۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیون کشنده ماک فروشی / خرید و فروش کشنده ماک

شرکت ماک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون، موتور و سیستم‌های انتقال قدرت کامیون‌های سنگین کلاس هشت محسوب می‌شود. کامیون کشنده ماک در بیش از 45 کشور در سراسر جهان فروخته شده و به آن‌ها خدمات دهی صورت می‌گیرد. شرکت ماک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامیون، اتوبوس، تجهیزات ساختمانی، موتورهای دریایی و صنعتی در جهان به شمار می‌رود.

image1

کاوشی بر انواع کامیون‌های کشنده ماک


کامیون‌ها برای کار ساخته شده‌اند. در جاده یا محل کار، به شریکی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید. ماک‌ها سبک‌تر و کم‌مصرف هستند و می‌توانند در انجام مشاغل سخت، پشتیبان شما باشند. پس کافی است که کشنده ماک فروشی خود را پیدا کنید تا بتوانید افزایش کارایی و هزینه‌های نگهداری پایین‌تری را با آن تجربه کنید.

از جمله کشنده‌های این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Anthem
  • Pinnacle
  • Granite
  • LR
  • TerraPro
  • MD Series

سهم تقاضای بازار کامیون‌های سنگین در سال ۲۰۲۰


بازار کامیون‌های سنگین توسط بازیکنان جهانی مانند شرکت ولوو، آشوک لیلاند، دایملر، اسکانیا، گروه مشارکت FAW، ایوکو، کامیون‌های ماک، موتورهای تاتا و … هدایت می‌شوند. روند بازار کامیون‌های سنگین و بررسی عوامل تأثیرگذار بر بازار، به تدوین استراتژی‌های سودآورتر منتهی می‌شود. با درک چشم‌اندازهای آینده می‌توان به توسعه فروش، ورود، گسترش و سایر راهبردهای اصلی تجارت کمک کرد.

انواع بازار کامیون‌های سنگین بر اساس محصول، تولید، درآمد، قیمت، سهم بازار و نرخ رشد بازار به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • کامیون‌های کمپرسی
  • تراکتور ـ تریلر
  • کامیون‌های مخزن دار
  • کامیون‌های حمل و نقل

و بر اساس وضعیت و چشم‌انداز برنامه‌های اصلی، سهم بازار کامیون‌های سنگین و نرخ رشد بازار بر بخش‌های ساختمان، معدن، کشاورزی و سایر متمرکز است.

انتظار می‌رود بازار کامیون‌های سنگین در دوره پیش‌بینی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵، نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) حدود ۴.۵ درصد را ثبت کند. برخی از مهم‌ترین عوامل رشد بازار، توسعه بخش‌های صنعتی و ساختمانی، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و تقویت بخش‌های حمل و نقل و تدارکات است.

صنعت معدن نیز پس از طی رکود، در حال افزایش است. این صنعت در سال ۲۰۱۸، رقم ۶۶ میلیارد دلار سود در مقایسه با سود ۶۱ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷ به دست آورد. از آنجا که صنعت معدن عمده‌ترین استفاده کننده از کامیون‌های سنگین است، انتظار می‌رود که بهبود شرایط این صنعت، افزایش کامیون کشنده ماک فروشی را نیز شاهد باشیم.

ویژگی اصلی کامیون‌های سنگین، در ظرفیت‌های بزرگ بار، اجزای سنگین و دور بودن از سطح زمین است. بازار کامیون‌های سنگین بر اساس نوع تناژ، کاربرد، نوع نیروی محرکه و منطقه جغرافیایی، تقسیم بندی می‌شود.

کشنده ماک فروشی

روند اصلی بازار کشنده ماک فروشی

انتظار می‌رود بازار وسایل نقلیه تجاری سنگین که از سوی تدارکات و تحولات صنعت ساخت و ساز هدایت می‌شوند، در سال‌های آینده با ایجاد فرصت‌های خوب در بخش‌های زیربنایی، مسکونی و غیرمسکونی، شاهد رشد چشمگیری باشد. تحقیق در بازار کامیون‌های سنگین، به خریداران و تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا نسبت به سناریوی بازار، روند فعلی بازار و رویدادهای در حال انجام، تصویر واضحی داشته باشند، از موقعیت خود در بازار آگاهی داشته و برای استراتژی‌های عملیاتی و کسب موقعیت بالاتر میان رقبا، برنامه ریزی کنند. در این راستا، شاخص‌ها به عنوان ابزارهای ارزشمندی برای فعالان فعلی بازار و همچنین نهادهای علاقه‌مند به ورود به بازار جهانی کامیون‌های سنگین به شمار می‌آیند.

کامیون کشنده ماک فروشی را بر اساس نوع، می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

  • کلاس ۵
  • کلاس ۶
  • کلاس ۷
  • کلاس ۸

و همچنین بر اساس کاربرد می‌توان انواع کشنده ماک فروشی را به صورت زیر بیان کرد:

  • کشاورزی
  • لجستیک
  • ساخت و ساز
  • معدن

مشتریان کامیون کشنده ماک فروشی

چالش‌های آتی در صنعت کامیون کشنده ماک فروشی به تکامل مواد و روش‌هایی نیاز دارد تا در فرآیندهای ساخت، قابلیت کاربری بیشتری داشته باشد. بر اساس تحقیقات IBISWorld، صنعت تولید کامیون به مثابه صنعتی بالغ در نظر گرفته می‌شود و انتظار می‌رود طی ۵ سال آینده، با رشد سالانه ۱.۴ درصدی رو به رو باشد. بیشترین سهم این رشد مربوط به کامیون‌های کلاس ۸ خواهد بود که از سال ۲۰۱۹ به میزان ۶۰.۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود که دلیل افزایش تقاضا در این زمینه، گسترش مداوم تجارت الکترونیکی است.

کشنده ماک فروشی

نتیجه گیری و جمع بندی


کامیون کشنده ماک فروشی
 برای حمل بار، عملیات تدارکات، ساخت و ساز، استخراج معادن و غیره استفاده می‌شود. رشد چشمگیر در بخش تولید و ساخت و ساز و پیشرفت زیرساخت‌های جاده‌ای از جمله عوامل عمده‌ای است که انتظار می‌رود حجم بازار کامیون‌های سنگین و کشنده ماک فروشی را افزایش دهد.

پیش بینی شده است که اندازه بازار جهانی کامیون کشنده ماک تا سال ۲۰۲۶ به رقم ۵۳۸.۸ میلیارد دلار برسد که در مقایسه با ۴۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، از نرخ رشد مرکب سالانه ۳.۲ درصد طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ برخوردار خواهد بود. از هم اکنون تا سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود که رشد سالانه بیش از ۳ درصد را در بازار جهانی کامیون کشنده و عمدتاً تحت تأثیر رشد تولید ناخالص داخلی جهانی که ۳.۳ درصد در سال تخمین زده می‌شود را داشته باشیم. گسترش بازارها نیازمند تصمیمات اساسی در مورد مدل عملیاتی و سبد محصولات هر منطقه خواهد بود. اما رشد سودآور و پایدار، منوط به تنظیم رویکرد بازار به بازار، سبد محصولات و خدمات به نیازهای محلی است. تمرکز اصلی در بازار جهانی، تقویت حضور در بازارهای مناسب است.

افزایش تمایل مشتریان به استفاده از وسایل نقلیه مجهز به فن‌آوری‌های پیشرفته مانند راننده کمکی و مشخصات ایمنی، نقش مهمی در افزایش حجم بازار این کشنده‌ها طی سال‌های اشاره شده دارد. علاوه بر این، استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان و پلتفرم‌های پردازش خودکار اطلاعات، تقاضای معامله کشنده ماک فروشی را تقویت می‌کند.

پیش‌بینی شده است که حجم جهانی کامیون الکتریکی از رقم ۱۴۴۵.۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰، به ۲۲۸۴.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ برسد. دلیل آن، عواملی از جمله هزینه‌های کم بهره‌برداری و نگهداری، قوانین مدون و مشوق‌های دولتی و کاهش قیمت باتری است. به هر روی، بدیهی است که چشم‌انداز بازار رشد جهانی نیست، بلکه منطقه‌ای است و در حالی که بسیاری از بازارهای کوچک به نرخ رشد بالایی دست می‌یابند، بیشترین رشد بیش از متوسط، از هند، روسیه و آلمان حاصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *