۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان

یکی از انواع کامیونت‌های کامیون‌های کاویان محصول شرکت کاریزان خودرو و یکی از کارهای موفق این شرکت است. کاریزان خودرو به صورت تخصصی تولیدکننده انواع کامیونت، کشنده‌های سنگین و کامیون‌های کاویان است. این شرکت کار خود را از سال 1384 و با تولید کامیون‌های سبک به نام کاویان شروع کرد. پس از گذشت مدتی از راه‌اندازی شرکت، به دلیل استقبال و افزایش فروش کامیون‌های کاویان، مسئولان شرکت به فکر توسعه افتادند و دومین کارخانه خود را افتتاح نمودند. این کامیونت قابلیت نصب کاربری‌های زیادی دارد؛ مثل باری کفی بغل‌دار، باری کانتینر فلزی، باری چوبی، خوروی حفاری، باری یخچال‌دار، باری کفی، باری خودروبر، باری حمل زباله، کفی جرثقیل‌دار، باری حمل نوشابه، خدمات شهری، باری بغل‌دار سقف چادری، باری مسقف مشبک فلزی و باری حمل موتور سیکلت.

image1

کامیونت کاویان مدل کاپیتان


کامیونت کاویان K106Cاتاق کاپیتان محصولی جدید از کاریزان خودرو است که با توانایی حمل بار ۶ تن، به کامیونت ۶ تن کاویان نیز شناخته می‌شود. این خودرو با دارا بودن استانداردهای جهانی همواره یکی از گزینه‌های رانندگان بوده و هست. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این محصول و مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری


در ساخت کابین این خودرو از باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین تجهیزات استفاده شده است که در هنگام حرکت تکان و لرزش کمتری حس می‌شود و آن را برای سفرهای طولانی و در سخت‌ترین جاده‌ها مناسب می‌کند.

داخل کابین فضایی برای راننده و سرنشینان جهت استراحت در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی در تابستان و زمستان می‌تواند فضای مناسبی برای آن‌ها فراهم کند. مجموع تجهیزات و امکانات این خودرو موجبات آسایش و راحتی رانندگان را فراهم کرده است.

جنس بدنه کامیونت از فولاد است و به خوبی می‌تواند بارهای سنگین را جابه‌جا کند. در این کامیونت دیگر خبری از بالابر شیشه به صورت دستی نیست و بالابر برقی جای آن را گرفته است. برف‌پاک‌کن چند سرعته نیز قابلیت تنظیم متناسب با نیاز راننده را دارد.


کامیون ۶۸۸۰ میلی‌متر طول، ۲۴۸۰ میلی‌متر عرض، و ۲۴۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله محوری آن نیز ۳۸۰۰ میلی‌متر و فاصله عرضی محوری (جلو) ۱۸۳۱ میلی‌متر و فاصله عرضی محوری (عقب) ۱۶۴۰ میلی‌متر است.

وزن خودرو به صورت خالص ۳۳۶۵ کیلوگرم و به صورت ناخالص ۶۰۰۰ کیلوگرم است. حداکثر بار وارده بر محور جلو ۳۰۰۰ کیلوگرم و حداکثر بار وارده بر محور عقب ۶۰۰۰ کیلو گرم است. وزن اکسل جلو ۱۹۰۶ کیلوگرم و اکسل عقب ۱۴۵۹ کیلوگرم است.

دو درب طرفین کابین راهی برای ورود و خروج ۲+۱ سرنشین این خودرو به داخل آن است. صندلی راننده به صورت دستی تنظیم می‌شود و صندلی سرنشینان ثابت است. جنس پانل از پلاستیک فشرده بوده و جنس پوشش کف نمد روکش‌دار است. ۳ کمربند ایمنی از نوع سه‌نقطه و ثابت سلامتی و امنیت سرنشینان را تامین می‌کند. دیواره کابین از پلاستیک فشرده و سقف آن از نمد پوشیده شده است. سپر جلو و حفاظ عقب خودرو ترکیبی از پلاستیک فشرده و فولاد است که در آن را در برابر ضربه مقاوم می‌سازد. طراحی سپر و چراغ‌های خودرو کاملا با هم هماهنگ هستند و در کنار بدنه و طراحی داخلی خودرو زیبایی خاصی ایجاد کرده است.

نوع نشانگر دور موتور، سرعت‌سنج و دمای آب به شکل عقربه‌ای و دارای دقت بالایی است. چراغ اخطار روغن و ترمز موتور به صورت نشانگر و به رنگ قرمز است. این کامیونت دارای کیلومترشمار دیجیتال، و حجم سوخت و سنجش باد عقربه‌ای است.

مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان


از جمله مشخصات فنی کامیونت کاویان کاپیتان می‌توان به دو نوع موتور یورو III و یورو V اشاره کرد. مدل‌های یورو III دارای موتور‌های Cummins ISDe 140-30 با قدرت 140HP و گیربگس DongFeng است که ۲۳۳۰ کیلوگرم وزن دارد. مدل‌های یورو V دارای موتورهای Cummins ISF 3.8 s 5154 با قدرت 155HPبه همراه گیربکس شرکت FAST به وزن ۲۹۷۰ کیلوگرم است.

این خودرو از نوع کم مصرف بوده و با مصرف سوخت کم و افزایش عملکرد گیربکس هزینه سوخت را برای شما کاهش می‌دهد.

کامیونت‌های کاویان با دارا بودن موتور نیسان و گیربکس ۶ دنده، احساس امنیت و راحتی به راننده منتقل می‌کند. چرا که هنگام عبور از ناهمواری‌های جاده حداقل صدا و تکان به داخل کابین راه پیدا می‌کند. به‌علاوه کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کنترل گیربکس کامیونت‌ها با فشار باد انجام می‌شود و به همین دلیل به یک کمپرسور کوچک مجهز است.

سیستم ترمز آن از نوع بادی و مجهز به سیستم ABS است.

شاسی خود رو از جنس فولاد و از نوع نردبانی و به صورت پرس شده با پرچ است. نوع اتصال فرمان از نوع میل فرمان تلسکوپی است و سیستم ترمز دو مداره مجهز به ABS است. به‌علاوه کمپرسور باد تک سیلندر مولد نیروی ترمز است.

کامیونت کاویان مدل کاپیتان


سیستم صوتی رادیو و MP3 و تاخوگراف این خودرو می‌تواند همراه خوبی برای شما در جاده‌ها باشد. کلاچ آن از نوعی بادی و نوع دیسک کلاچ، تک صفحه خشک است. همچنین نوع صفحه کلاچ، دیافراگم و سیستم علمکرد پدال، هیدرولیک است.

کاپیتان داراری ۴ سیلندر خطی با موتور Cummins است. حجم موتور به ۶۰ سانتی متر مکعب می‌رسد و قدرت آن ۱۰۰ کیلو وات (HP 160) است.

از آن جایی که کامیونت‌های کاویان تولید داخل هستند، مشکلی از لحاظ تامین قطعات و تعمیر برای راننده پیش نخواهد آمد. قیمت تعمیرات ارزان و تعداد قطعات یدکی فراوان و نسبتا ارزان نسبت به دیگر برندها، از دیگر مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان است.

علاوه بر این قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان و امکانات خاص و موتور قدرتمند آن را به انتخاب مناسبی برای بسیاری از رانندگان تبدیل کرده است.

یکی‌دیگر از مشخصات فنی کامیونت کاویان مدل کاپیتان، ترمز دستی کوچک و خوش‌دست که میان دو صندلی قرا گرفته است، با عملکرد خوب، میزان قدرت آن به اندازه‌ای است که حتی در صورت سالم بودن لنت ترمز و ریگلاژ چرخ و سایر موارد مربوطه و کشیده بودن دستی، ماشین حتی در دنده یک هم با گاز حرکت نخواهد کرد. مگر این که دستی خوابیده باشد. در این صورت با رقیب خود هیوندا که سیستم ترمز روغنی دارد، قابل مقایسه است.

کامیونت کاویان مدل کاپیتان از موتور قدرتمند، گیبرکبس عالی و قطعات با کیفیت تولید شده است. اگر به دنبال خرید خودرو سنگین هستید، اما میان گزینه‌های مختلف سردرگم شدید، ما به شما کامیونت کاویان مدل کاپیتان را پیشنهاد می‌کنیم. این کامیونت علاوه بر طراحی مناسب و منحصربه‌فرد، از لحاظ فنی نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند در جاده‌ها همراه خوبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *