۹ تیر ۱۴۰۳
ولوو آیرون نایت اتوبان

ولوو آیرون نایت؛ قدرتمند ترین کامیون جهان

قدرتمند ترین کامیون کشنده جهان، ولوو آیرون نایت! برای آشنایی بیشتر با این غول سوئدی این مطلب را از دست ندهید.

در سال ۲۰۲۲ بود که شرکت ولوو با معرفی ولوو آیرون یک قدم بزرگ در عرصه صنعت خودرو های سنگین برداشت و مرز ها را جابجا کرد. ولوو ایرون ( Volvo Iron Knight) که به فارسی به معنای شوالیه آهنی ولوو می باشد توانست رکورد پرسرعت ترین کامیون جهان را در مسافت های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متری بشکند. با مجله خودرو اتوبان همراه باشید تا این غول سوئدی را بررسی کنیم.

مشخصات فنی ولوو آیرون، شوالیه آهنی ولوو

شرکت ولوو تمام تلاشش را کرده تا علاوه بر سرعت، قدرت و زیبایی را به رخ کامیون های رقیب بکشد. موتور ولوو Iron Knight سفارشی شده و همراه یک گیربکس فوق العاده کلاچ دوگانه I Shift قدرت باور نکردنی را ارائه می دهد.

کامیون Volvo Iron Knight از یک موتور  6 سیلندر D13 با حجم موتور ۱۲.۸ لیتر بهره می برد. پیشرانه سفارشی شده کامیون شوالیه آهنی ولوو توانایی تولید ۲۴۰۰ اسب بخار نیرو با حداکثر ۶۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد! با این مشخصات، شتاب صفر تا صد کامیون آیرون فقط در ۴.۶ می باشد. یعنی فقط با ۴.۶ ثانیه به سرعت باورنکردنی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

موتور قدرتمند ترین کامیون جهان یعنی ولوو Iron Knight با ۴ توربو شارژ همراه با یک اینترکولر در میانه کامیون نصب شده است. همچنین سیستم های نرم افزاری کامیون ولوو آیرون مانند اصلاحاتی که روی موتور انجام شده، دوباره برنامه ریزی شده تا مناسب و سازگار با محیط و مشخصات فنی ولوو آیرون باشد.

پر سرعت ترین کامیون جهان؛ ولوو آیرون نایت

بوجی اوبرینک (Boije Ovebrink) که یک راننده کهنه کار کامیون رالی به شمار می آید، توانست با رانندگی کامیون آیرون نایت رکورد پرسرعت ترین کامیون جهان را در مسافت های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متری بشکند.

در طول رقابت برای شکست رکورد پر سرعت ترین کامیون جهان، به حداکثر سرعت ۱۷۱.۴۹۸مایل بر ساعت رسد که میشود شتاب صفر تا صد فقط در ۴.۶ ثانیه!!! همچنین برای شروع مسافت ۵۰۰ متری به سرعت ۸۱.۵۸ مایل بر ساعت و برای مسافت ۱۰۰۰ متری به حدود ۱۰۵ مایل بر ساعت رسید.

شرکت ولوو چرا Iron Knight را ساخت؟!

موتور فوق قدرتمد ولوو آیرون نایت
موتور فوق قدرتمد ولوو ایرون نایت

مدیر عامل ولوو تراکس (Volvo Trucks) در مورد دستاورد فوق العاده شرکت می گوید: ولوو آیرون نایت راهی است برای به نمایش گذاشتن مهارت‌ها و قدرت‌های نوآورانهٔ ولوو. علاوه بر این هدف ما در این پروژه ایجاد بینش جدید به راه‌حل‌های فنی و طراحی بوده است زیرا قصد داریم در آینده از برخی قطعات این کامیون در محصولات تولیدی خود استفاده کنیم.

مهندس آزمایش های ولوو در مورد شکسته شدن رکورد توسط ولوو ایرون می گوید: برای شکستن رکورد سرعت جهانی ما به یک عملکرد استثنائی نیاز داشتیم. گیربکس I-Shift دوکلاچه یکی از بهترین گیربکس‌های ممکن برای این کار است زیرا در طول تعویض دنده گشتاور خود را حفظ نموده و عملکردش مانند ماشین مسابقه ای است. به لطف این گیربکس دو کلاچه، ولوو آیرون نایت می‌تواند هنگام تعویض دنده بدون از دست دادن زمان حیاتی، سرعت خود را افزایش دهد.

نمای کناری ولوو آیرون
نمای کناری ولوو آیرون

نظر شما در مورد این کشنده قدرتمند چیبست؟ بنظرتان آیا ممکن است روزی فرآیند تجاری سازی این نوع کامیون های فوق قدرتمند شروع شود؟

خرید، فروش، کارشناسی و تسهیلات خودروهای کار و تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *