۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار مرزهای این هفته

IMG 20210413 112802 275

صف کامیون‌ها در مرز بازرگان جمع شد

به گزارش اتوبان تراک به نقل از مهر، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:
در حال حاضر توقف‌ها کم شده و صف چندانی در مرز نداریم. فقط در مقاطعی به دلیل اینکه صادرات و واردات ما در برخی از فصول سال تغییر می‌کند ممکن است صف تجاری ایجاد شود.
از ژانویه (دی ماه) تاکنون صف چندانی در مرز ایران – ترکیه برای تردد کامیون‌ها ایجاد نشده است مگر در یکی، دو روزی که برف و بارندگی داشتیم.
رانندگان افغانستانی معترض به عدم پرداخت خسارات وارده به کامیون‌هایشان، جاده گمرک اسلام قلعه به هرات را مسدود کرده بودند اما مرز بسته نیست.
مقامات ازبکستان مایل هستند با عبور از شرایط کرونایی، مسیر تردد کالاهای خود از راه‌های ایران را هموار کند

مرز بازرگان

نوروز ۱۴۰۰ بیش از ۶۴ هزار تن کالای اساسی از مبدا هرمزگان حمل شد

به گزارش اتوبان تراک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت:
از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ لغایت ۱۴ فروردین ماه سال جاری ۶۴ هزار و ۲۷۳ تن کالای اساسی با تلاش بخش حمل ونقل جاده‌ای از مبدا بندرعباس به اقصی نقاط کشورحمل شده است.
این میزان کالا در قالب ۲۵۳۷ سفر، به مقاصد داخلی حمل شده است که در روز ۲۷ اسفند بیشترین بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای اساسی، طی بازه زمانی یادشده انجام پذیرفت و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن کالا را حمل کردند.
بندرعباس یکی از فعال‌ترین مرزهای ترانزیت ورود کالا در کشور است و کریدور جنوب به شمال نیز یکی از مهمترین کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر کرده و قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند.

			کامیون حمل کالای اساسی

ترانزیت افزون بر ۸۶ هزار تن کالا از بندر چابهار در سال۹۹

به گزارش اتوبان تراک به نقل از وزارت راه ومدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:
در سال گذشته ۸۶ هزار و ۴۳ تن کالا توسط چهار هزار و ۴۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای باری تحت پوشش این اداره کل از بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه و همسایگان ترانزیت شده است.
بر اساس آخرین آمار میزان ترانزیت خروجی از بندر چابهار در سال گذشته ۶ هزار و ۷۷۷ تن بوده است که توسط ۲۷۴ دستگاه ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل انجام شده است.
میزان ترانزیت ورودی از بندر چابهار در سال گذشته ۷۹ هزار و ۲۶۶ تن کالا در قالب ۴ هزار رو ۱۳۷ سفر باری می باشد.

ترانزیت بند چابهار

بازرگان؛ مهم‌ترین مرز زمینی کشور، نیاز به بهبود زیرساخت دارد

به گزارش اتوبان تراک به نقل از ایرنا،
مرز بازرگان مهمترین مرز زمینی کشور و دروازه ایران به اروپاست که پیش از شیوع کرونا بیشترین میزان تجارت های بین المللی از این طریق صورت می‌گرفت
یکی از مشکلاتی که امروزه رانندگان ماشین‌های ترانزیتی سنگین در مرز بازرگان آذربایجان غربی با آن دچار هستند، نبود یک تیرپارک مناسب برای توقف در زمان افزایش تردد کامیون‌ها و ایجاد صف طولانی در این مرز است.
ایجاد و احداث یک تیر پارک در بزرگترین منطقه آزاد و مرز زمینی در دروازه ورودی کشور ترکیه و اروپا، نیاز اساسی و خواسته به جا و از زیر ساخت‌های مهم لجستیکی بوده و این امر سبب شده که بخش خصوصی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو طرحی برای پارک تریلرها ارائه کند که طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *