۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز به کار معاینه فنی سیار کنترل کنار جاده‌ای خودرو‌های سنگین

معاینه فنی

تست آلایندگی جاده ای خودروهای سنگین

دو واحد سیار کنترل کنار جاده‌ای با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین به منظور معاینه فنی در شهر تهران راه اندازی و تجهیز شده است.

معاینه فنی ولوو
معاینه فنی ماشین سنگین

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: با عنایت به وضعیت بحرانی آلودگی هوا در فصول سرما و تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آن و همچنین بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ناپایداری این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در برنامه ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به آغاز مجدد طرح کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین اقدام کرده است.

در این طرح، خودروهای سنگین که در شهر تردد می نمایند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می شود. در این بررسی، خودروهای آلاینده توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه آنان، در صورت صحت معاینه و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن از طریق سازمان راهداری کشور اقدام می گردد.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز خودروهای دود زا اعمال جریمه و فک پلاک خواهند شد، افزود: در این طرح دو واحد سیار کنترل کنار جاده‌ای با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران راه اندازی و تجهیز گردیده و این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *