۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه اسکانیا R450 با R420

image1 1

مقدمه

اگر قصد دارید یک کامیون برای راه اندازی کسب و کار خود خریداری کنید و یا صاحب صنایعی هستید که وسایل نقلیه سنگین به‌کارتان می‌آید،  یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهایی که می‌توانید روی محصولاتش حساب کنید، اسکانیا است. این کمپانی ضمن تولید و عرضه کامیون و اتوبوس، پیشرو در تهیه موتورهای صنعتی و دریایی نیز محسوب می‌شود. ما در این مطلب به کامیون‌های سری R و مشخصا به مقایسه اسکانیا R450 با R420می‌پردازیم.

علت محبوبیت محصولات اسکانیا

موتورهای باکیفیتی که شرکت سوئدی روی محصولاتش تعبیه کرده‌ است، ‌ عملکرد بسیار بالا یی دارند و به‌همین دلیل شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. این موتور‌ها ذرات آلاینده بسیار کمی تولید می‌کنند، ایمن هستند، در بهره‌وری سوخت بسیار تاثیرگذارند و قابلیت پشتیبانی، تعمیر و رسیدگی به آن‌ها نیز وجود دارد. محصولات اسکانیا به سبب ایمنی و سادگی، گوی سبقت محبوبیت را از دیگر رقبا ربوده‌اند.‌

ماشین‌های سنگین برند سوئدی اسکانیا، امروزه بازارهای وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند. کامیون، اتوبوس، کشتی و موتورهای دیزلی این کمپانی که اکنون زیر مجموعه‌ای از شرکت فولکس واگن است، رقیبان بزرگی چون بنز و ولوو را پیش رو دارد. کامیون اسکانیا که یک وسیله نقلیه تجاری برای صنایع مهم به‌شمار می‌رود، در ۴ سری G، P، R‌ و S تولید می‌شود.

image2 1

مشخصات کامیون اسکانیا سری R

کامیون‌های سری R اسکانیا با پشت سر گذاشتن ولوو و بنز موفق شدند که در سال ۲۰۱۱ عنوان جهانی کامیون سال را به‌دست آورند.

  • طراحی ظاهری جذاب

این سری از محصولات اسکانیا از نظر طراحی ظاهری و بدنه، شرایط بسیار مطلوبی دارند؛ به‌طوری‌که جلو پنجره بزرگ در کنار سپرهای عریض، لوگوی بزرگ SCANIA زیر پنجره و در مرکز نمای جلو در کنار خطوط بدنه، حجم سقف و نمای بالایی و طراحی خاص آینه‌های جانبی، چهره‌ای بسیار جذاب و باابهت به این خودرو بخشیده است. رنگ کامیون‌های اسکانیا سری R با کشنده همخوانی دارد و در طویل به‌نظر رسیدن این خودروها و زیبایی ظاهری آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

  • طراحی داخلی

اگر قبلا صاحب خودرو سنگین بودید، باید با اطمینان به شما بگوییم که از کابین کامیون‌های اسکانیا سری R لذت خواهید برد؛ چراکه به زیبایی و رفاه در کنار هم پرداخته شده است. صندلی قابل تنظیم، تخت خوابی راحت، یخچال سفری، دکمه‌های روی داشبورد و سه پله در کنار درب برای سهولت عبور و مرور از دلایلی هستند که این ادعا را ثابت می‌کنند.

  • مشخصات فنی

قوی‌ترین موتور‌ها با بالاترین سطح عملکرد برای این کامیون‌ها در نظر گرفته شده است. محصولات سری R مصرف سوخت مناسبی دارند و گیربکس آن قابلیت تبدیل به حالت اتوماتیک را نیز دارد. استاندارد آلایندگی این سری از محصولات اسکانیا یورو ۵ است و این کامیون‌ها قادرند با موتور ۸ سیلندر خود سرعتی بین ۵۰۰ تا بیش از ۷۰۰ اسب بخار تولید کنند.

  • ایمنی

کامیون‌های پیشرفته اسکانیا که قابلیت حمل ۴۴ تن بار را دارند، مجهز به یک فرمان هیدرولیک هستند و سیستم‌های ترمز ABS و ASR برای آن در نظر گرفته شده است. در عبور از جاده‌های سخت و ناهموار، اسکانیا به‌راحتی قابل کنترل است و ترمز موتور آن بجا و به‌موقع به کاهش سرعت این وسیله نقلیه سنگین می‌پردازد. پیکربندی کامیون‌های اسکانیا عالی است و همین عامل از بروز حوادث می‌کاهد و ایمنی این محصولات را به طرز چشمگیری بالا می‌برد.

image3 1024x550 1

مقایسه اسکانیا R450 با R420

دربخش‌های قبلی این مطلب ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون کمپانی اسکانیا، به علل محبوبیت محصولات این شرکت، انواع محصولات و ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های کامیون‌های سری R‌ پرداختیم. اینک می‌خواهیم اسکانیا R450 با اسکانیا R420 رابه‌عنوان دو کامیون از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات کمپانی سوئدی با یکدیگر مقایسه ‌کنیم.

  • اسکانیا r450

این کامیون دارای یک موتور DC13 147 یورو ۶ است که حداکثر قدرت آن به ۴۵۰ اسب بخار می‌رسد. گیربکس اتوماتیک این خودرو سنگین‌ قابلیت تنظیم ۱۲ دنده دارد و ارتفاع چرخ پنجم آن به ۱۱۱ سانتی‌متر می‌رسد. اسکانیا r450، دارای یک مخزن سوخت ۵۰۰ لیتری است و تا ۴۴ تن بار را می‌تواند جابجا کند. این غول جذاب ۱۸ تنی، مجهز به کروز کنترل تطبیقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم رانندگی بین خطوط و ۲ تخت جادار برای سفرهای طولانی است.

سیستم روشنایی روز، یخچال و فریزر، بخاری پارکینگ و سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک از دیگر تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو سنگین، محسوب می‌شوند. اسکانیا r450 دارای سیستم روغنکاری مرکزی و سیستم کنترل آب و هوا نیز هست؛ امکاناتی که این وسیله نقلیه سنگین را نسبت به دیگر همتایانش در کمپانی اسکانیا برتری می‌بخشد.

image4 1024x608 1

• اسکانیا r420
این کامیون دارای یک موتور DC 1215 یورو ۵ است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد. گیربکس نیمه خودکار آن قابلیت جابجایی ۱۲ دنده دارد و ارتفاع چرخ پنجم آن به ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد. اسکانیا r420 می‌تواند چند برابر وزن ۱۸ تنی خود کشش داشته باشد و عدد ۴۴ تن در مقابل حداکثر قدرت آن برای کشش به ثبت رسیده است. این خودرو سنگین کمپانی سوئدی، مجهز به یخچال و فریزر، بخاری پارکینگ، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع است. از دیگر امکانات آن می‌توان به ۲ مخزن سوخت، ۲ تخت، چراغ‌های مه شکن و نور LED اشاره کرد.

image5 1024x512 1

جدول مقایسه اسکانیا R450 با R420

کامیون‌های اسکانیا به‌ویژه محصولات سری R‌ در قدرت و کیفیت، استانداردهای جهانی را دارا هستند و بازارهای بین‌المللی را در اختیار دارند.‌ دراین میان اسکانیا r420 و اسکانیا r450 دو محصول از پرطرفدارترین و مدرن‌ترین کامیون‌های این کمپانی سوئدی محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید دارید و در انتخاب یکی از این دو دچار تردید هستید، جدول مقایسه اسکانیا R450 با R420می‌تواند در تصمیم گیری نهایی به‌ شما کمک کند. برای اطلاع از قیمت روز و نحوه خرید کامیون موردنظرتان با ما تماس بگیرید.

مشخصاتاسکانیا r420اسکانیا r450
نوع موتورDC 1215DC13 147
قدرت موتوریورو ۵، ۴۲۰ اسب بخاریورو ۶، ۴۵۰اسب بخار
گیر بکسنیمه اتوماتیکاتوماتیک
تعداد دنده۱۲۱۲
ظرفیت بار۴۴ تُن۴۴ تُن
ارتفاع چرخ پنجم۱۲۰ سانتی‌متر۱۱۱سانتی‌متر
وزن خودرو۱۸ تُن۱۸ تُن
تعداد تخت۲۲
چراغ‌های مه‌شکن
ست اسپویلر
کروز کنترل
یخچلل و فریزر
بخاری پارکینگ
تهویه مطبوع
چراغ روز
هشدار خروج از خط
ترمز اضطراری خودکار
روغنکاری مرکزی
کنترل آب و هوا
Adblue
عقب انداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *