۹ تیر ۱۴۰۳
کامیونت فورس 3.8 تن - فورس F38

معرفی کامیونت فورس ۳.۸ تن + قیمت

در این مطلب به بررسی جدیدترین و کوچکترین عضو خانواده بهمن دیزل یعنی کامیونت فورس F38 پرداختیم. با مجله خودرو سنگین اتوبان همراه باشید.

در ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، بهمن دیزل طی مراسمی محصولات جدید خود را معرفی کرد. کامیونت فورس ۳.۸ تن کوچکترین عضو سبد محصولات بهمن دیزل محسوب می شود.

بهمن دیزل که چندسالی است همکاری پر رنگی با شرکت FAW و فوتون (FOTON) دارد، محصول جدید خود را نیز با همکاری شرکت فوتون تولید می کند. کامیونت فورس F38 که در تناژ ۳.۸قرار دارد، نسل جدیدی از خودرو هایی است که هدف رقابت با وانت بار ها و پیکاپ ها در زمینه باربری می باشد. با اتوبان همراه باشید.

بهمن دیزل نیز قرار است کامیونت فورس F38 را بیشتر با هدف رقابت با نیسان روانه بازار کند. همانطور که می دانید طی دهه های گذشته نیسان زامیاد بی رقیب به یکه تازی خود ادامه می دهد و هر محصولی که با او وارد رقابت شد به سرعت از میدان رقابت حذف شد و همچنان انتخاب رانندگان برای تناژ زیر ۲ تن نیسان زامیاد باقی ماند.

طراحی کامیونت فورس ۳.۸ تن

کامیونت فورس F38 برخلاف کامیونت های موجود در بازار دارای ارتفاع پایین اما اتاقی مشابه می باشد. بارگیر عقب از طرفین باز می شود تا امکان بارگیری از هر دو طرف را در اختیار راننده قرار دهد.

در نمای داخلی با یک کابین ساده اما زیبا طرف هستیم. دکمه های زیادی در داشبرد قرار ندارد و سعی شده در راستای هوشمند و مدرن شدن تا حد ممکن دکمه ها به صفحه نمایش دیجیتالی که در میان داشبرد قرار دارد منتقل شده اند. یک فضای باز نیز در پشت صندلی ها در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی کامیونت فورس F38

اگرچه که کامیونت فورس F38 در گروه کامیونت ها دسته بندی میشود و قرار است توسط بهمن دیزل تولید شود، اما خبری از موتور دیزلی نیست و جای آن با یک موتور بنزینی با ۲ لیتر حجم عوض شده است. این موتور بنزینی توان تولید ۱۳۹ اسب بخار نیرو و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. ظرفیت باک کامیونت ۳.۸ تن بهمن دیزل ۶۰ لیتر می باشد که با حجم موتور ۲ لیتری به نظر مناسب می رسد.

گیربکس کوچکترین کامیونت بهمن دیزل از نوع دستی و ۵ سرعته می باشد.

وزن خالص کامیونت فورس اف ۳۸ حدود ۱.۴ تن می باشد و وزن ناخالص آن ۳.۸ تن که یعنی این خودرو مجاز به حمل بار تا سقف ۲.۴ تن وزن می باشد که رقم خوبی برای حمل و نقل و حمل بار درون شهری محسوب می شود. نکته قابل توجه دیگر طراحی کامیونت اف ۳۸ بصورت دیفرانسیل جلو می باشد که کاملا متفاوت از کامیونت هایی است که در کشور تولید می شود.

طول بارگیر کامیونت فورس بنزینی، بلند است و به حدود ۴ متر می رسد. تایر ها نیز اندازه مناسبی دارد که همراه با مورد هایی که اشاره شد این خودرو را کاملا آماده استفاده در شهر می کند.

سیستم ترمز عقب کامیونت ۳.۸ تن بهمن دیزل از نوع کاسه ای و در محور جلو از نوع دیسکی می باشد.

امکانات ایمنی و رفاهی کامیونت فورس بنزینی

اگرچه کامیونت فورس ۳.۸تن دارای ابعاد کوچک و مخصوص حمل و نقل درون شهری می باشد اما همچنان در دسته خودرو های تجاری قرار میگیرد که یعنی طبق قانون باید امکانات ایمنی بیشتری نسبت به خودرو های معمولی داشته باشد. مانند دیگر کامیونت های فورس که بهمن دیزل تولید می کند کامیونت ۳.۸تن فورس نیز از امکانات و تجهیزاتی همچون ترمز ضدقفل، ترمز ضدلغزش، ترمز هوشمند اضطراری، کروز کنترل، رادار خط خوان و کنترل پایداری بهره مند است.

ترمز دستی کامیونت فورس F38 بر روی گاردان عمل می کند که این نوع ترمز دستی بر روی چرخ های عقب عملکرد بهتری دارد.

از امکانات و آپشن های مهم دیگر کوچکترین کامیونت بهمن دیزل، می توان از صفحه نمایش دیجیتالی، قفل مرکزی، دوربین دنده عقب، چراغ های دیلایت، مه شکن عقب و جلو، آینه های جانبی برقی با گرمکن و… نام برد.

تاریخ عرضه به بازار و قیمت کامیونت فورس ۳.۸ تن

در مراسم معرفی کامیونت فورس ۳.۸ و کشنده بایک که توسط بهمن دیزل در ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، مدیر عامل بهمن دیزل گفت تولید و عرضه کامیونت فورس F38 از تیر ماه آغاز می شود و در ابتدا ۲۰۰ دستگاه از این محصول وارد بازار خواهد شد تا پاسخگوی بخشی از سیستم حمل و نقل کشور باشد. قیمت کامیونت فورس F38 در محدوده ی ۸۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

نظر شما در مورد کامیونت فورس اف ۳۸ چیست؟

آیا بازار به این محصول نوظهور چراغ سبز می دهد و بالاخره بعد مدت ها رقیب قدری برای نیسان زامیاد متولد شده است؟

همچنین می توانید بررسی صفر تا صد انواع کامیونت فوتون را در مجله خودرو سنگین اتوبان مطالعه کنید.

نوع موتور۴ سیلندر بنزینی با کد DAN20L ساخت دانگ فنگ
حجم موتور۲ لیتر
نیروی پیشرانه و حداکثر گشتاور۱۳۹ اسب بخار و ۱۹۶ نیوتن متر
گیربکسدستی- ۵ سرعته برند DAE چین
ظرفیت باک۶۰ لیتر
حداکثر ظرفیت بارگیری۲.۴ تن
هشدار تصادف از جلو (FCWS)دارد
سیستم کنترل پایداری (ESC)دارد
رادار خط خوان (LDWS)دارد
کنترل حرکت در سربالایی (HSA)دارد
منبع: گروه بهمن

2 دیدگاه

    1. Avatar for ابوالفضل ابوالقاسمیابوالفضل ابوالقاسمی (نویسنده) پاسخ

      سلام و وقت بخیر جناب نژادیان عزیز. متاسفانه هنوز اعلام نشده ولی با توجه به سال ساخت موتور و تکنولوژی به روز بعید بنظر می رسه که مصرف سوخت کامیونت فورس ۳.۸ تن بالاتر از نیسان زامیاد باشه. ممنون که همراه ما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *