۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵

image1 3 1

مقدمه

دو شرکت مرسدس بنز و ولوو از پیشروان صنعت خودروهای سنگین در جهان هستند. کشنده‌های تولیدی این دو شرکت در ایران نیز طرفداران بسیاری دارند و رانندگان از قدرت، ایمنی و امکانات آن‌ها رضایت دارند. در ادامه به مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ پرداخته و مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ را بررسی می‌کنیم.

مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵

با مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ همراه ما باشید. شرکت مرسدس بنز یکی از بهترین تولید کنندگان انواع خودرو در جهان است. کارخانه مرسدس بنز در کشور آلمان واقع شده و محصولات آن در تمام دنیا از نظر کیفیت، قدرت و امکانات مشهور هستند. کامیون مرسدس آکتروس از ایمن‌ترین و کاراترین خودروهای کشنده است که اصالت آلمانی دارد. اولین مدل آکتروس در سال ۱۹۹۵ میلادی تولید و روانه بازار شد و تا کنون پنج نسل مختلف با ویژگی‌های متفاوت از این کشنده تولید شده است. مرسدس بنز از گذشته، به خودرو‌های با استهلاک پایین و راندمان بالا مشهور است.

شرکت ولوو نیز که اصالتی سوئدی دارد، به دلیل قدرت بالا، تجهیزات پیشرفته و ایمنی مناسب از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار است. این دو شرکت از گذشته با یکدیگر رقابت داشته‌اند و هر دو خودرو ولوو و آکتروس، از کشنده‌های با کیفیت و پر طرفدار ایران هستند. آکتروس نسبت به ولوو کابین مرتفع‌تری دارد و به همین دلیل فضای داخلی آن به قدر کافی جادار است. همچنین از قسمت پشت کابین آن می‌توان به تنظیماتی همچون قفل کردن درب‌ها و روشنایی کابین دسترسی داشت.

قبل از مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ نیاز میباشد تا اطلاعاتی از خودروهای سنگین به شما بدم.

مرسدس اکتروس ۲۳۴۵

یکی از محصولات شرکت مرسدس بنز در حوزه ماشین آلات سنگین، کشنده آکتروس است و تا کنون نسل‌های مختلفی از این خودروی محبوب تولید و روانه بازار شده است. یکی از انواع خودروهای مرسدس، اکتروس ۲۳۴۵ است که از موتور پر قدرت و کم‌ مصرف یورو ۶ با ۴۵۰ اسب بخار بهره می‌برد. طبق استاندارد یورو ۶ برای خودروهای دیزلی حداکثر میزان نیتروژن اکسید خروجی از خودرو به ازای هر کیلومتر ۸۰ میلی گرم است؛ درحالی که در استاندارد یورو ۵ این میزان تا ۱۸۰ میلی گرم است.

این شرکت خودروهای سنگین خود را با ۴ رقم معرفی می‌کند که ۲ رقم اول آن نشان دهنده وزن ناخالص خودرو (وزن خودرو و ظرفیت قابل تحمل آن) بر حسب تن و ۲ رقم دوم بیانگر یک دهم قدرت خودرو بر حسب اسب بخار است؛ بنابراین مدل آکتروس ۲۳۴۵ به این معنی است که وزن خودرو به همراه ماکزیمم وزن مجاز ۲۳ تن و قدرت موتور آن ۴۵۰ اسب بخار است.

امکانات مرسدس اکتروس ۲۳۴۵

سیستم جعبه دنده این کشنده، اتوماتیک و ۱۲ دنده است. از آنجا که این مرسدس دارای دو مخزن سوخت است، برای مسافت‌های طولانی مناسب است. از امکانات آن می‌توان به کابین دارای کنترل تهویه هوای مطبوع و کروز کنترل اشاره کرد. به لطف وجود سیستم تهویه، کابین این خودرو همیشه در دمای ایده آل قرار دارد و سیستم بخاری درجای آن از جلو و عقب کابین قابل تنظیم است.

 در داخل کابین امکانات رفاهی قابل قبولی وجود دارد. این امکانات شامل دو تخت خواب بزرگ که در سفرهای طولانی به رانندگان برای استراحت بهتر کمک می‌کند، یخچال داخل کابین، صندلی‌های مجهز و قابل تنظیم در چند جهت، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع، میزهای تاشو و تجهیزات ارتباطی مناسب است.

مدت زمان رانندگی و سرعت رانندگی کامیون توسط سیستم تاخوگراف دیجیتال ثبت می‌شود. در بیرون از این خودرو آفتاب‌گیر و اسپویلر سقف تعبیه شده است. مرسدس آکتروس ۲۳۴۵ علاوه بر روشنایی استاندارد هالوژنی، دارای چراغ‌های LED روز، چراغ‌های چشمک زن، چراغ‌های مه شکن و نورافکن است.

ولوو FM 450

کامیون‌های ولوو FM (Forward Control Medium Height Cab) ابتدا در سال ۱۹۹۸ رونمایی و تولید شدند. این خودروها با هدف عملکرد بالا و هزینه مناسب تولید گشتند. عددی که در عنوان مدل‌های کامیون‌های ولوو وجود دارد بیانگر قدرت موتور بر حسب اسب بخار است. ولوو FM 450 دارای موتور ۴۵۰ اسب بخار با کلاس آلایندگی یورو ۵ است.

طبق استاندارد یورو ۵، خودروهای دیزلی ملزم به استفاده از فیلتر دی پی اف هستند. فیلترهای دی پی اف قابلیت جذب ذرات جامد تا میزان ۹۹ درصد را دارند. سیستم جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک ۱۲ دنده است. وزن کلی آن حدود بیست و هفت تن بوده و دارای سیستم کنترل تهویه مطبوع کابین و کروز کنترل است. کابین Globetrotter مجهز به امکانات و تجهیزاتی از قبیل یک تخت خواب، مایکروویو، تلویزیون، یخچال داخل کابین و تجهیزات امدادی است.

 داخل کابین همواره دارای دمای ایده آل است. اطلاعات مربوط به رانندگی همچون مدت زمان رانندگی و سرعت حرکت توسط سیستم تاخوگراف دیجیتال ثبت می‌شود. بیرون این خودرو دارای آفتاب‌گیر و اسپویلر سقف است. ولوو FM 450 علاوه بر روشنایی استاندارد هالوژنی دارای چراغ‌های LED روز، چراغ‌های مه شکن و نورافکن است. همچنین صندلی‌های این خودرو بسیار راحت و مجهز هستند.

مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس 2345

جدول مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵

در جدول زیر به مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ می‌پردازیم.

مشخصات        /         نوع خودرومرسدس اکتروس ۲۳۴۵ولوو FM 450
نوع کابینBigSpaceGlobetrotter
موتور۴۵۰ اسب بخار یورو ۶۴۵۰ اسب بخار یورو ۵
جعبه دندهاتوماتیکاتوماتیک
نوع موتورOM 471 LAD11C
تعداد دنده۱۲۱۲
ارتفاع چرخ پنجم۱۱۷ سانتی متر۱۱۹ سانتی متر
طول خودرو۶۴۰ سانتی متر۶۴۵ سانتی متر
عرض خودرو۲۵۵ سانتی متر۲۵۲ سانتی متر
ارتفاع خودرو۳۹۵ سانتی متر۳۶۰ سانتی متر
تعداد مخزن سوخت۲ عدد۱ عدد
ظرفیت مخزن سوخت اول۵۱۰ لیتر۵۵۰ لیتر
ظرفیت مخزن سوخت دوم۲۲۰ لیتر
تعداد تخت خواب۲ عدد۱ عدد
فاصله بین دو محور۴۰۰ سانتی متر۴۱۰ سانتی متر
وزن۸۰۰۰ کیلو گرم۸۹۰۰ کیلو گرم
ظرفیت بارگیری۱۴۷۱۶ کیلو گرم۱۸۱۰۰ کیلو گرم
مجموع وزن۲۳۳۰۰ کیلو گرم۲۷۰۰۰ کیلو گرم
بیشترین ظرفیت بارگذاری محور جلو۷۵۰۰ کیلو گرم۸۰۰۰ کیلو گرم
سیستم ترمز محور جلوترمز دیسکیترمز دیسکی
سیستم تعلیق محور جلوفنرفنر
سیستم ترمز محور عقب ۱ترمز دیسکیترمز دیسکی
سیستم تعلیق محور عقب ۱هواهوا
سیستم ترمز محور عقب ۲ترمز دیسکیترمز دیسکی
سیستم تعلیق محور عقب ۲هواهوا

ممنون که با مقایسه ولوو FM 450 با مرسدس اکتروس ۲۳۴۵ همراه اتوان بودید، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *