۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خرید و فروش کشنده کارکرده اقساطی / فروش اقساطی کشنده کارکرده

کامیون داران و افراد فعال در این حوزه در سال‌های اخیر با چالش‌های مختلفی، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یکی از این چالش‌ها، نبود کامیون‌ها و کشنده‌های صفر است. افزایش قیمت این محصولات و عدم وجود محصولات به‌روز، سبب شده تا این افراد به خرید کامیون‌ها و کشنده‌های دست‌دوم روی آورند. در بازار خرید و فروش این خودروهای کارکرده، استقبال از کامیون‌های اروپایی بیشتر است، زیرا هم طول عمر بالایی دارند و هم ازنظر کیفیت و ایمنی در سطح بهتری قرار گرفته‌اند. از آنجا که این محصولات دارای قیمت زیادی هستند، شرکت‌ها اقدام به فروش اقساطی کشنده کارکرده کرده‌اند. شاید تصور شود خرید این محصولات نیز همانند خرید خودروهای سنگین صفر است؛ اما توجه داشته باشید که این محصولات سال‌ها کارکرده‌اند و باید در خرید آن‌ها، دقت بالایی به خرج داده شود.

image1

چرا خرید و فروش کشنده کارکرده اقساطی رواج دارد؟


افرادی که قصد خرید کامیون یا کشنده دارند، باید یکی از روش‌های نقدی یا اقساطی را انتخاب کنند. این شرایط در مورد کشنده‌های کارکرده نیز صدق می‌کند. در مورد خرید نقدی باید تمامی پول را حاضر کرده و پس پرداخت آن و پرداخت مالیات، می‌توانید صاحب یک خودروی سنگین شوید. این روش، خود دارای مزایا و معایب مختلفی است. به‌عنوان ‌مثال این روش باعث می‌شود تا خریداران، متحمل فشار زیادی شده و در موارد ضروری، پول کافی در دست نداشته باشند. البته از سوی دیگر، خودروهای دست‌اول نیاز به تعمیرات کمتر داشته و هزینه نگهداری از آن‌ها پایین است. باوجود این گفته‌ها، شرکت‌های زیادی هستند که اقدام به فروش کشنده کارکرده اقساطی می‌کنند و با استقبال زیادی هم روبرو شده‌اند. اکثر افراد ترجیح می‌دهند از روش دوم، یعنی خرید به روش اقساطی استفاده کنند؛ زیرا آن‌ها عقیده دارند در اوضاع کنونی، این روش، مقرون‌به‌صرفه است. مزایای استفاده از این ‌روش، به شرح زیر است:

  • استفاده بهتر از پول نقد

در این روش لازم نیست پول نقد به‌یک‌باره صرف خرید کشنده کارکرده شود. خریداران می‌توانند پول نقد خود را بر روی یک مورد دیگر، سرمایه‌گذاری کرده و در حساب‌های سودده بگذارند. به ‌این ‌ترتیب می‌توانند هم صاحب یک کامیون و یا کشنده شوند و هم از بهره پول خود استفاده کنند.

  • استفاده از وام‌های بانکی

در صورتی‌ که خریداران، پول نقد به‌اندازه کافی ندارند، بهترین روش، خرید از مراکزی است که اقدام به فروش اقساطی کشنده کارکرده کرده‌اند. در این حالت، با استفاده از وام‌های بانکی می‌توانند خرید این محصولات را انجام داده و از بقیه پول وام، برای یک سرمایه‌گذاری و پرداخت قسط‌ها استفاده کنند.

  • افزایش اعتبار

پرداخت به‌موقع قسط می‌تواند به افزایش اعتبار خریداران در بانک‌ها کمک کند.

در خرید و فروش کشنده اقساطی کارکرده

نکات مهم در خرید و فروش کشنده اقساطی کارکرده


کامیون‌داران وقتی تصمیم به خرید کشنده کارکرده اقساطی می‌گیرند باید وقت زیادی صرف تحقیق در مورد کیفیت و قیمت آن کنند. باید بررسی کنند که کدام کامیون و کشنده می‌تواند نیازهای کاری آن‌ها را برطرف کند. در این موارد، فروشندگان حرفه‌ای به خریداران کمک می‌کنند و اطلاعاتی در مورد این محصولات ارائه می‌دهند. با استفاده از این اطلاعات می‌توان بهترین محصول را خریداری کرد. نکات مهم در خرید و فروش کشنده‌های کارکرده عبارتند از:

  • بررسی سوابق کشنده

یکی از اولین نکاتی که باید در خرید کشنده کارکرده در نظر داشت، بررسی سوابق این محصول است. منظور از سوابق کشنده این است که ایرادات آن، تنظیمات دستگاه، سابقه تعویض روغن و تاریخچه تصادفات آن مورد بررسی قرار گیرد. خریدار باید بداند که این کشنده به چه دلیلی فروخته می‌شود و ایراد آن چیست؟ در ضمن خریداران به هنگام خرید کشنده اقساطی کارکرده باید سوابق نگهداری از آن را نیز کنترل کنند؛ یعنی بررسی کنند که آیا تنظیمات آن به‌صورت دوره‌ای انجام شده است و این که تعویض روغن و تعمیرات آن در گذشته به چه نحوی بوده است. یکی دیگر از موارد مورد بررسی، تاریخچه تصادفات این خودرو است. این که آیا کشنده در گذشته تصادفی داشته است یا خیر، این که تعداد این تصادفات چقدر بوده و در این تصادفات، کدام یک از قطعات آسیب دیده‌اند و یا تعویض و یا تعمیر شده‌اند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • بررسی کیفیت کشنده

با بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که کشنده موردنظر دارای چه سابقه‌ای است؛ اما این برای خرید و فروش اقساطی کشنده کارکرده کافی نیست. برای انجام بهترین خرید باید کیفیت آن نیز مشخص شود. برای این کار باید روغن آن را چک کرد. وضعیت مناسب روغن‌موتور و گیربکس آن نشان می‌دهد که دستگاه ازنظر سلامت، در بهترین وضعیت قرار دارد. بدنه آن را چک کنید تا مشخص گردد که زنگ‌زدگی دارد یا خیر. این موضوع تا حدودی نشان می‌دهد که وضعیت نگهداری از این کشنده، چگونه بوده است. در کنار زنگ‌زدگی باید بدنه خودرو ازنظر وجود یا نبود آسیب‌دیدگی هم بررسی شود. وضعیت لاستیک‌ها و میزان مسافت طی شده نیز باید بررسی شوند.

  • بررسی کشنده ازنظر فنی

باید موتور دستگاه بررسی شده و مشخص شود که آیا قطعات به‌کار رفته در این محصول، ازنظر فنی دارای کیفیت خوبی هستند یا خیر. به ‌این ‌ترتیب مشخص می‌شود که محصول موردنظر از لحاظ فنی، در چه شرایطی قرار دارد. علاوه بر موتور باید طرح‌بندی محورها و قدرت دستگاه و ظرفیت آن نیز بررسی شود. برای بررسی تمامی این موارد می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

کشنده کارکرده اقساطی

نتیجه‌ گیری و جمع بندی

کامیون‌های کشنده، محصولی مناسب جهت استفاده در استخراج معادن، عملیات ساختمان، حمل بار و… هستند. از این‌ رو میزان خرید و فروش کشنده کارکرده اقساطی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است؛ اما اوضاع حاکم بر دنیای اقتصاد، سبب شده تا قیمت این کامیون‌ها در سال‌ها اخیر با رشد زیادی مواجه بوده و شرایط برای خرید آن‌ها، دشوار شود. همین عوامل سبب افزایش تقاضا برای خرید کشنده‌های دست‌دوم خارجی شده است. در مورد خرید این محصولات به‌صورت کارکرده اقساطی باید مواردی که در قسمت‌های قبل گفته شد، رعایت شود. خریداران باید فروشنده معتبری انتخاب کنند تا از قیمت کشنده و کیفیت قطعات داخلی آن مطمئن باشند. فراهم بودن زمینه برای خرید اقساطی این کامیون‌ها، بهترین موقعیت است تا به صورت مقرون‌به‌صرفه، این خودروها را خریداری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *