۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتاق کامیون دست دوم؛ خرید و فروش اتاق دست دوم کامیون

اتاق کامیون دست دوم معمولاً بیش از یک سفر داشته اند و در کیفیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. کیفیت بهتر برابر است با قیمت خرید بالاتر است. با این اوصاف، اتاق کامیون دست دوم به این معنی نیست که باید شکل و ظاهر وحشتناکی داشته باشد. خرید اتاق کامیون دست دوم مخصوصاً برای کسانی که اولین بار خرید می‌کنند ممکن است گیج کننده باشد. شایع‌ترین شکایت در مورد خرید اتاق کامیون این است که مشتری اتاقی به مراتب بدتر از حد انتظار خود دریافت می‌کند. به همین دلیل است که ما همراه با تمام خریدها به همه مشتریان خود ضمانت نامه کیفیت تایید شده ارائه می‌دهیم. با این حال، کیفیت نامناسب تنها یکی از مشکلات احتمالی خرید اتاق کامیون دست دوم است. به همین دلیل ما در اینجا یک راهنمای رایگان برای خریداران مبتدی ایجاد کردیم که تمام اطلاعات لازم برای خرید امن و مطمئن را به اشتراک می‌گذاریم.

image1 3

مزایای خرید اتاق کامیون دست دوم


لیست زیر تنها چند مورد از مزیت‌هایی است که شما هنگام خرید یک اتاق کامیون دست دوم از آن‌ها بهره می‌برید:

  1. صرفه جویی در هزینه: اتاق کامیون دست دوم همیشه ارزان‌تر از اتاق کامیون جدید همان مدل است. اما شما باید مطمئن شوید که آیا اتاق دست دومی که خریداری می‌کنید در شرایط خوبی قرار دارد تا واقعاً نتیجه پس انداز خود را ببینید.
  2. نرخ استهلاک پایین تر: برخلاف اتاق‌های نو، یک اتاق کامیون دست دوم استهلاک زیادی در ارزش کامیون پس از مسافت‌ها رانندگی به جای نمی‌گذارد.
  3. برای تبلیغات کسب و کار خود می‌توانید از دیوارهای خارجی اتاق به عنوان یک بیلبورد بزرگ استفاده کنید.

طول اتاق را با شاسی تطبیق دهید

طول شاسی و اتاق نامنطبق می‌تواند باعث ایجاد خرابی پیچ و محورها شود. یک اتاق خیلی بلند حتی اگر کامیون خالی باشد، بیش از حد بار می‌کشد و دور زدن را بسیار دشوارتر می‌کند. اگر اتاقی بیش از حد بزرگ باشد و بدون چرخاندن محور عقب بر روی ماشین سوار شود، توزیع وزن دچار مشکل خواهد شد. بنابراین چرخ‌های جلوی ماشین شما سبک می‌شوند و لاستیک‌ها شروع به فرسایش می‌کنند؛ حتی لاستیک‌ها به اصطلاح باد می‌کنند. گاهی اوقات کامیون‌های دست دوم می‌خریم و کارایی آن‌ها بسیار حیرت انگیز است اما گاهی می‌بینیم که کامیون‌هایی از این دست نیز وارد بازار می‌شوند؛ پس باید به این مورد توجه کامل نمایید. مدیران حمل و نقل که اتاق کامیون دست دوم خریداری می‌کنند باید مطمئن شوند که اتاق تا محور شاسی (CA) یا طول پایه محور می‌تواند با اطمینان با طول بدنه منطبق شود. یکی از راه‌های تأیید این موضوع، تماس با سازنده تجهیزات اصلی بدنه است.

فضایی که در آن کار می‌کنید را بسنجید


مدیران حمل و نقل همیشه باید مشکلات احتمالی عبور و مرور را در محل هایی که کامیون بارگیری و تخلیه می‌کند در نظر بگیرند. مجموع ارتفاع اتاق کامیون دست دوم همیشه با توجه به انبارهای با سقف کوتاه و اجسام آویز در نظر گرفته نمی‌شود. اما اگر به آن توجه نشود می‌تواند مشکلات عمده بهره وری ایجاد کند. آیا در فضای کاری تنگ یا باز مشغول به کار خواهید شد؟ دماغه تخت، کامیون را کوتاه‌تر می‌کند، اما کامیون‌های دارای دماغه طولانی‌تر برای رانندگی ایمنی بیشتری دارند. این می‌تواند یک تصمیم بسیار مهم در انتخاب کامیون نیز باشد.

روشنایی داخلی اتاق کامیون دست دوم را در نظر بگیرید

مدیران ناوگان باید بدانند که چه زمانی کالا تحویل می‌شود. اگر شما معمولا اول شب بار را تحویل می‌گیرید، باید اطمینان حاصل کنیم که داخل اتاق نور مناسب دارید. اما اگر در طول روز تحویل می‌دهید یک سقف شفاف برای ورود نور طبیعی به اتاق مفید است. عدم وجود روشنایی مناسب در داخل اتاق ممکن است باعث شود افراد مدت طولانی تری برای یافتن یک محموله خاص زمان صرف کنند که این امر می‌تواند کار شما را با کندی مواجه کند.

جنس کف اتاق کامیون

انتخاب نوع کف اتاق می‌تواند هنگام سفارش یک اتاق کامیون دست دوم تفاوت زیادی ایجاد کند. این امر نیز دوباره با آنچه که شما حمل کامیون می‌کنید مرتبط است. اگر به دنبال حمل هر نوع ماده مایع یا مواد غذایی هستید، بهتر است اتاق‌هایی با کف چوب سخت تهیه نکنید. مایع می‌تواند کف چوب سخت را خراب کند و پس از چند هفته حمل غذا، کف با مواد غذایی ریخته شده منظره ناخوشایندی خواهد گرفت. اگر برای تمیز کردن، چوب سخت را خیس نمایید و آن را کاملاً خشک نکنید، در نهایت با کف پوسیده مواجه خواهید شد.

 اتاق کامیون دست دوم

اتوماتیک یا دستی


هنگام انتخاب یک اتاق کامیون دست دوم و متوسط، واقعاً به نکات مثبت و منفی اتاق اتوماتیک در مقابل دستی فکر کنید. این موضوع شاید از نظر شما چندان مهم نباشد، اما یک انتخاب مناسب و فکر شده در طولانی مدت، باعث رضایت و راحتی راننده خواهد شد. اگر با توقف و حرکت زیادی روبرو هستید، اتاق اتوماتیک بهتر است؛ مثلاً اگر در شهر رانندگی می‌کنید. اما یک اتاق دستی برای کارهای سخت‌تر مانند مکان‌های ساختمانی با بارهای سنگین و فضای محدود بهتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که چه چیزی راننده شما را راضی نگه می‌دارد.

 اتاق کامیون دست دوم

اطلاعات اضافی که هنگام خرید اتاق کامیون دست دوم به آن نیاز خواهید داشت


حتی اگر زمانی بررسی‌های خود را انجام داده باشید، باز هم ممکن است به اطلاعات بیشتری برای اطمینان از انتخاب یک اتاق کامیون مناسب نیاز داشته باشید. موارد اضافی که باید در مورد اتاق کامیون مد نظر خود بدانید:

  1. تاریخچه دقیق وسیله نقلیه شامل موارد استفاده قبلی، تغییرات و تاریخچه تعمیر آن
  2. دلیل مالک برای فروش (اگر مستقیم از مالک خرید می‌کنید)
  3. نظر یک کارشناس یا مکانیک کامیون
  4. میزان کارکرد و سابقه تصادف کامیون

اگر دانش کافی داشته باشید، خرید یک اتاق کامیون دست دوم می‌تواند روندی آسان باشد که باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود. دقت در انتخاب نوع اتاق کامیون می‌تواند روند کاری و حرفه شما را سریع و آسان کند.

1 یک نظر

  1. محمدرضا کریمی پاسخ

    نیم اتاق فلزی نو سالم ساخت کارخانه شایان مربوط به بنز ده چرخ بعلت تغییر کاربری میخواهیم بفروشیم ۰۹۱۱۱۵۷۴۹۲۰ کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *