۱۵ مهر ۱۴۰۳
مینی تراک فوتون واندر

بررسی مشخصات فوتون واندر محصول جدید سایپا دیزل!

در این مطلب به بررسی جدیدترین محصول سایپا دیزل یعنی مینی تراک فوتون واندر پرداختیم. همراه اتوبان باشید.

فوتون واندر(Foton Wonder) جدیدترین محصول زامیاد(که خود از شرکت های زیرمجموعه سایپا دیزل محسوب می شود) در نمایشگاه مشهد رونمایی شد! همراه مجله خودرو اتوبان باشید تا صفر تا صد مینی تراک فوتون واندر را بررسی کنیم.

مانند محصولات دیگر سایپا دیزل که با همکاری شریک قدیمی چینی خود یعنی فوتون می باشد، مینی تراک فوتون واندر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصول جدید نیز اصالتی چینی دارد و متعلق به شرکت چینی مادر یعنی فوتون می باشد.

طراحی ظاهری مینی تراک فوتون واندر

مینی تراک فوتون واندر در دو مدل تک کابین و جفت کابین عرضه میگردد تا رانندگان گرامی بر اساس نیاز خود نوع کابین مینی تراک را انتخاب کنند. ابعاد تک کابین این مینی تراک به طول ۴۸۷۰، عرض ۱۷۱۰ و ارتفاع ۱۹۸۰ میلیمتر می باشد.

قسمت بار نکته جالبی دارد. این بخش که با طول ۲۸۵۰، عرض ۱۵۷۰ و ارتفاع ۳۶۰ (از کف تا دیواره) می باشد درب هایش از طرفین باز می شود که یک مزیت مهم برای مینی تراک فوتون واندر محسوب می شود و امکان نصب انواع اتاق را به راننده می دهد. ابعاد این مینی تراک نیز کاملا مناسب فضاهای درون شهری می باشد.

وزن خالص فوتون واندر ۱۲۰۰ کیلوگرم و ظرفیت باری مجاز نیز ۱۳۵۰ کیلوگرم می باشد.

طراحی نمای بیرونی را می توان در چند کلمه خلاصه کرد، ساده و مینیمال! شرکت مادر یعنی فوتون خیلی وقت است که درگیر تجملات و طراحی با ریزه کاری و جزئیات نمی شود و طراحی محصولات را ساده اما کاربردی نگه می دارد.

طراحی نمای داخل کابین نیز ساده اما کاربردی و در نهایت مورد رضایت راننده است و فضا و امکانات خوبی را به راننده می دهد. دریچه های کولر نسبتا بزرگ، صفحه مولتی مدیا ۷ اینچی با پورت ورودی USB+Bluetooth، کلاستر دیجیتالی(پشت آمپر دیجیتالی)، دکمه های کروز کنترل و کنترل مولتی مدیا و…. تعبیه شده روی غربیلک فرمان، ریموت و قفل مرکزی، گرمکن آینه، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع، دوربین دنده عقب و… .به طور کلی امکانات و طراحی درنظر گرفته شده برای راننده قابل قبول می باشد.

مشخصات فنی مینی تراک فوتون واندر

مینی تراک فوتون واندر دارای یک موتور ۴ سیلندر DAM16NS با حجم موتور ۱.۶ لیتری می باشد. قدرت موتور ۱۱۲ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور این موتور ۱۴۷ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه می باشد. استاندارد آلایندگی مینی تراک فوتون واندر نیز EURO5+EOBD با حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر است.

برای این مینی تراک جعبه دنده ۵ سرعته دستی درنظر گرفته شده و سیستم حرکتی مبتنی بر محور عقب است. سیستم ترمز نیز در محور جلو دیسکی و در محور عقب بصورت کاسه ای است و دارای ترمز ضدقفل(ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها(EBD) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC) می باشد.

سیستم تعلیق فوتون واندر محور جلو بصورت سیستم مک فرسون و در محور عقب بصورت فنر تخت می باشد.

در جدول زیر خلاصه ای از مینی تراک فوتون واندر بصورت جدول قرار داده شده است.

نام مینی تراکفوتون واندر
مدل موتورDAM16NS چهار سیلندر
حجم موتور۱.۶ لیتر
نیروی پیشرانه۱۱۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۴۷نیوتن متر
نوع گیربکسدستی ۵ سرعته
سیستم ترمز محور جلودیسکی
سیستم ترمز محور عقبکاسه ای
ترمز ABSدارد
سیستم کنترل پایداری الکترونیکیدارد
سیستم تعلیق محور جلومک فرسون
سیستم تعلیق محور عقبفنذ تخت
ظرفیت مخزن سوخت۵۰ لیتر
منبع: زامیاد

جمع بندی

به طور کلی این مینی تراک برای رقابت با کامیونت فورس F38 محصول بهمن دیزل وارد بازار می شود و همچنین برای کسب و کار های کنار خیابان رقیبی برای ون های اینرودز نیز محسوب می شود.

نظر شما در مورد مینی تراک فوتون چیست؟ بنظر شما بعد از عرضه شدن، با چه نوع عکس العملی از طرف بازار مواجه می شود؟ حتما نظراتتان را با مخاطبان مجله خودرو اتوبان به اشتراک بگذارید. متاسفانه قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است و به محض اعلام از طرف زامیاد در این مطلب اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *