۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارشناسی خودرو آنلاین / تعیین قیمت کارشناسی خودرو به صورت آنلاین

هنگام خرید و فروش خودرو، کارشناسی خودرو آنلاین ایده‌آل‌ترین کاری است که هم خریدار و هم فروشنده می‌توانند انجام دهند. برآورد قیمت خودرو و کارشناسی آنلاین قیمت خودرو از جمله راهکارهای مناسبی است که در چند سال اخیر به کمک فروشندگان و خریداران خودروهای کار کرده آمده و خیال بسیاری را در هنگام معامله خودرو، راحت نموده است. در این مقاله قصد داریم درباره معامله خودروهای سنگین و چگونگی کارشناسی آنلاین خودرو صحبت کنیم و ببینیم درباره خودروهای سنگین چه معیارهایی می‌تواند در قیمت نهایی خودرو تاثیرگذار باشد.

image3 9

کارشناسی خودروی سنگین آنلاین و مزایای آن

خرید و فروش خودرو، امری حساس است و اگر دقت کافی را در معاملات اینچنینی نداشته باشیم، همواره احتمال آن وجود دارد که در طرف متضرر معامله، ما باشیم. به‌خصوص این موضوع در معامله خودروهای سنگین مانند انواع کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، ماشین‌های باری و… نیز بیشتر نمود خواهد داشت؛ چراکه مسائل بیشتری درباره آن‌ها ممکن است وجود داشته باشد و عموماً هم سنگینی نرخ معامله باعث می‌شود حساسیت آن نسبت به معامله خودروهای سواری بیشتر باشد.

کارشناسی آنلاین خودرو


پیش از آن‌که در این مقاله به عواملی که باید مورد کارشناسی قرار بگیرند بپردازیم، لازم است درباره اهمیت کارشناسی خودرو آنلاین صحبت کنیم و بدانیم چرا لازم است که هنگام خرید یا فروش خودرو (به‌خصوص خودروهای سنگین) حتماً از سامانه‌های این چنینی استعلام داشته باشیم. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که در اینجا به برخی اشاره خواهیم کرد:

  • عدم آگاهی کافی
  • اولین مسئله‌ای که باعث ایجاد اهمیت در مسئله کارشناسی آنلاین خودرو کار کرده می‌گردد، مسئله آگاهی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت است. در بسیاری از موارد، اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم از سوی افرادی است که خود کارشناس این موضوع نیستند و آن‌ها نیز اطلاعات خود را از جایی دیگر به دست آورده اند. به همین دلیل زنجیره‌ای از اطلاعات بعضاً ناصحیح وجود دارد که در بازار خودرو دست به دست می‌شود و گاهی نیز این اطلاعات در تضاد با یکدیگر خواهند بود. به همین جهت نقش یک کارشناس متخصص در این میان، بسیار پررنگ می‌شود و استفاده از اطلاعات وی، جلوی متضرر شدن را می‌گیرد.
  • عدم اطمینان به واسطه‌ها
  • در بسیاری از معامله‌ها، حجم اصلی گفتگوها و نظرها و ایده‌ها از سوی واسطه‌هایی ارائه می‌شود که در نهایت به نفع شخصی خود فکر می‌کنند و در هر معامله، به نفع یکی از طرفین، عمل می‌کنند. عدم اعتماد به واسطه‌ها از جمله مشهورترین مسائل در بازار خرید و فروش خودرو است که در بحث خودروهای سنگین قطعاً بیشتر نمود خواهد داشت.
  • دشواری در تشخیص رنگ
  • تشخیص رنگ خوردگی به‌خصوص در ماشین‌های سنگین به سادگی اتفاق نمی‌افتد. از آنجایی که یک رنگ خوردگی ساده ممکن است چند میلیون تومان بر روی قیمت خودروی شما اثر بگذارد، آگاهی از وجود چنین چیزی می‌تواند مانع از گران خریدن خودرو شود. این موضوع گاهی ممکن است هنگام فروش خودرو علنی شود و آن وقت است که متوجه می‌شوید، تنها به خاطر اندکی هزینه کارشناسی، چه ضرر سنگینی را متحمل شده‌اید.
  • ریمپ خودروهای سنگین
  • مسئله ریمپ کردن در خودروهای سنگین بسیار متداول‌تر از خودروهای سواری است و حتی این کار به صورت قانونی و با هدف کاهش مصرف سوخت یا کاهش شتاب خودرو برای سواری در جاده‌ها انجام می‌گیرد. اما همین موضوع یعنی رایج بودن ریمپ خودروهای سنگین، خود عاملی است که می‌تواند باعث دستکاری برخی از ترازها مانند میزان کارکرد خودرو و مسائل مشابه شود.
  • عدم ثبات قیمت در بازار
  • یکی دیگر از مسائلی که باعث اهمیت کارشناسی خودرو آنلاین می‌گردد، مسئله اخبار روز بازار خودرو است. امروزه قیمت‌ها در بازار خودرو به صورت روزانه تغییر می‌کند و این فراز و فرودهای روزانه باعث می‌شود قیمت یک خودروی کار کرده نیز هر روز با روز قبل متفاوت باشد. کارشناسی قیمت خودرو آنلاین بر اساس قیمت روز خودروی مورد نظر شما انجام می‌گیرد و از این نظر نیز خیال مشتریان را آسوده می‌کند.
کارشناسی خودرو

عوامل مهم در کارشناسی آنلاین خودروهای سنگین


قیمت خودروهای سنگین کارکرده نیز مانند سایر خودروهای سواری تابعی از قیمت روز خودرو است و معمولاً معیارهای ثابت و مشخصی درباره آن وجود دارد. در اینجا قصد داریم عواملی را معرفی کنیم که هنگام کارشناسی خودرو آنلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. می‌خواهیم بدانیم که چه چیزی در قیمت نهایی خودروی ما بیشترین تاثیر و چه چیزی کمترین تاثیر را خواهد داشت. عوامل مهم در کارشناسی آنلاین خودروهای سنگین عبارتند از:

  1. عوامل فنی
  2. مسائل فنی خودرو یعنی همه آنچه درباره مدل خودرو، کارکرد آن، قطعات تعویض شده، موتور و سایز اجزا داری اهمیت باشد. این عوامل شامل تمامی موارد زیر است:
  • مدل و سال تولید خودرو
  • میزان کارکرد خودرو
  • ریمپ بودن خودرو
  • قطعات تعویضی احتمالی
  • وضعیت موتور، سیلندرها و گیبکس
  • سایز اجزای بدنه و آپشن‌ها
  1. تشخیص رنگ
  2. مسئله دوم، موضوع تشخیص رنگ است. به صورت استاندارد، کارشناسی تشخیص رنگ به وسیله دستگاه‌های ضخامت سنج دیجیتالی رنگ انجام می‌گیرد و تنها در این صورت است که کارشناسی رنگ موثق خواهد بود. اما در کارشناسی خودرو آنلاین موضوع استناد به ادعای شما است که سپس باید به صورت حضوری اثبات شود. اما وجود رنگ در هر قسمت از بدنه خودرو، به نوعی بر قیمت آن تاثیر خواهد داشت.
  1. شاسی‌ها
  2. قطعاً شاسی خودرو هم بخشی از مسئله فنی خودرو محسوب می‌شود، اما دلیل آن‌که این عنوان را از بخش فنی جدا نمودیم، اهمیت آن در خودروهای سنگین است. وضعیت شاسی‌ها، قیچی شدگی خودرو، چپ شدگی آن و مسائلی از این دست در خودروهای سنگین بسیار با اهمیت هستند و آن‌ها نیز در هنگام کارشناسی آنلاین قیمت خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرند. از آنجایی که خودروهای سنگین در بخش حمل و نقل و باربری فعالیت می‌کنند، سلامت شاسی و مسائلی که به آن اشاره کردیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.
کارشناسی آنلاین خودرو

جمع بندی و نتیجه گیری

هنگام خرید و فروش خودروهای سنگین، قیمت ارائه شده توسط واسطه‌ها و برگه‌های رسمی کارشناسانی که خودرو را کارشناسی کرده‌اند، یک موضوع پایه‌ای و اولیه به شمار می‌آید. شما می‌توانید با ذکر عوامل موجود در این مقاله و درج آن در سایت ما، به صورت آنلاین قیمت خودروی مورد نظر خود را استعلام نمایید و این قیمت را بر اساس قیمت روز خودرو به دست آورید و سپس به معامله‌ای بپردازید که در آن با کارشناسی خودرو آنلاین، جلوی زیان احتمالی شما گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *