۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار لاستیک کامیون هفته

۱۴ میلیون حلقه تایر فرسوده در کشور وجود دارد

Recycling of Tires 1351x600 1

دبیر کارگروه بازیافت مواد پلیمری اتحادیه بازیافت: با بازیافت لاستیک‌های فرسوده می‌توان ۴۰ واحد تولیدی را از ورشکستگی نجات داد.لاستیک‌های فرسوده یا روکش شده و دوباره استفاده می‌شوند یا با تبدیل به پودر و گرانول در صنایع مختلف مثل کف پوش‌های پلاستیکی و کفش به کار گرفته می‌شوند.قاچاق لاستیک‌های فرسوده بعد از ممنوعیت صادرات این محصول به خارج از کشور ادامه دارد و گویا در انحصار چند نفر است. افرادی که به راحتی لاستیک‌های فرسوده را جمع می‌کنند و به صورت سالم یا قطعات کوچک قاچاق می‌کنند.فعالان مجاز صنعت بازیافت معتقدند قاچاق لاستیک یکی از عوامل مهم کمبود مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی است.

دبیر کارگروه بازیافت مواد پلیمری اتحادیه بازیافت، در این باره می‌گوید: ۱۳ تا ۱۴ میلیون حلقه تایر فرسوده در کشور وجود دارد.

بهشتی منفرد افزود: با افزایش قیمت ارز؛ جذابیت صادرات نیز بیشتر می‌شود و با وجود ممنوعیت صادرات از‌طریق برخی مرزها، تایر فرسوده قاچاق می‌شدبه گفته وی؛ ما تا سال گذشته با کمبود خیلی شدید ماده اولیه در واحد‌های بازیافت مواجه بودیم و قیمت آن روز‌به‌روز افزایش می‌یافت در حالی که با بازیافت لاستیک‌های فرسوده می‌توان ۴۰ واحد را از ورشکستگی نجات داد.بهشتی منفرد گفت: از بازیافت تایر و تیوب، پودر لاستیک گرفته می‌شود که برای صنایع کفش و آسفالت مناسب است.به گفته‌ی وی از گرانول لاستیک که کمی درشت‌تر از پودر است نیز برای کفپوش‌ها و چمن مصنوعی می‌توان استفاده کرد. دبیر کارگروه بازیافت مواد پلیمری اتحادیه بازیافت افزود: این محصول در تولید کائوچوی دو بار احیاشده هم کاربرد دارد و ارزش افزوده بالایی تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *