۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کامیون تسلا امسال هم به بازار نمی آید

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرد که عرضه نهایی کامیون تمام برقی و نیمه خودران تسلا سمی (Tesla Semi) به دلیل کمبود سلول باتری جدید ۴۶۸۰، تا سال میلادی آینده ممکن نخواهد بود.

TESLA SEMI DOMUS 3 1

توییت جدید ایلان ماسک نشان می‌دهد که کامیون تمام برقی تسلا سمی (Tesla Semi) ممکن است طبق برنامه‌ریزی اولیه در سال ۲۰۲۱ عرضه نشود.
کامیون سمی(Tesla Semi) در اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و درحالی‌که تسلا قصد داشت در سال ۲۰۱۹ تحویل آن را به مشتریان آغاز کند، این تاریخ بدون رخ دادن هیچ تغییر خاصی آمد و رفت. از همین اواخر، مشخص شده بود که تحویل برخی مدل‌ها قبل از پایان سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود اما به نظر می‌رسد دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

سمی تسلا

کامیون سمی تسلا (Tesla Semi) در دو مدل با توجه به میزان مسافتی که می‌توانند با هر بار شارژ طی کنند تولید شده است که یکی قیمت ۱۸۰ هزار دلار و دیگری قیمت ۱۵۰ هزار دلار را دارد.

نسخه ۱۸۰ هزار دلاری طی هر بار شارژ که نیم ساعت بیشتر وقت نمی‌برد حدود ۸۰۰ کیلومتر و نسخه ۱۵۰ هزار دلاری طی هر بار شارژ مسافتی معادل ۴۵۰ کیلومتر را طی خواهد کرد .
هر دو نسخه تسلا با قیمت ۲۰ هزار دلار قابل پیش خرید هستند و تا کنون طبق گفته ماسک بیش از دو هزار درخواست پیش خرید برای کامیون مفهومی و برقی تسلا بوده است .

مهم ترین چالش تسلا در تولید کامیون های برقی ایجاد مکان های شارژ است که اگر این مکان ها تماما در دسترس کامیون ها باشد این کامیون ها طی دو سال حدود ۲۰۰ هزار دلار صرفه اقتصادی خواهند داشت و در غیر این صورت و استفاده کامیون از برق عادی شهر ها هزینه نگهداری این کامیون بسیار بالا می‌رود زیرا که در ایالت هایی مثل کالیفرنیا قیمت برق مصرفی بسیار بالاست.
باید منتظر ماند و دید تسلا بالاخره چه تصمیمی می‌گیرد.

سمی تسلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *