۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار مرزهای هفته

صادرکنندگان از آوردن بی‌رویه میوه و تره بار به مرز پرویزخان بپرهیزند

2395950 e1620052173371

به گزارش اتوبان تراک به نقل از ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت:

تاکنون چندین بار به تجار و بازرگانان فعال در مرز پرویزخان اعلام کرده ایم که طبق نیاز طرف عراقی میوه و تره بار وارد مرز کنند و بازهم از آن ها می خواهیم با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری بالای میوه و تره بار قبل از ارسال محموله ها به مرز حتما نسبت به وضعیت مرز و میزان تقاضای بازار عراق کسب اطلاع کنند.
ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات نتیجه ارسال بی رویه محموله های فساد پذیر از عواقب ارسال بی رویه میوه و تره بار و محصولات کشاورزی به مرز است.
صادرات میوه و تره‌بار از مرز رسمی پرویزخان اکنون روندی عادی دارد و مشکلی در رابطه با تخلیه و خروج این محصولات به خصوص «گوجه‌فرنگی» و «ملون» وجود ندارد.

مرز بازرگان

آماده سازی فیزیکی پایانه مرزی بازرگان برای اجرای طرح پایلوت مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی کشور

به گزارش اتوبان تراک به نقل از پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی مدیریت یکپارچه پایانه های مرزی کشور تعیین شد .
به دنبال این تصمیم پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور و پایلوت اجرای این مصوبه انتخاب و اقدامات لازم برای انتقال درب صادرات از نقطه صفر مرزی بازرگان به محوطه سالن تجاری آغاز شد .
انتظار می رود با اتصال سیستمی مجموعه ها و پشتیبانی های پایانه مرزی بازرگان شامل تیرپارک آنا وطن و سایر مجموعه های پشتیبانی و لجستیکی پس کرانه و اقدامات ارزنده ای که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان انجام شده شاهد گامی بزرگ در جهت روان سازی و تسهیل در تردد و ترانزیت بزرگترین پایانه مرزی کشور باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *