۲۶ شهریور ۱۴۰۳
صف طولانی در جایگاه سوخت

جریان شلوغی و صف جایگاه های سوخت ایران چیست؟!

در این مطلب به دلایل وجود صف های طولانی در جایگاه سوخت کلان شهر ها به ویژه تهران و راه حل های این مشکل پرداختیم. با اتوبان همراه باشید.

مسیر های طولانی و به ویژه ترافیک های طولانی مدت در کلان شهر ها به ویژه در شهر تهران از دلایل اصلی افزایش مصرف سوخت خودرو می باشد و کمبود جایگاه سوخت موجب افزایش طول صف های خودرو در جایگاه های سوخت می شود. طبق استاندارد های جهانی سطح دسترسی به پمپ بنزین یک کیلومتر پیشنهاد می شود درحالی که در تهران باید ۶ الی ۷ کیلومتر برای یافتن پمپ بنزین طی شود که خود باعث افزایش زمان و مصرف سوخت می شود.

هم اکنون کمبود جایگاه سوخت در شمال و شمال غرب تهران به وضوح مشاهده می شود. از دلایل کمبود جایگاه سوخت سرمایه اولیه بالا و گرانی زمین عنوان شده است. سرمایه گذاران نیز به دلیل عدم صرفه اقتصادی تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.

شورای شهر تهران طرحی را تصویب کرد که شهرداری را موجب می کند تا جایگاه های کوچک را در سطح شهر احداث کند تا مشکل کمبود جایگاه سوخت و صف جایگاه سوخت برطرف شود. کارشناسان نیز معتقدند اجرای این طرح زمانبر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز اخیرا گفت: نیاز مبرم به ساخت پمپ بنزین در کشور احساس می شود چرا که میزان فروش هر نازل بنزین در تهران بسیار بیشتر از شهرهای دیگر است، این نشان‌دهنده این است که مردم تهران مدت زمان بیشتری را در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند.

استفاده از خودرو های سیار برای عرضه بنزین نیز به عنوان یک راه حل کوتاه مدت توسط برخی کارشناسان اعلام شده است. این نوع خودروها به تازگی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در برخی مسیرها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شاید بتوانند تا زمان ساخت جایگاه‌های جدید، کمی از فشار صف‌های طولانی تهران بکاهند.

/مجله خودرو اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *