۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کارشناسی خودروی سنگین اتوبان

آشنایی با کارشناسی خودرو سنگین اتوبان!

فرآیند کارشناسی خودرو، امریست تخصصی و تجربی که میبایست توسط کارشناس مجرب، آموزش‌دیده و دارای ابزار لازم (همچون تشخیص رنگ، دیاگ و…) انجام شود. اعلام نظر کارشناس هم باید بدون چشمداشت و صادقانه باشد.

کارشناسی خودروی سنگین به لحاظ پیچیدگی‌های فنی این قبیل خودروها، بعضا سخت‌تر، وقتگیر‌تر و نیز نیازمند تجربه بیشتری از سوی کارشناس دارد.

شرکت اتوبان به لحاظ ماهیت فعالیت و رسالت خویش، از همان ابتدای فعالیت اقدام به تاسیس سرویش کارشناسی ثابت (در محل شعبه) نمود. در سنوات بعدی سرویس کارشناسی در محل (تهران، کرج و اسلامشهر) راه‌اندازی شد.

برای این منظور خودروی کارشناسی در محل اتوبان، بعد از خریداری، به آرم، علائم و تجهیزات کارشناسی فنی و بدنه‌ی خودروهای سنگین مجهز شد. تصاویر این خودرو در ادامه‌ی مطلب برای آشنایی بیشتر شما عزیزان مخاطب مجله اتوبان، آورده شده است.

مراحل کارشناسی ماشین سنگین اتوبان

مراحل کارشناسی ماشین سنگین اتوبان، به شرح ذیل میباشد:

  • ثبت درخواست از طریق سایت اتوبان و یا شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵؛
  • تعیین و رزرو مناسب‌ترین زمان کارشناسی برای مشتری توسط اپراتور اتوبان؛
  • مراجعه به شعب اتوبان یا اعزام خودروی کارشناسی در محل اتوبان به مناطق تحت پوشش؛
  • انجام سرویس کارشناسی (فنی، بدنه، دیاگ و…) توسط کارشناسان مجرب اتوبان؛
  • دریافت گزارش کارشناسی دقیق خودرو ممهور به مهر شرکت.

شرایط کارشناسی خودروهای سنگین در اتوبان

بهتر است برای افزایش کیفیت کار کارشناسی و حصول نتیجه‌ی دقیق، موارد زیر رعایت گردد:

  • خودرو در قسمتهای مختلف بدنه، شاسی، موتور و… تمیز باشد؛
  • تمامی مدارک خودرو برای کنترل بهتر حقوقی، همراه مالک باشد؛
  • عدم وجود داشتن لوازم اضافی و مخل کار کارشناسی؛
  • عدم دخالت در کار کارشناس و اعمال نظر؛
  • حضور به موقع در مکان و زمان اعلام شده؛
  • تکمیل فرم نظرسنجی بعد از انجام مراحل کارشناسی.

گزارش کارشناسی خودروهای سنگین از چه بخشهایی تشکیل شده است؟

گزارش کارشناسی به صورت چاپی بعد از پایان مراحل به مشتری ارائه میشود. این گزارش شامل مواردی همچون: شماره پذیرش، تاریخ صدور برگه کارشناسی، مشخصات مشتری، مشخصات وسیله نقلیه مورد کارشناسی، وضعیت اسناد و مدارک خودرو، تصاویر ۴ جهت اصلی ماشین سنگین، شرح آپشنهای برجسته‌ی خودرو، توضیح جزئیات و نواقص خودرو و… می باشد.

چه بخشهایی کارشناشی میشوند؟

این مورد بسته به نوع کاربری و مدل آن مختلف میباشد. اما به صورت کلی کنترل کردن مواردی همچون اسناد و مدارک خودرو، بدنه کابین خودرو، داخل کابین، بدنه‌ی تریلر، سیستم تعلیق، شاسی و سرشاسی، سیستم برقی، رینگ و لاستیک، تست موتور درجا به عهده‌ی کارشناس است. همینطور آزمون دستگاه عیب‌یاب کامپیوتری (دستگاه دیاگ) در صورت درخواست خریدار و موافقت مالک، برای مطابقت کیلومتر با کارکرد واقعی و اطلاع از خطاهای ثبت شده، انجام خواهد شد.

چرا باید کارشناسی کنم؟

کارشناسی یکی از آیتمهایی است که در زمان فروش خودروتان برای به قیمت فروختن آن و تسهیل شدن فروشش، نقش به مهمی بازی می کند. در صورتی که قصد فروش دارید به خریداران خودروی شما کمک زیادی میکند تا با خیال راحتی خرید کنند.

اگر هم خودتان قصد خرید وسیله نقلیه دارید، به شما کمک می کند تا از صحت و کارایی ماشین قبل از خرید اطمینان یابید. ضمن اینکه در آینده از پیش‌آمد هزینه‌های پیشبینی نشده و هنگفت جلوگیری خواهد کرد.

خودروهای صفر نیز نیاز به کارشناسی دارند؟

در اینجا باید گفت متاسفانه بله! زیرا کیفیت ساخت و تولید خودروهای داخلی چندان مساعد و مناسب نیست. حتی اگر در زمان تولید مشکلی برای خودرو پیش نیامده باشد، در زنجیره‌ی انتقال خودرو به نمایندگی و یا محل خریدار ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که منجر به آسیب فنی یا بدنه‌ی این محصولات گردد. و به این شکل میتوان از ضرر و زیانهای احتمالی در آینده، تا حد مطلوبی جلوگیری کرد.

هزینه‌ی کارشناسی خودروهای سنگین اتوبان چقدر هست؟

این هزینه بسته به نوع و کاربری وسیله نقلیه متفاوت می‌باشد. بهتر است نرخ بروز این خدمت را از طریق تماس با ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۴۵ یا بازدید صفحه‌ی کارشناسی اتوبان مطلع شوید. اما در حال حاضر باید گفت این نرخ کارشناسی خودروهای سنگین اتوبان بین ۱.۲۰۰.۰۰۰ میلیون تومان تا ۱.۸۰۰.۰۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *