۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعيه واردات كاميون‌هاي زير سه سال ساخت در سال ۲۰۲۱ ميلادي

Screenshot 20210508 094911 WhatsApp

به اطلاع مي‌رساند؛ كليه واردكنندگاني كه طي سال ميلادي ۲۰۲۱، درصدد انجام فرآيند واردات کامیون‌های زیرسه(۳) سال ساخت (سال ۲۰۱۸ به بعد) می‌باشند، مي‌توانند بر اساس فرآيند اجرايي بارگذاري شده در سايت اقدام نمايند.

تذكر۱: طبق اعلام بانك مركزي جمهوري اسلامي منشا ارز كاميون‌هاي وارداتي موضوع بند قانوني مذكور مي بايست از خارج از كشور باشد و در حال حاضر محل تامين ارز مذكور “از محل ارز خود”، ” از محل ارز غير” يا ” از محل ارز حاصل از صادرات خود” در سامانه جامع تجارت وجود دارد.

تذكر۲: ثبت‌سفارش كاميون‌هاي با سال ساخت ۲۰۱۸ به بعد با نشان‌هاي تجاري كه قبلا تائيديه استاندارد ايمني و كيفيت و استاندارد آلايندگي محيط زيست از سازمان ملي استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست و خدمات پس از فروش اخذ نموده‌اند، با ارائه تعهدنامه محضري مطابق نمونه موجود در سامانه مبني بر اخذ تائيديه نهايي تا قبل از ترخيص از گمرك انجام مي‌گردد. براي آن دسته از برندهاي تجاري و مدلهاي جديد كه براي اولين بار به كشور وارد مي‌گردند، فقط براي يك دستگاه از آن نشان تجاري و يا مدل، تائيد شناسه كالا و ثبت سفارش انجام مي‌شود تا وضعيت استانداردها و خدمات پس از فروش آن توسط سازمان‌ها و شركت‌هاي مذكور بررسي گردد. در صورت تائيد، ثبت سفارش كاميون‌هاي بعدي تا سقف‌هاي هر گروه به شرط داشتن همه شرایط امکانپذیر خواهد بود. در حال حاضر، كاميون با نشانهاي تجاري و مدل‌هاي ولوو FH500، داف XF460، داف XF480، داف XF510، داف XF530، رنو T460، رنو T480  تائيديه استاندارد ايمني و كيفيت و استاندارد آلايندگي محيط زيست از سازمان ملي استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست و خدمات پس از فروش از شركت‌هاي مذكور اخذ نموده‌اند.

تذكر ۳: فرآیند واردات کامیونهای با سال ساخت قبل از ۲۰۱۸ که می بایست قبل از سال ۲۰۲۱ به گمرکات وارد و قبض انبار شده باشند، طبق فرآیند و تعهد نامه محضری قبلی کمافی سابق انجام می گردد.

تذكر ۴: با عنايت به اينكه ثبت‌سفارش‌هاي تائيد شده صرفا شش (۶) ماه اعتبار دارند، بديهي است كه چنانچه به هر دليلي اعم از عدم تائيد منشا ارز توسط بانك عامل و بانك مركزي، عدم اخذ مجوز خدمات پس از فروش، عدم اخذ تائيديه استاندارد ايمني و كيفيت، عدم اخذ تائيديه استاندارد آلايندگي، عدم اسقاط خودروي فرسوده مشمول طرح و عدم انجام ساير تعهدات مندرج در تعهدنامه محضري طي مدت تعيين شده، واردات كاميون‌ ثبت سفارش شده انجام نشود، مجوز صادره بصورت سيستمي ابطال و مسئوليت هرگونه خسارت وارده به عهده واردكننده مي‌باشد.

اطلاعيه واردات كاميون‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *