۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کیا

کیا خودروی سال ۲۰۲۴ در جهان؛ جوایز جهانی خودرو ۲۰۲۴ اعلام شد!

در این بلاگ قصد داریم تا به بررسی برندگان بخش های مختلف جوایز جهانی خودروی سال بپردازیم. همراه ما باشید.

خودروی سال: کیا EV9

برندگان جوایز جهانی خودرو سال ۲۰۲۴ اعلام شدند که خودرو های برقی پیشتاز این رقابت ها در تمامی بخش ها بودند. برنده کلی این رقابت ها خودروی برقی کیا EV9 بود که بخاطر گستردگی در توانایی هایی که نشان داد توانست در دو بخش خودروی سال جهان و خودروی برقی سال جهان گوی رقابت را از رقیبانش به رباید. همراه اتوبان باشید.

کمپانی کیا در چندسال اخیر پیروزی های مهمی را در این مراسم از آن خود کرده مانند خودروی کیا EV6 GT که سال گذشته به عنوان خودروی پرفورمنس سال جهان انتخاب شد. در سال ۲۰۲۰ هم شرکت خودرو سازی کیا با خودروی تلوراید توانست به عنوان خودروی سال جهان انتخاب شود.

مدیر عامل شرکت خودرو سازی کیا پس از برد جایزه خودروی سال جهان گفت: ” این پیروزی گواهی بر تعهد تزلزل ناپذیر ما در پیشبرد مرز های حیطه تکنولوژی و طراحی برتر است. موفقیت های خودروی کیا EV9 ما را به ساختن ادامه خودرو های استثنایی که تجربه رانندگی را برای مشتریان ما در سراسر جهان بازتعریف میکند، سوق میدهد”

 اما در بخش های دیگر چه خودرو هایی پیشتاز رقابت ها شدند؟

خودروی کیا در جوایز جهانی خودرو
کیا EV9

خودروی لوکس سال: بی ام و سری ۵

بی ام و سری ۵ جدید و دو قلوی برقی خود جایزه خودرو لوکس سال رو برنده شدند.

معاون ارشد مدیر عامل شرکت بی ام و هنگام دریافت جایزه خودروی لوکس سال گفت: “ما از دریافت این جایزه ارزشمند بسیار خرسندیم. تصمیم هیئت داوران نشان دهنده شخصیت قدرتمند محصولات ما با کیفیت همیشگی بی ام و می باشد و گروه های متقاضی در سراسر جهان را متقاعد می کند و موجب الهام بخشی آنها است.”

بی ام و سری 5
بی ام و سری ۵

خودروی پرفورمنس(عملکردی) سال: هیوندای آیونیک N 5

ممکن است گیربکس های سنتی ایده خودروی پرفورمنس برقی را دوست نداشته باشند اما خودروی هیوندای آیونیک N ۵ ثابت می کند که خودرو های برقی می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند. با حداکثر ۶۴۱ اسب بخار این خودروی کراس اوور برقی می تواند به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت تنها در ۳.۲ثانیه برسد. حداکثر سرعت این خودروی برقی ۱۶۲ مایل بر ساعت است.

هیوندای آیونیک N5
هیوندای آیونیک N5

طراحی سال: تویوتا پریوس

تا حدود ۲ سال گذشته کسی حتی فکر نمی کرد که تویوتا پریوس شانس برد در بخش طراحی سال در جوایز خودروی جهانی را داشته باشد. اما نسل پنجم این مدل با طراحی جذاب باعث شد تا به ترکیبی خوشایند و خواستنی بدل شود.

مهندس ارشد پریوس هنگام دریافت جایزه طراحی سال در مراسم جوایز جهانی خودرو گفت: “ما به طراحی های پریوس بازگشتیم تا این خودرو را دوباره طراحی و باز تعریف کنیم. باید تصمیم می گرفتیم که آیا یک کالا می خواهیم بسازیم که بیشتر به تاکسی شبیه شود یا خودرویی بسازیم که قلب های مردم رو به تصاحب خودش دربیاورد. در نهایت ما انتخاب کردیم که چیزی را خلق کنیم که مردم بتوانند آن را دوست داشته باشند، نه فقط به خاطر مزایای عقلانی و منطقی آن، بلکه مردم یک تجربه احساسی نیز داشته باشند.”

اگرچه تویوتا پریوس در بخش خودروی سال جهان از کیا EV9 شکست خورد اما در کشور ژاپن به عنوان خودروی سال انتخاب شده.

تویوتا پرسیوس
تویوتا پرسیوس

خودروی شهری سال: ولوو EX30

ولوو EX30 با طراحی جذاب و ظاهر مینیمالیستی، سال گذشته با عملکرد قوی و فضای داخلی هوشمندانه با قیمتی جذاب عرضه شد.این خودرو برقی برای مصرف کنندگان جوان تر که به یک خودروی برقی ممتاز و در عین حال مقرون به صرفه نیاز دارند، با قیمت زیر ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. این خودرو برقی ۴۲۲ اسب بخار قدرت دارد که به آن اجازه می دهد در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. در نتیجه، ولوو EX30 پرشتاب ترین خودرو ولوو محسوب می شود.

ولوو EX30
ولوو EX30

نکته قابل توجه این است که تمامی برندگان امسال خودرو های برقی هستند به جز بی ام و سری ۵ که یکی برقی و یکی بنزینی می باشند و به طور مشترک به عنوان خودروی لوکس سال انتخاب شدند.

نظر شما راجع به خودرو های برقی چیست؟ بنظر شما خودرو های برقی که داخل کشور در دست ساخت هستند چگونه عملکردی را در بازار ایران خواهند داشت؟ در حال حاضر صنعت حمل و نقل به سرعت درحال رو آوردن به موتور های برقی به جای موتور های دیزلی و بنزینی هستند. شرکت شایان دیزل هم از اولین کامیونت برقی خود به نام دافران در نمایشگاه اصفهان رونمایی کرد.

/مجله خبری اتوبان

جوایز جهانی خودروی سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *