۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروش خودروبر کفی

شرکت فاو به عنوان اولین و بزرگترین هلدینگ چینی تولید کننده خودروهای سنگین، در حال حاضر تولیدات خود را در کشورهای مختلفی عرضه داشته و خریداران زیادی برای پیش برد اهداف خود از تولیدات این برند استفاده می‌نمایند. در این مقاله قصد داریم در کنار بررسی مشخصات فنی، به بررسی نمای داخلی کامیونت فاو بپردازیم. محصولات این برند مانند کامیونت فاو در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و مانند 80 کشور دیگر وارد کننده این محصولات، ایران نیز یکی از بازارهای عالی برای این برند چینی بوده است. آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های ظاهری این محصول نیز می‌تواند در انتخاب و خرید آن‌ها تاثیرگذار باشد. از این رو افرادی که به دنبال تهیه کامیونت و کشنده فاو هستند، می‌توانند از طریق این مقاله اطلاعات لازم را دریافت کرده و راحت‌تر درباره محصولات این برند تصمیم گیری نمایند.

خودروبر کفی چیست و چه کاربردی دارد؟


به طور کلی، کامیون یا کامیونت‌هایی که در پشت خود از بخشی صاف و عاج داری برای ایجاد اصطکاک با لاستیک خودرو سود می‌برند، خودروبر کفی یا خودرو سوار می‌گویند. این کفی‌ها، به صورت مکانیزه عمل کرده و مراحل بارگیری و سوار کردن خودرو بر روی بخش کفی، توسط بازوها، جک‌ها و بخش‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی انجام می‌گیرد. مکانیزم و نوع عملکرد بخش کفی این خودروبرها نیز بدین صورت است که می‌تواند کاملاً بر روی کف زمین قرار گرفته تا خودرو به راحتی و با بالاترین میزان امنیت، بر روی کفی سوار شود. البته کفی می‌تواند به صورت شیبدار هم بر روی زمین قرار گرفته تا خودرو به سمت آن رفته و بر روی کفی سوار شود. برخی از انواع کفی‌ها، از دکل سود برده و کف ثابت دارند. برای دکل هم تسمه‌ای تعبیه شده که بر روی چهار چرخ خودرو قرار گرفته و آن را از زمین بلند می‌کند و پس از آن، بر روی بخش کفی قرار می‌دهد. به این مدل، خودروبر عنکبوتی هم می‌گویند.

البته این نوع کفی و خودروبر، برای مواقعی کاربرد دارد که خودرو قادر به حرکت نیست. به عنوان مثال، این مدل برای زمان‌هایی که خودرویی در محل توقف ممنوع پارک کرده و قرار است توسط پلیس به پارکینگ انتقال یابد، استفاده می‌شود. از طرفی، این نمونه خودروبر کفی برای خودروهایی که خراب شده و یا به علت خرابی گیربکس، قادر به حرکت نیستند، استفاده می‌شود. درخصوص انواع مدل‌های خودروبر، باید به مدل‌هایی که عمل کشندگی را انجام می‌دهند، اشاره شود. مانند خودروهایی مانند نیسان، پاترول و شورولت که از جثه بزرگی برخوردار بوده و می‌توانند اتومبیل‌های کوچک‌تر را یدک کشی کنند.

خودروبر کفی

مزیت استفاده از خودروبر کفی


همان طور که در مقدمه هم اشاره شد، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از خودروبر کفی، به صفر رساندن احتمال وارد شدن خسارت به خودرو است. این مورد به ویژه برای خودروهای صفر کیلومتر وارداتی و گران قیمت که جابجایی آن‌ها با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود، کاربرد اصلی دارد. اما در این بین باید دقت کرد که علاوه بر خودروبر که باید حرفه‌ای و مطمئن باشد، شخص مربوطه و به نوعی اپراتور هم باید از دقت و تجربه کافی در زمینه استفاده از خودروبر و انتقال خودرو به کفی، برخوردار باشد. شایان توجه است که آن دسته از خودروبرهایی که از مکانیزم و سیستم هیدرولیک جهت جابجایی خودرو سود می‌برند، از سهولت استفاده و ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار هستند که این امر باعث می‌گردد تا امکان بروز حادثه و وارد آمدن خسارت به خودرو، به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

اما از طرفی، داستان فقط به انتقال خودرو به روی کفی ختم نمی‌شود. زیرا از آنجایی که خودرو باید توسط خودروبر به مقصد انتقال یابد، به طور حتم خودروبر حدود چند ساعت در خیابان و اتوبان تردد خواهد کرد. لذا، خودرو می‌باید بر روی کفی به خوبی محکم و ثابت نگاه داشته شود. به همین دلیل، خودروبرها با سود بردن از نگهدارنده‌های استاندارد در اطراف کفی، احتمال لغزش، تکان خوردن و جابجایی خودرو را در حین حمل، به حداقل میزان ممکن کاهش داده و امنیت خودرو را تامین می‌کنند. بنابراین، از بروز حادثه برای خودرو و دیگر اتومبیل‌های خیابان‌ها و اتوبان‌ها، جلوگیری می‌شود.

خودرو کفی بر

خرید و فروش خودروبر کفی


جهت خرید و فروش خودروبر کفی، وب سایت‌های متعددی اعم از وب سایت رسمی و اصلی شرکت فروشنده و وب سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور جهت انجام آگهی‌های مربوط به خودروبر کفی وجود دارند. در این بین، برندهایی مانند ولوو جهت تریلر خودروبر و جک (JAC) و ایسوزو (Isuzu) در بین خودروبرها، اقبال و مقبولیت بیشتری دارند. اگر به وب سایت‌ها مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که خود «کفی» هم به صورت جداگانه قابل خریداری است. گستره قیمتی این کفی ها، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه برای اجاره خودروبر و یا تریلی نیز، وب سایت‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان با بررسی و برقراری تماس، از میزان تعرفه آن‌ها جهت حمل خودرو مطلع شد. البته هزینه حمل خودرو، به نوع و تعداد آن و مقصد ارتباط مستقیم دارد. از آنجایی که در بین شرکت‌های خودروبر کفی و تریلرها، رقابت زیاد است و شرکت‌های خدماتی متعددی به این کار مشغول هستند، این شرکت‌ها سعی می‌کنند تا با استفاده از تبلیغاتی مانند بارنامه معتبر و بیمه نامه مورد اطمینان، نظر مشتریان را جلب کنند. ضمن اینکه امکان ارسال خودرو به تمامی نقاط ایران نیز از دیگر سرویس‌های برخی از شرکت‌های خودروبر کفی و تریلر محسوب می‌شود.

جمع بندی و نتیجه گیری


خرید و فروش خودروبر کفی و استفاده از آن‌ها، این روزها کاملاً در صنعت خودروی کشورمان باب شده و به همین دلیل شرکت‌های متعددی به انجام سرویس‌ها و خدمات مربوط به آن می‌پردازند. از جمله مزیت‌های خودروبر کفی می‌توان به امنیت در حمل و نقل و سهولت در انجام این کار اشاره کرد. مواردی که برای خودروهای لوکس وارداتی با شدت بیشتری دنبال شده و البته تقریباً برای تمامی خودروهای صفر کیلومتر، گزینه‌ای ایده‌آل و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *