۲۶ شهریور ۱۴۰۳
کامیون هیدروژنی ولوو

ولوو اولین کامیون هیدروژنی را تولید می کند!

در این مطلب به خبر جدیدی که شرکت ولوو در مورد اولین کامیون هیدروژنی اعلام کرد، پرداختیم.

با اینکه چندسال بیشتر نیست که کامیون های الکتریکی عرضه شده اند و بخش اعظمی از سرمایه و زیرساخت شرکت های غول اتومبیل سازی صرف این نوع ماشین ها میشود، ولوو از برنامه چندسال آینده ش رونمایی کرد! کامیون هیدروژنی ولوو!

ولوو قرار است اولین کامیون هایی که با موتور های احتراق داخلی هیدروژنی کار میکنند را تا سال ۲۰۲۶ تولید کند! این شرکت اتومبیل سازی سوئدی به تازگی اعلام کرد، کار روی کامیون هایی با موتور احتراق هیدروژنی رو شروع کرده است.

مشخصات موتور کامیون هیدروژنی ولوو

موتور این کامیون هیدروژنی از تکنولوژی تزریق مستقیم فشار بالا استفاده می کند. که مقدار کمی سوخت با فشار بالا تزریق می شود تا موتور قبل از اضافه شدن هیدروژن روشن شود. به عبارتی قرار نیست فقط از گاز هیدروژن استفاده شود.

ولوو ادعا می کند که اگه از روغن های گیاهی هیدروژنی شده یا همان سوخت زیستی استفاده به شود، کامیون هیچ کربن دی اکسیدی تولید نمی کند و به عنوان ماشین های بدون آلاینده محسوب می شود گرچه همچنان مقدار بسیار کمی اکسید و ذرات نیتروژن وارد محیط می شود.

این سوخت زیستی فقط برای راه اندازی موتور استفاده می شود و تنها ۵ درصد از کل سوخت مصرفی کامیون رو تشکیل می دهد. همینطور شرکت ولوو یقین دارد که این سوخت زیستی بازده قدرت و انرژی موتور را افزایش می دهد و در عین حال مصرف سوخت کاهش پیدا می کند.

رئیس مدیریت محصول و کیفیت ولوو گفت: کامیون هایی که موتور احتراق داخلی دارند ولی به جای گازوئیل با هیدروژن کار می کنند همان عملکرد و اطمینان کامیون های دیزلی را دارند اما با مزایای بیشتر؛ مثل قدرت بالا و ثابت، مناسب در آب و هوای گرم و توقف انتشار کربن دی اکسید، این کامیون های هیدروژنی مکمل ارزشمندی برای کامیون های باطری دار(برقی) هستند.

نظر شما درمورد کامیون هیدروژنی چیست؟

آیا این حرکت ولوو را می شود شروع عقبگرد شرکت های خودرو سازی از ماشین های برقی برداشت کرد؟ یا صرفا افزایش تنوع و نسل جدید کامیون ها می باشد؟ ممنون که با مجله خودرو اتوبان همراه شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *