۲۶ شهریور ۱۴۰۳
بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بدون جریمه شد! شهریور ۱۴۰۳

همراه اتوبان باشید تا اطلاعیه جدید بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث را بررسی کنیم.

طبق اطلاعیه بیمه مرکزی که در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ به شرکت های بیمه اعلام شد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

«در اجرای بند ۱-۸ دستورالعمل اصلاحی تعیین میزان نحوه وصول، تخفیف تقسیط و بخشودگی مبلغ موضوع بند «ب» ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و نظر به موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با پیشنهاد مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ رئیس کل بیمه مرکزی ج. ا. ایران به استحضار می‌رساند به منظور تشویق دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه به خرید بیمه نامه شخص ثالث، ترویج فرهنگ بیمه‌ای و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه، صد درصد (۱۰۰) مبلغ جریمه فوق الاشاره برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث از روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ تا پایان روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ به مدت ۳۰ روز مورد بخشودگی قرار گرفته است. لذا شرکت‌های بیمه مکلف‌اند در بازه زمانی تعیین شده از دریافت جریمه حق بیمه از فاقدین بیمه نامه شخص ثالث خودداری نمایند.

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث بیمه اجباری و از نوع بیمه های مسئولیت می باشد. همینطور به علت وضع قوانین و نظارت نهاد های مختلف باعث شده تا به پرفروش ترین بیمه نامه کشور تبدیل شود.

در سال ۱۴۰۳، دیه انسان کامل در ماه‌های حرام ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تصویب شده است و اگر تصادف خسارت جانی داشته باشد پرداخت چنین هزینه ای برای راننده بسیار مشکل ساز و غیرممکن خواهد بود.

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارت جانی و مالی را پوشش می دهد که دارای سقف معینی می باشد و توسط کارگزار های بیمه تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *