مستقیم اشاره کرد.

گیبرکس کامیون کمپرسی KC465 از برند سنتی و قدیمی زد اف می باشد که متداول ترین گیربکس به کار رفته در انواع کامیون و کشنده های چینی در کشور می باشد که بصورت دستی است و ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب سنکرونیزه با تعویض دنده کابلی می باشد.

کامیون KC465 از PTO تحت برند DDI11 می باشد و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

کلاچ نیز از برند SACHS 430 و نوع سیستم آن تک صفحه ای، هیدرولیک با کنترل بادی می باشد.

سیستم ترمز، محور ها و سیستم تعلیق در کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

ترمز ها دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب می باشند که با هوای فشرده کار می کنند. ترمز ها در محور جلو و عقب کاسه ای می باشد.

از دیگر تجهیزات مهم در سیستم ترمز کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل می توان به سیستم ضدقفل ترمز(ABS)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS) و سیستم هشدار حرکت بین خطوط(LDWS) اشاره کرد.

کامیون کمپرسی سایپا دیزل دارای دو محور محرک با کاهنده دوبل و تجهیزات دیفرانسیل آن دارای جفت کن بین محوری و قفل کن بین چرخها با نسبت تبدیل ۱: ۴.۷۷ می باشد.

سیستم تعلیق نیز در محور جلو از فنر شمشی ۱۰ لایه با کمک فنر به همراه میل موجگیر و در محور عقب از فنر شمشی ۱۳ لایه بهره می برد که سواری قابل قبولی را به راننده می دهد.

در کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل از مخزن سوخت آلومینیومی به ظرفیت ۴۰۰ لیتر و مخزن اوره پلی اتیلن با چگالی بالا به ظرفیت ۴۵ لیتر استفاده می شود.

تجهیزات و امکانات رفاهی کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

تجهیزات و امکانات رفاهی مهم کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل عبارتند از:

  • گرمکن و سرد کن صندلی راننده
  • دارای یک تخت خواب
  • قفل مرکزی
  • گرمکن آینه
  • سیستم مولتی مدیا
  • فیلتر آبگیر سوخت
  • بکسل بند جلو
  • چراغ مه شکن عقب
  • کلید استارت موتور از بیرون
  • سیستم خودکار تنظیم سرعت(کروز کنترل)

قیمت و تاریخ عرضه کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل

به نقل از مجله خودرو اتوبان قیمت کامیون کمپرسی KC465 سایپا دیزل ۵ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان می باشد و سایپا دیزل برنامه دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ ستاره جدید خود را به دست رانندگان ایران برساند.

نظر شما در مورد کامیون کمپرسی جدید در بازار ایران چیست؟ با توجه به قیمت اعلامی و عرضه تا پایان سال می توان انتظار داشت که سهم خوبی را در بازار کامیون های ایران بدست آورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *