۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیرودینامیک ترین کامیون دنیا رونمایی شد.

کنورث ،کمپانی خوش نام و نشان در صنعت کامیون سازی آمریکا ،از سری تولیدات کامیون های جدید خود رونمایی کرد .

021321 Kenworth T680 Exterior

کنورث در طراحی نسل جدید کامیون های سری تی خود ،جسورانه تغییرات ایجاد کرده است ، یعنی پیشرفت در طراحی و تولید کامیون های مفهومی ،درست اقدامی که بسیاری از کامیون ساز های اروپایی نسبت به آن بی اهمیت اند.
‌خطوط پهن و دراز در طراحی ،بادگیر های ۱۶ اینچی ،طراحی جدید فضای خواب ،درچه های ورودی و خروج هوا در دو طرف کامیون با قابلیت باز و بسته شدن دستی ،طراحی سپر جدید ،پیش پنجره هدفمند و نوآور ،همه و همه به تبدیل شدن نسل جدید کنورث سری تی به آیرودینامیک ترین کامیون در حمل و نقل بین شهری کمک کرده است.

کنورث

طرح جدیدی که در آینده به احتمال زیاد اجرایی می‌شود وجود روکش هایی برای رو لاستیک ها است که باعث یک تیکه شدن بدنه کامیون با حفره چرخ ها می‌شود ،اینطور دیگر باد در بین چرخ ها درگیر نمی‌شود و آیرودینامیک کامیون بهتر شده و مصرف سوخت به طبع پایین می آید، کنورث در تولیدات جدید خود نیز از این طرح استفاده کرده است .
دماغ دار بودن کامیون های اروپایی هر بدی که داشته باشد اما بسیار به منتقل کردن جریان هوای رو به رو به اطراف و کاهش نیروی کشش کمک می‌کند، این یکی از نکات مهم در مزیت هایی که کامیون های امریکایی نسبت به کامیون های اروپایی بی دماغ دارند است .
آیرودینامیک یکی از مهم ترین مسائل در دنیای کامیون امروزی است که اصلی ترین دلیل اهمیت آن به کاهش مصرف سوخت و کمک به هوای پاک و محیط زیست برمی‌گردد.
 
کنورث در رونمایی از نسل جدید کامیون های خود با سری تی ۶۸۰ شروع کرده است . سری تی ۶۸۰ در چند مدل موتور عرضه می‌شود که شامل موتور های یازده و سیزده لیتری پکار است . هر یک از موتور ها نیز در قدرت های مختلف با توجه به نیاز نصب می‌شوند. گیربکس این سری نیز پکار است که در دو مدل دوازده دنده اتومات و هشت دنده دستی عرضه می‌شود. این کامیون ها مجهز به ترمز موتور و ریتاردر گیربکس نیز می‌باشند.
دیفرانسیل این سری نیز باز تولید پکار اس. دقت داشته باشه باشید که وقتی موتور گیربکس و دیفرانسیل هر سه برای یک کمپانی است ،این سه با هم هماهنگی و سازگاری خوبی ایجاد می‌کنند.
طراحی داخلی کنورث های جدید نیز تغییرات بسیاری را نسب به نسل های قبلی دارند از جمله صحفه مانیتور های لمسی ،تعداد آمپر های ریز آمریکایی کاهش یافته و بیشتر اطلاعات این آمپر ها بر روی یک صحفه مانیتور قابل مشاهده است .

طراحی داخلی کنورث های جدید

کنورث سری تی ۶۸۰ در انواع کابین های موجود با توجه به نیاز نصب می‌شوند.

 کنورث های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *