۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

داخل تریلی اسکانیا چگونه است ؟

مدل نسل جدید تریلی اسکانیا نتیجه بیش از 10 سال کار بر روی طراحی آن است و در یک نگاه ملاحظه خواهید کرد که این تغییرات در کدام قسمت‌های کامیون ایجاد شده است. داخل تریلی اسکانیا جدید کاملا به روز شده است و هیچ قسمتی از طراحی قبلی آن به مدل نسل جدید منتقل نشده است. اما هنوز هم همان ظاهر قابل توجه اسکانیا را حفظ کرده است. سری نسل جدید، شامل کابین‌های جدیدP ، G و R است، همچنین کابین S نیز با یک کف تخت و جدید به آن اضافه شده است. همچنین در سری‌های جدید یک پکیج XT موجود است که شامل محافظ چراغ جلو و زیربندی به همراه پکیج‌های تزئینی مختلف برای داخل و خارج کامیون است.

image3 9

عکس داخل تریلی اسکانیا جدید

داخل تریلی اسکانیا جدید دسترسی، دید و ایمنی بهتری را ارائه می‌دهد و در عین حال دارای راحتی بیشتر و صدای کمتری است که همه، این ویژگی‌ها را از تولید کننده سوئدی انتظار دارند.

تریلی اسکانیا

دید بهتر در طراحی داخل تریلی اسکانیا جدید


وسعت دید، بزرگترین امتیاز از سوی صندلی راننده است؛ با ستون‌های باریک A و آینه‌های از نو طراحی شده که خیلی کم مانع دید نقاط کور می‌شوند. شیشه جلویی بزرگ در اسکانیا جدید به دور گوشه‌های جلوی کابین می‌پیچد و نمایی بدون مانع و وسیع‌تری از جلو می‌دهند. داشبورد نیز در قسمت پایین‌تری از کابین نصب شده است و باعث بهبود دید بیشتر در قسمت جلوی کامیون می‌شود.

آینه‌ها در بیرون شیشه‌های بغل، طراحی هوشمندانه‌ای دارند که به راننده اجازه می‌دهد تا از بین آینه‌های اصلی و آینه‌های مکان یاب نگاه کند و بنابراین نقطه کور پشت آینه‌ها از بین می‌رود. دید عقب نیز عالی است و هر چهار آینه (مکان یاب و اصلی، چپ و راست) به صورت برقی تنظیم و گرم می‌شوند. همچنین آینه‌های رو به پایین در بالای شیشه کمک راننده و در گوشه جلو سمت چپ کابین وجود دارند.

در مورد وسعت دید، آفتاب‌گیر بیرونی برداشته شده است و یک نوار تیره از قسمت بالای شیشه جلو، همان سایه را ایجاد می‌کند. در یک حرکت جالب، چراغ‌های نشانگر که قبلاً در روی بدنه خارجی نصب بودند، در داخل کابین و پشت قسمت بالای شیشه جلو جا داده شده‌اند. این طراحی نه تنها از چراغ‌ها محافظت می‌کند بلکه تمیز کردن آن‌ها نیز راحت‌تر شده است.

داخل تریلی اسکانیا
Generated by pixel @ 2021-01-17T06:28:09.857733

محل دکمه‌های چراغ در داخل تریلی اسکانیا جدید

یکی دیگر از تغییرات بزرگ در طراحی داخل تریلی اسکانیا جدید، محل قرار گرفتن دکمه‌های چراغ‌ها است. تمام کنترل‌های مربوط به روشنایی بیرون – چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های رانندگی و غیره – اکنون در قسمت بالای درب راننده نصب شده است. همچنین کنترل‌های آینه برای تنظیم و گرمایش و کنترل‌های شیشه در این محل نصب شده‌اند.

تعبیه کیسه هوا در داخل تریلی اسکانیا جدید

همچنین درب‌ها برای اولین بار در انواع مدل کامیون، دارای یک کیسه هوا در قسمت پرده بغل هستند. با توجه به اینکه چپ شدن کامیون عامل اصلی مرگ و جراحت راننده است، این ایربگ‌ها می‌توانند هوشمندترین موارد ایمنی باشند که بعد از مدت‌ها در همه برندها دیده‌ایم.

کیلومترشمار داخل تریلی اسکانیا

اطلاعات روی صفحه کیلومتر شمار داخل تریلی اسکانیا جدید


در داخل تریلی اسکانیا جدید، داشبورد کاملاً از نو طراحی شده است و همانطور که قبلاً ذکر شد، اکنون در قسمت پایین‌تری از کابین قرار گرفته است. صفحه کیلومتر شمار اصلی، اطلاعات زیادی را به نمایش می‌گذارد. اگرچه در ابتدا زمان زیادی صرف یادگیری آن‌ها می‌شود، اما خواندن آن به زودی راحت‌تر می‌شود. اطلاعات زیاد روی صفحه داشبورد به این معنی است که شما باید بدانید که کجا دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردید، اما وقتی به کار کردن با آن عادت کردید، خیلی بهتر از آن استفاده خواهید کرد.

در مرکز صفحه کیلومتر شمار، صفحه نمایشی برای رایانه داخلی وجود دارد، با تمام اطلاعاتی که قبلاً نمایش داده نمی‌شد. این اطلاعات شامل تمام داده‌های مسافت، وزن محور (در حالی که کامیون ثابت است) ، اطلاعات سفر و نمودارهای صرفه جویی در مصرف سوخت است.

کنترل‌های رایانه، کنترل دنده سبک و کنترل سرعت در سرازیری همه روی فرمان نصب شده‌اند. باز هم زمان لازم است تا به آن‌ها عادت کنید، اما بدون اینکه دست خود را از روی فرمان بردارید، آن‌ها را می‌خوانید و به کار می‌گیرید.

صندلی تریلی اسکانیا

صندلی‌های داخل تریلی اسکانیا جدید


در داخل تریلی اسکانیا جدید، صندلی‌ها تنظیمات مشابه مدل قبلی را دارند. در حالی که مدتی است که صندلی‌های حرارتی رایج شده‌اند و برای رانندگان اسکانیا تقریباً یک استاندارد محسوب می‌شود، اکنون یک آپشن تهویه نیز وجود دارد که به موجب آن یک فن در صندلی هوای خنک را به پشت راننده هدایت می‌کند.

فرمان با قابلیت تنظیم به سمت بالا چرخانده می‌شود تا فضای بیشتر و دسترسی بهتری فراهم شود و صندلی راننده را می‌توان از طرق معمول و به علاوه برخی از جهات دیگر که انتظارش را ندارید تنظیم کرد. صندلی راننده نیز در هر طرف دارای یک دسته بغل است که یکی دیگر از امتیازات داخل تریلی اسکانیا جدید محسوب می‌شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

نسل جدید اسکانیا مطمئناً به دنبال امتیازها است، اما تنها زمان مشخص خواهد کرد که این امتیازات در عمل می‌توانند به نتایجی برسند که کمپانی اسکانیا ادعا می‌کند یا خیر. حتی بدون صرفه جویی کلان در هزینه‌های جاری، مدل نسل جدید برای کاربران جذاب خواهد بود. اسکانیا جدید با تمام امکانات راحتی و ایمنی که دارد مطمئناً هم رانندگان مالک و هم ناوگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این مقاله سعی داشتیم شرح مختصری در مورد داخل تریلی اسکانیا جدید داشته باشیم و همچنین چند عکس داخل تریلی اسکانیا جدید را با هم مرور کردیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات، خرید امن و مطمئنی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *