۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیونت رنو ۶ تن | بادسان ۶ تنی

image1 3

کامیون‌ها به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای حمل و نقل در جهان شناخته می‌شوند. چرا که به‌واسطه اندازه مناسب و طراحی کاربردی طیف گسترده‌ای از کاربری‌ را ارائه می‌دهند. حدود ۷۰ درصد از بار در حال حمل و نقل در سراسر دنیا در مقطعی از سفر خود با کامیون سفر می‌کنند. در دنیایی که تجارت آنلاین هم‌گام با جمعیت، رو به رشد است، طبیعی است صنعت حمل و نقل بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش باشد. در نتیجه تقاضا برای کامیون‌ها و کامیونت‌های همه‌کاره به طرز چشم‌گیری رو به افزایش است و حتی گاهی رکورد خرید و فروش کامیونت از وانت‌بار پیشی می‌گیرد. با توجه به تنوع بالای خودروها در این دسته، انتخاب خودروی باری مناسب با توجه به شرایط و بودجه می‌تواند تصمیم سختی باشد. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و خرید یک کامیونت با توان بالا و هزینه کم هستید کامیونت رنو ۶ تن بهترین گزینه‌ی پیش روی شما خواهد بود. در این مقاله به بررسی جامع این کامیونت پرطرفدار ملقب به سلطان جاده می‌پردازیم.

تاریخچه تولید کامیونت رنو ۶ تن

در سال ۱۳۷۶ شرکت سایپا دیزل با همکاری شرکت رنو تراکس فرانسه اولین انواع کامیونت ۶ تنی و ۸ تنی با فن‌آوری رنو و با نام تجاری بادسان را به بازار عرضه کرد. کامیونت بادسان در سه تیپ شاسی کوتاه، شاسی بلند و بین کوتاه و بلند به بازار عرضه شد. دیری نگذشت که این کامیونت‌ سهم قابل توجهی از بازار را در بخش کامیون‌های سبک تا نیمه‌سنگین به خود اختصاص داد. در حال حاضر نیز این کامیونت با داشتن قدرتی مناسب نسبت به ابعاد بدنه و کشش مناسب موتور توربو یکی از محبوب‌ترین کامیونت‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

image2 2

مشخصات ظاهری کامیونت بادسان

کامیونت رنو ۶ تن در حالی که ظاهری زیبا و جذاب دارد با قدرت بالای خود توانایی حمل هر نوع باری را دارد. از این کامیونت برای حمل بارهای تجاری مانند لوازم اداری و منزل با وزن کم و یا بارهای سنگین نظیر آهن آلات، میلگرد، پروفیل و یا کالاهایی که به صورت پالتی بارگیری می‌شوند استفاده می‌شود. از این کامیونت‌ حتی جهت حمل خودرو نیز استفاده می‌شود. کامیونت بادسان در دو نوع مسقف و رو باز در بازار موجود است که مدل مسقف معمولاً جهت حمل بارهای حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کامیونت رنو ۶ تن فضای داخلی راحت و جاداری دارد و در آن گزینه‌های قابل تنظیم متناسب با نیازهای شما در نظر گرفته شده است. این کامیونت دارای موتور کم مصرف و پر کشش است.

اما مواردی که ذکر شد تنها مزایای این کامیونت نیست. کامیونت رنو ۶ تن علاوه برداشتن ظاهری زیبا مشخصات فنی بسیار خوبی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

image3

مشخصات فنی کامیونت بادسان

کامیونت رنو ۶ تن همان طور که از نامش پیداست به طور استاندارد توانایی حمل حدود۶ تن بار را دارد. این کامیونت به لحاظ ایمنی از سطح استاندارد بالایی برخوردار است. از امکانات کامیونت بادسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد آلایندگی یورو ۲
  • سیستم ترمز مجهز به ABS
  • موتور مجهز به توربو شارژر
  • سیستم تهویه مطبوع
  • بخاری
  • شیشه بالابر برقی
  • صندلی قابل تنظیم
  • قفل مرکزی مجهز به کنترل از راه دور درها
  • بوق دنده عقب
  • بولوتوث تلفنی
  • مجهز به سیستم ضد واژگونی

نمایندگی کامیونت بادسان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید هر نوع خودرو سنگین باید در نظر گرفت خدمات پس از فروش است. به علت کار مداوم در شرایط سخت استفاده از قطعات اصل و باکیفیت در خودروهای سنگین بسیار ضروری است. همچنین اطمینان از تقلبی نبودن قطعات و لوازم یدکی خودرو مسئله بسیار حائز اهمیتی است. لوازم و قطعات به کار رفته در کامیونت رنو ۶ تن از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است. در صورت نیاز کامیونت بادسان تعداد زیادی نمایندگی فعال خدمات پس از فروش در سراسر کشور داردکه لوازم و تجهیزات موتوری، شاسی، بدنه و دیگر قطعات یدکی اصل را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهند.

image4 1

ثبت ملی کامیونت بادسان

تولید کامیونت بادسان در ایران از زمانی آغاز شد که با فرسودگی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیاز به تحول و نوسازی این خودروها بیش از هر زمان دیگری حس می‌شد. به درخواست سازمان نوسازی صنایع، همکاری شرکت‌های داخلی جهت تولید و واردات ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین با کشورهای دیگر آغاز شد. در سال ۱۳۷۶ کامیونت رنو ۶ تن با نام بادسان با همکاری شرکت رنو تراکس بومی‌سازی شد و با تأمین ۹۰ درصد تجهیزات آن در داخل کشور به خودکفایی رسید. با افتخار می‌توان گفت که پرسکاری رام شاسی‌ها، تولید گیربکس، تولید شاسی و حتی ساخت موتور آن با ۱۴۰ اسب بخار از تولیدات داخل کشور است. تولید کامیونت بادسان با محبوبیت چشم‌گیر خود به ۲۵۰۰ کامیونت در سال رسید و انتظار می‌رفت که این کامیونت ثبت ملی شود. اما در سال ۱۳۸۵ با واردات بی‌رویه خودرو از کشور چین کامیونت فوتون چینی رقیب سرسخت بادسان شد.

در دهه‌ی گذشته با اعمال تحریم‌ها و کاهش واردات خودرو زمزمه‌ی تولید مجدد کامیونت بادسان دوباره از سر گرفته شد. این کامیونت محبوب این بار با پلتفرم ولوو F12 و ظاهری شبیه به رنو میدلوم پا به عرصه بازار خودورهای نیمه‌سنگین گذاشت و امروزه نیز همچنان از پرطرفدارترین انواع خودروهای نیمه‌سنگین به شمار می‌آید.

image5

سخن پایانی

تجربه رانندگان کامیون می‌گوید کامیونت رنو ۶ تن در جاده بسیار قابل اعتماد است. شتاب‌گیری یا به اصطلاح از جا کنده شدن و سرعت این کامیونت به قدری بالا است که در صورت عبور از کنار شما اگر صدایی نیاید و کابین دیده نشود تصور خواهید کرد که خودرو سواری بوده است. خرید کامیونت رنو ۶ تن به معنی بازگشت کامل -حتی بیشتر- از سرمایه‌ شما است. کامیونت رنو ۶ تن به ندرت مشکل فنی پیدا می‌کند و در صورت خراب شدن بیشتر مواقع سریع و به راحتی تعمیر می‌شود. خرید این کامیونت با هر بودجه‌ای اقتصادی به شمار می‌آید. چرا که شرایط ‌خرید اقساطی این کامیونت به‌راحتی امکان‌پذیر است. کامیونت بادسان در حالی که استهلاک کم و ایمنی قابل قبولی دارد همچون نام خود سریع است. علاوه بر موارد ذکر شده وزن کم، قدرت بالای موتور و به اصطلاح کم خرج بودن آن باعث شده است این کامیونت با صرفه اقتصادی بالا گزینه قدرتمندی به شمار آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *