۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمای داخلی کامیونت الوند

کامیونت الوند یکی از چندین محصول متنوع شرکت سایپا دیزل است. سایپا دیزل خود یکی از شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود که از سال ۱۳۴۲ با نام ایران کاوه فعالیت خود را آغاز نمود که مونتاژ انواع کامیون‌ها و تریلرها از عمده فعالیت‌های سایپا دیزل به شمار می‌رود. شرکت صنایع سنگین فوتون که با نام تجاری الوند در ایران شناخته شده است، به عنوان تولید کننده تجهیزات کشاورزی، ماشین آلات ساختمانی و وسایل نقلیه به شمار می‌رود که در سطح جهانی به عنوان یک شرکت مطرح و شناخته شده در کلاس کامیون‌های باری است. درواقع محصولات فوتون و الوند یکی هستند که الوند نام ایرانی این محصول و فوتون نام شرکت سازنده آن است. کامیونت الوند سایپا دیزل یا فوتون در سه کلاس تناژ شش تن، هشت تن و هشت و نیم تن تولید شده و به بازار ماشین‌های سنگین عرضه می‌شود. این محصول گروه صنعتی سایپا با دارا بودن تکنولوژی‌های روز دنیا و امکانات جدید نظیر GPS توانسته سطح بالایی از رضایت مشتری‌ها را به دست آورد. نمای داخلی کامیونت الوند در هر سه مدل شباهت‌های زیادی با هم دارند و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 هستند و تا حدود زیادی مشخصات فنی مشابهی دارند. کامیونت الوند ۶ تن توانسته در آزمایش‌های جاده‌ای بسیار موفق باشد. این محصول پر فروش، به دلیل تجهیزات و کیفیت بالای موتور و زیبایی ظاهری و نمای داخلی کامیونت الوند، پس از معرفی به بازار با رضایت مشتریان خود مواجه شد و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، جزو بهترین‌های کامیونت‌های موجود حمل بار درون شهری به شمار می‌رود. کامیونت الوند ۶تن در دو کلاس بدون خواب و خوابدار طراحی و روانه بازار کشور شده است. کامیونت فوتون ۶ تن خوابدار با در برداشتن امکانات جدیدی همچون سیستم GPS و جای خواب برای راننده، سطح بالایی از رضایت مشتریان را به دست آورده است. همچنین کامیونت ۶ تن بدون خواب الوند با کاربری‌های مختلف همچون باری، تانکرآب، یخچال، زباله کش و انواع کاربری‌های مخصوص، در بازار حمل و نقل درون شهری کشور به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است.

image1 8

نمای داخلی کامیونت الوند خوابدار

امکانات ایمنی و تجهیزات نصب شده در نمای داخلی کامیونت الوند شامل سرعت سنج، تاخوگراف، نشانگر درجه حرارت آب، نشانگر دور موتور، نشانگر میزان سوخت، فشار باد، فشار روغن و کلیه علائم هشدار دهنده است. دمای مایع خنک کننده و بعضی اطلاعات خاص به طور الکتریکی در صفحه نمایش دیجیتال نشان داده می‌شود. همچنین تجهیزات استاندارد این کامیونت عبارتند از برف‌پاک‌کن دو سرعته، تهویه مطبوع، بکسل بند جلو، کیف ابزار، جلیقه شبرنگ، کپسول آتش نشانی، لاستیک زاپاس، مثلث خطر، چراغ چشمک‌زن کمربند ایمنی، رادیو پخش سی دی، جک هیدرولیکی، زاپاس بند وصندلی دو نفره شاگرد. نمای داخلی کامیونت الوند با تودوزی بسیار زیبا، متناسب با رنگ بندی جلو داشبرد جلوه‌ای خاص ایجاد کرده است. این کامیونت ۶ دنده بوده و دارای قلاب یدک کش، چراغ مه شکن جلو و عقب، شیشه بالابر برقی، جعبه ابزار کنار شاسی، قفل مرکزی به همراه ترمز موتور و فیلتر ذرات دوده است. نمای داخلی کامیونت الوند دارای طراحی بسیار مدرن و زیباست که قابلیت مقایسه با آخرین طراحی خودرو‌های سواری را دارد.

نمای داخلی کامیونت الوند

مشخصات کلی کامیونت الوند ۶ تن

  • طول کامیون ۶۷۲۵ میلیمتر و عرض آن ۲۰۵۰ میلیمتر است. وزن مجموع ناخالص ۶۰۰۰ کیلوگرم و وزن کل شاسی ۲۷۸۰ کیلوگرم است.
  • ولتاژ باتری کامیونت الوند ۲۴ ولت و دارای مخزن سوخت آلومینیومی ۲۰۰ لیتری است.

الوند سعی دارد در سال‌های آینده به شرکت بین المللی خودروسازی تبدیل شود و علم تکنولوژی روز و طراحی مدرن را با معیارهای حفظ محیط زیست سازگار سازد تا بتواند در بین ده شرکت برتر خودروساز دنیا قرار بگیرد.

کامیونت الوند ۸ تن خوابدار 

با اینکه مدت زمان کوتاهی است به بازار خودرویی کشور راه  یافته است، توانسته در بین برندهای موجود کامیونت در کشورمان  به درستی بدرخشد و همچون نگینی درخشان در بین سایر محصولات قرار گیرد، به جایگاه بالایی از نظر فروش دست پیدا کند و جزو یکی از بهترین‌های حمل بار درون شهری باشد.

کامیونت الوند ۸ تن خوابدار مجهز به موتور Cummins ISF 3.8 s  و دارای  ۴ سیلندر و قدرت موتوری ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور۵۰۰ نیوتن متر در ۱۹۰۰-۱۲۰۰ دور در دقیقه است که در بین کامیونت‌های اروپایی موجود در بازار حمل و نقل جاده‌ای ایران، می‌توان گفت که هم‌پا با رقبای خود توانسته عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و با توجه به مقرون به صرفه بودن، رضایت رانندگان را به خود جلب کند. همان طور که در عکس نمای داخلی کامیونت الوند خوابدار مشاهده می‌شود، جای خواب راننده از عرض مناسبی برخوردار بوده و با سه پنجره احاطه شده است.

کامیونت الوند

  • مشخصات کلی کامیونت الوند موتور کامیونت الوند cummins ISF 3.8، استاندارد آلایندگی EURO IVو تعداد ۴ سیلندر و حجم ۸/۳ لیتر مجموع سیلندرهای موتور است.  
  • جعبه دنده کامیونت الوند از نوع دنده ZF6S500 است و تعداد دنده ها ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب که سیستم تعویض دنده کابلی بوده و کلاچ تک صفحه‌ای با عمل کننده ی هیدرولیکی است.
  • سیستم تعلیق جلو و عقب، فنر تخت چند لایه‌ای با کمک فنر تلسکوپی است.
  • سیستم ترمز دارای دو مدار مجزای پنوماتیک محور جلو و عقب، مجهز به سیستم ضد قفل مرکزی
  • مخزن سوخت آلومینیومی به حجم ۲۰۰ لیتر است به همراه مخزن ادبلو   (ad-blue) تانک پلاستیکی (پلی اتیلن) با ظرفیت ۱۴ لیتر.
کامیونت الوند

مشخصات و امکانات کامیونت الوند ۸ تن

اتاق کامیونت الوند خوابدار تمام جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ است. نمای داخلی کامیونت الوند خوابدار از طراحی ارگونومیک و زیبایی برخوردار است. صندلی راننده با قابلیت تنظیم در جهات مختلف نقش مهمی در ایجاد امنیت، تسلط و راحتی دارد. سیستم تهویه مطبوع دارای کولر و بخاری است. قابلیت برگردانی اتاق با ۷۰درجه و قفل مکانیکی از دیگر امکانات این کامیونت به شمار می آید. وزن خالص کامیونت ۵۸۰۰ کیلوگرم بدون اتاق بار است. عرض کابین ۲۱۵۰ میلی متر و طول کابین ۶۹۹۵ میلی متر است. سایر امکانات و تجهیزات نصب شده نمای داخلی کامیونت الوند خوابدار عبارتند از: ترمز دومداره بادی مجهز به ABS، تاخوگراف، کولر و بخاری، شیشه بالابر برقی، باک آلومینیومی، قفل مرکزی، مه‌شکن شیشه جلو و عقب، کمربند ایمنی، جعبه ابزارآلات، جک بالابر هیدرولیکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *