۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلتر هوای ماشین های سنگین

مقدمه آیا تمایل دارید اطلاعات خود را درباره فیلتر هوای ماشین‎های سنگین افزایش دهید؟ آیا می‎خواهید بدانید چه زمانی باید اقدام به تعویض فیلتر هوای ماشین سنگین خود کنید؟ ما در این مطلب شما را با فیلترهای هوای مناسب ماشین‎های سنگین آشنا می‎کنیم. شما می‎توانید با بهره بردن از این اطلاعات، به خرید محصول مناسب و مدنظرتان بپردازید.

image1 2


آشنایی با فیلتر هوای ماشین‎های سنگین


فیلتر هوای ماشین سنگین تاثیرات زیادی بر ماشین سنگین و محیط زیست دارد. از جمله تاثیرات مثبت استفاده از فیلتر هوای تمیز و سالم، می‎توان به کاهش خستگی در طول رانندگی به دلیل عدم ورود آلاینده‎ها به ماشین اشاره کرد. همچنین، استفاده از فیلترهای سالم هوا در ماشین آلات سنگین به کاهش آلودگی هوا در سطح شهر و معابر و افزایش سلامت ماشین‎آلات سنگین کمک می‎کند.

فواید استفاده از فیلتر هوا در ماشین‎های سنگین


استفاده از فیلتر هوای ماشین‎های سنگین فواید بسیاری دارد. اولین فایده آن، کاهش ۹۸ درصدی ورود ذرات و مواد آلاینده به داخل کابین راننده است. در صورتی که راننده از فیلتر سالم استفاده کند، با خیال راحت به دور از هرگونه ناراحتی و نگرانی همچون تنگی نفس و یا خستگی می‎تواند به رانندگی بپردازد. از فایده‎های دیگر استفاده از محصولات مرغوب، می‎توان به افزایش طول عمر موتور خودرو اشاره کرد. هنگامی که شما اقدام به تعویض فیلتر هوای خودرو سنگین خود می‎کنید، در واقع، از ورود ذرات و آلاینده‎های ناسالم به داخل موتور جلوگیری می‎نمایید که این امر به صورت طولانی مدت بر کیفیت و ماندگاری خودروی سنگین شما تاثیرات مثبتی دارد.

فراموش نکنید، استفاده از فیلتر هوای سالم بر موتور ماشین سنگین، سیستم‎های خنک کننده، سیستم‎های هیدرولیک، سوخت، بخش ورودی هوا و هزاران قطعه دیگر خودرو تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم دارد. پس حتما سعی کنید در زمان مناسب، فیلتر هوای ماشین سنگین خود را چک کرده و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

فیلتر هوای ماشین های سنگین
چه زمانی فیلتر هوا ماشین سنگین خود را تعویض کنم؟

چه زمانی باید فیلتر هوای ماشین‎های سنگین را تعویض کنیم؟

فیلتر هوای ماشین سنگین بخش مهم و ضروری از ماشین‎های سنگین است. ماشین‎آلات سنگین نیازمند تعویض فیلترهای مختلفی همچون فیلتر هوا، روغن، گازوئیل و غیره هستند. در صورتی که این قطعات در زمان مناسب تعویض نشود، مشکلاتی مانند افزایش آلودگی هوا، افزایش گازهای خروجی از ماشین و… به وجود می‎آیند. به همین علت، تعویض فیلتر هوای ماشین ‎آلات سنگین از اهمیت فراوانی برخوردار است. حالا ممکن است برایتان سوال پیش آید چه زمانی فیلتر هوا ماشین سنگین خود را تعویض کنم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شما می‎توانید براساس روش‎های زیر اقدام به تعویض این قطعه نمایید:

  • این محصول را براساس کیلومتر طی شده توسط ماشین تعویض کنید. توصیه می‎شود پس از سپری کردن ۱۹ تا ۲۴ هزار کیلومتر، نسبت به تعویض قطعه اقدام نمایید.
  • به ظاهر فیلتر هوا توجه کنید. یک فیلتر هوای ماشین سنگین سالم در طی انجام وظیفه خود کثیف می‎شود. به همین علت، شما با مشاهده ظاهر آن می‎توانید به زمان تعویض آن پی ببرید. در واقع، هر چه فیلتر کثیف‎تر باشد باید سریع‌تر آن را تعویض کرد.
  • زمان دیگری که می‎توان از آن برای تعویض این قطعه استفاده کرد، حین انجام معاینه فنی است. هنگامی که شما خودرو سنگین خود را برای معاینه فنی به نزد تعمیرکار یا متخصص می‎برید، حتما به او گوشزد کنید وضعیت سلامت فیلتر هوا ماشین سنگین شما را بررسی نماید.
  • و آخرین مورد، توجه به شیشه‎های خودرو است. اگر در حین رانندگی و استفاده از ماشین سنگینتان شیشه‎ها دچار بخارگرفتگی می‎شوند، این به معنای آن است که زمان تعویض فیلتر هوای ماشین آلات سنگین فرا رسیده است. در این صورت، توصیه می‎شود در سریع‎ترین زمان ممکن، این قطعه را تعویض کنید.
فیلتر هوای ماشین های سنگین
اهمیت تعویض فیلتر هوای ماشین سنگین

نکاتی در رابطه با تعویض فیلتر هوای ماشین سنگین

  • پیشنهاد می‎شود، حتما قبل از انجام تعویض قطعه، از افراد متخصص و کاربلد مشورت بگیرید. به این ترتیب، شما می‎توانید نسبت به خرید بهترین و مناسب‎ترین فیلتر هوا برای ماشین سنگین خود اقدام نمایید.
  • نکته دوم، توجه به فصل تعویض فیلتر هوا است. بهتر است پس از ایام گرده افشانی، اقدام به تعویض این قطعه کنید. از آنجایی که گرده افشانی گل‎ها می‎تواند طول عمر فیلتر هوایتان را کاهش دهد، انجام این کار پس از فصل گرده افشانی گل‎ها، یعنی فصل بهار، بهتر است.
  • نکته آخری که باید حین خرید فیلتر هوای ماشین‎های سنگین در نظر داشته باشید، رعایت استانداردهای جهانی در ساخت آن است. در واقع، اگر فیلتر هوای مدنظرتان استانداردهای جهانی را رعایت نکرده باشد، به صورت صحیح کار نکرده و در نوع عملکردش مشکلاتی رخ می‎دهد. پس حتما قبل از خرید، به کیفیت کالا توجه نمایید.

لیست قیمت فیلتر هوای ماشین آلات سنگین


قیمت فیلتر هوای ماشین سنگین به عوامل متنوعی همچون داخلی یا خارجی بودن محصول، برند سازنده، عملکردها و کارایی‎ها و عوامل فراوان دیگری بستگی دارد. حتما به مواد خام به کار برده شده در محصول توجه کنید. هر چه بیشتر مواد خام تولید شده باکیفیت و نو باشند، متناسب با آن قیمت فیلتر هوا ماشین‎ آلات سنگین افزایش پیدا می‎کند. البته، این افزایش قیمت با مزایای فراوانی همچون افزایش کیفیت و طول عمر محصول همراه است. پس پرداخت مبلغی بیشتر بابت فیلتر باکیفیت به معنای دور ریختن پولتان نیست، بلکه شما به این صورت طول عمر خودرو خود را افزایش داده و از ایجاد مشکلاتی نظیر آلودگی هوا در شهر و کشور خود می‎کاهید.

فیلتر هوای ماشین های سنگین

جمع بندی و نتیجه گیری


در انتها امیدواریم این مقاله پاسخ سوالات شما را درباره زمان تعویض فیلتر هوای ماشین‎های سنگین و یا نکاتی درباره قیمت فیلتر را در اختیارتان قرار داده باشد. حتما با توجه به نکات و اطلاعات ذکر شده فوق، نسبت به خرید بهترین و مرغوب‎ترین محصولات برای ماشین‎های سنگین خود اقدام کنید.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: زمان تعویض فیلتر هوا کامیون | مجله جاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *