۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیونت آمیکو ۶ تن و مشخصات فنی آن

image1

مقدمه

گروه صنعتی آذر موتور از سال ۱۳۶۸ در منطقه جلفا شروع به فعالیت کرده و برندهای مختلفی مانند برند جهانی آمیکو را برای تولیدات صنعتی خود، وارد بازار نموده است. امروزه برند آمیکو در میان نام‌های پر آوازه خودروهای سنگین و دیزلی شناخته شده و محبوبیت فراوانی را کسب کرده است.

اغلب خودروهای برند آمیکو با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد ظاهری و همچنین کیفیتی که در سطح بین‌المللی قابل قبول است شناخته می‌شوند و در میان سایر برندهای خودرو سنگین در منطقه، با توجه به قیمت مطلوبی که دارند، دارای حُسن شهرت بسیار هستند. در این مطلب کوتاه قصد داریم درباره مشخصات فنی کامیونت آمیکو ۶ تن که یکی از مدل‌های محبوب این کمپانی است، به تفصیل صحبت کنیم.

amico 6ton

معرفی کامیونت آمیکو ۶ تن

شرکت ارس خودرو دیزل که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی آذر موتور محسوب می‌شود، یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین محصولات آمیکو یعنی کامیونت ۶ تنی را با طراحی منحصر به فرد ظاهری و بر پایه جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به بازار ارائه کرده و مورد استقبال گسترده مردم نیز قرار گرفته است. نخستین مشخصه ظاهری این خودرو که در نگاه اول جلب توجه می‌کند، جلوتر بودن کاپوت و چراغ‌های خودرو از جلوپنجره ماشین است که باعث می‌شود در میان رانندگان این ماشین به کامیونت دماغ دار شناخته شود.

نکته دیگری که در ظاهر این خودروی سنگین جلب نظر می‌کند، دقت و ظرافتی است که مهندسان طراح آن در طراحی خودرو به خرج داده‌اند. فرم اصلی اتاقک دو نفره و همچنین آپشن‌های تعبیه شده در درون خودرو این کامیونت را هم رده بهترین و مدرن‌ترین خودروهای سنگین و نیمه سنگین جهان قرار می‌دهد و ذوق و سلیقه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. همچنین ابعاد این ماشین با توجه به قدرت موتور و توان حمل باری که دارد بسیار متناسب و به نوعی کم حجم است.

جنس بدنه کامیونت آمیکو ۶ تن از فولاد ضد زنگ مقاومت در برابر ضربه ساخته شده است تا استحکام و استقامت بالایی در مسیرهای جاده‌ای و همچنین تصادفات از خود نشان دهد. در ادامه درباره مشخصات فنی خودرو و ویژگی‌های بدنی آن بیشتر صحبت خواهیم نمود.

کامیونت آمیکو 6 تن

مشخصات فنی کامیونت آمیکو ۶ تن

کامیونت آمیکو ۶ تن، دارای ۴ سیلندر با حجم ۲۷۷۱ سی‌سی است که حداکثر قدرت موتور ۱۱۰ اسب بخار را برای این کامیونت تولید می‌کنند. این سیلندرها ۲۱۰۰ دور در دقیقه با حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتون متر در تکاپو خواهند بود تا حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را برای این خودروی سنگین به ارمغان بیاورند. موتور این کامیونت گازوئیل سوز و مجهز به توربو شارژر نیز هست و توان بالاروی آن از شیب نیز حدود ۳۰% است.

طول کامیونت آمیکو ۶ تن ۵۹۸ سانتی‌متر، عرض آن ۲۰۵ سانتی‌متر، ارتفاع سقف آن از سطح زمین۲۲۳ سانتی‌متر و فاصله محورهای جلو و عقب آن ۳۳۰ سانتی‌متر است.

وزن خالص کامیونت آمیکو ۶ تن بدون اتاق ۲۳۰۰ کیلوگرم است و حداکثر وزن بار روی محور جلوی آن می‌تواند تا ۲۳۵۰ کیلوگرم و حداکثر وزن بار روی محور عقب آن نیز می‌تواند تا ۳۷۵۰ کیلوگرم باشد. شاسی نردبانی طبقه بندی شده کامیونت امکان حمل بار حداکثر تا ۶۰۰۰ کیلوگرم یا ۶ تن را خواهد داد و به همین خاطر نیز این کامیونت به کامیونت آمیکو ۶ تنی نام گذاری شده است. این خودرو دارای ۲ چرخ در جلو، ۴ چرخ در عقب و یک لاستیک زاپاس است و به همین دلیل بار قابل تحمل در محور عقب بیش از محور جلو خواهد بود.

صفحه کلاچ کامیونت آمیکو ۶ تن از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگرامی و نیروی هیدرولیک است و گیربکس آن نیز سینکرونیزه مکانیکی دارای ۶ دنده است که ۵ دنده آن برای حرکت رو به جلو با قدرت موتور متفاوت و ۱ دنده آن برای حرکت رو به عقب در نظر گرفته شده است.

موتور۴سیلندر خطی گازوئیل سوز- آب خنک مجهز به توربوشارژر یورو۳
حداکثر قدرت : ۱۱۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور : ۲۸۵ نیوتن متر
حجم محفظه احتراق : ۲۷۷۱ سی سی
نسبت کمپرس: ۱۷/۲:۱
کلاچتک صفحه ای خشک دیافراگمی با نیروی هیدرولیک
گیربکسسنکرونیزه مکانیکی، ۶ دنده(۱+۵)


۴/۷۱۷ -۲/۵۱۳ -۱/۶۷۹ – ۱/۰۰ – ۰/۷۸۴ : جلو


۴/۴۹۷ :عقب
اکسل هاجلو: یک تکه صلب


عقب: تک مرحله ای پرس شده
چرخ هاسایز تایر: ۱۶*۷
تعداد چرخ ها: ۱+۶
تعلیقجلو: فنر تخت فولادی پارابولیک + کمک فنر تلسکوپی


عقب: فنر تخت فولادی پارابولیک + کمک فنر تلسکوپی با میل موج گیر
شاسینردبانی طبقه بندی شده
فرمانهیدرولیک
ترمزهاسرویس: هیدرولیکی با کمک هوای وکیومی + ABS
پارک: ترمز دستی مکانیکی
ترمز کمکی: ترمز خفه کن اگزوز
کابین رانندهتمام فولادی، عایق و ایزوله شده، فیلتر کوبری، تاشو با دو نفر سرنشین، صندلی راننده قابل تنظیم، رادیو ضبط DVD ،کمربند ایمنی، سیستم گرمایش و سرمایش، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی
تعداد صندلی: ۲
تعداد سرنشین: ۳
سیستم برقباتری: ۱۱۰ آمپر ساعت
استارتر: ۱۲ ولت ، ۲.۸ کیلو وات
دینام: ۱۴ ولت ، ۱۱۰ آمپر
ابعادفاصله دو محور: ۳۳۰ سانتیمتر
طول: ۵۹۸ سانتیمتر
عرض: ۲۰۵ سانتیمتر
ارتفاع: ۲۲۳ سانتیمتر
وزنوزن با بار: ۶۰۰۰ کیلوگرم
وزن خالص: ۲۳۰۰ کیلوگرم
بار مجاز در محور جلو: ۲۳۵۰ کیلوگرم
بار مجاز در محور عقب: ۳۷۵۰ کیلوگرم
قابلیت هاظرفیت باک: ۸۰ لیتر
حداکثر قابلیت صعود: %۳۰
حداکثر سرعت: ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

مشخصات ظاهری و فنی کامیونت آمیکو m6

از دیگر مشخصات فنی کامیونت آمیکو ۶ تن می‌توان به اکسل جلو یک تکه صلب و اکسل عقب تک مرحله‌ای هیپوئیدی آن اشاره داشت. همچنین سیستم ترمز کامیونت آمیکو ۶ تن شامل ترمز هیدرولیک با هوای وکیوم شده + ABS، ترمز دستی مکانیکی و ترمز خفه کن لوله اگزوز است. فرمان این کامیونت نیز هیدرولیک و از نوع قابل تنظیم است که قدرت مانور بیشتر و بهتری را به دست فرمان رانندگان خود می‌دهد.

کابین داخلی این خودرو تماماً از جنس فولاد متسحکم و از نوع تاشو است که از داخل عایق بندی و ایزوله شده. اتاق این کامیونت دارای دو صندلی است که برای تو نفر تعبیه شده و در صورت ضرورت قابل تنظیم برای سه سرنشین نیز هست.

از ویژگی‌های فنی الکتریکی کامیونت آمیکو ۶ تنی می‌توان به استارتر ۱۲ ولت با توان ۲.۸ کیلووات و همچنین باطری ۱۲ ولتی با توان ۱۰۰ آمپر ساعت اشاره کرد. در کنار این دو، دینام ۱۴ ولتی ۱۰۰ آمپر این خودرو نیز توانایی تولید انرژی و تامین انرژی مورد نیاز باطری را خواهد داشت.

از آپشن‌های کامیونت آمیکو ۶ تنی می‌توان به سیستم تهویه سقفی، سیستم پخش CD خور، تاخورگراف داخلی، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و بسیاری آپشن‌های دیگر اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ بوده و از نظر آلایندگی بسیاری از آزمون‌های استاندارد داخلی و خارجی را پاس کرده است.

image3 1

گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت آمیکو دیزل

گارانتی، نشان از اعتماد به کیفیت و خدمات است. ما در شرکت آمیکو با اطمینان از کیفیت خودروی ارائه شده، گارانتی خود را از یک سال و ۳۰ هزار کلیومتر به ۳ سال و ۲۰۰ هزار کلیومتر افزایش داده‌ایم تا با این کار، اطمینان و اعتماد شما را به خدمات ارائه شده خود مستحکم‌تر کنیم. مانند همیشه، اعتماد دو سویه ما و مشتریان خوب مان، افتخار ما در صنعت بوده و به پشتوانه همین اعتماد نیز پرتلاش‌تر و پویاتر از همیشه به راه خود ادامه خواهیم داد.

ما توانسته‌ایم در این سال‌ها اثبات کنیم که با مدیریت کیفیت، پیاده سازی استانداردهای جهانی، ارتقای همیشگی کیفیت محصولات، مشتری مداری و ارائه خدمات با حداکثر کیفیت ممکن، می‌توان به عنوان یک برند ایرانی در داخل و خارج از ایران، نام تولید داخلی را همواره سرافراز نگاه داشت و دلیلی برای افتخار به نام ایران بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *