۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی مشخصات کشنده سی اند سی (C&C 480) + قیمت

image1 5

کشنده سی اند سی  یکی از تولیدات شرکت چینی C&C است که در بازار ایران به عنوان یک کشنده قدرتمند شناخته می‌شود. در سال‌های نه چندان دور، این محصولات اروپایی بودند که چنین وظایفی را برای کاربران ایرانی انجام می‌دادند. اما با ادامه‌دار شدن تحریم‌ها در دوره‌های قبل شاهد بودیم که بسیاری از کمپانی‌ها با توجه به شرایط به وجود آمده ارتباط و همکاری خود را با ایرانی‌ها قطع کردند.

این موضوع فرصتی بسیار استثنایی برای شرکت‌های چینی به وجود آورد تا در زمینه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیز وارد بازار ایران شوند. کشنده C&C 480 نیز به همین منوال وارد بازار ایران شد. اگر هنوز به صورت کامل با مشخصات کشنده‌های این برند آشنا نیستید، همراه با یک فنجان چای داغ دقایقی را با ما در یکی از کشنده‌های این شرکت سپری کنید.

معرفی شرکت  C&C

برای این که با کشنده سی اند سی به خوبی آشنا شوید، بهتر است ابتدا مبدأ تولید این غول بزرگ آسیایی را بررسی نماییم. چینی‌ها که ادعای زیادی در صنعت خودروسازی در جهان دارند، در کنار هزاران مدل تولیدات خودروهای‌سواری، دست روی غول‌های سنگین نیز گذاشته و با برندهای مختلفی در این بازار نیز عرض اندام می‌نمایند. یکی از با سابقه‌ترین و بهترین شرکت‌های چینی تولید خودرو سنگین C&C است. این شرکت که لوگوی آن را به وضوح می‌توانید در قسمت جلوی کشنده سی اند سی مشاهده کنید، در سال ۱۹۸۰ فعالیت خود را در تولید این محصولات آغاز کرده و اکنون تجربه ۴۰ ساله در تولیدات این دست از خودروها دارد.

همکاران C&C در چین شرکت‌های نام آشنایی مانند چری و CIMC هستند که احتمالاً باید با تعدادی از سواری‌های آن‌ها آشنا باشید. این شرکت بزرگ چینی تولیدات خود در زمینه خودروهای سنگین را تنها به کشنده سی اند سی محدود نکرده و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین دیگری در رده کمپرسی، تانکر حمل سوخت، میکسر و … را نیز روانه بازارهای جهانی نموده است. این شرکت تبحر سیار خاصی در تولید محصولات دیزل دارد.

مشخصات فنی کشنده سی اند سی (C&C 480)

مهم‌ترین بخش هر خودرویی مخصوصاً برای خودروهای سنگین، مشخصات فنی و کیفیت و قدرت آن‌ها است. مسلماً با توجه به کاربری که این نوع خودروها دارند، قدرت موتور می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. کشنده سی اند سی دارای کی موتور ۶ سیلندر است که در نهایت می‌تواند ۴۸۰ اسب بخار را تولید کرده و ۲۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد نماید. حجم ۱۲ لیتری این موتور توانسته کیفیت قابل قبولی را برای کاربران ایرانی فراهم آورد. این کشنده می‌تواند تا وزن ۱۹ تن را به‌راحتی در جاده‌های ایران حمل نموده و از این بابت شرایط مناسبی دارد.

سیستم‌های ASR و ABS سیستم‌های موجود در قسمت ترمز این کشنده هستند. گیربکس مورد استفاده در این خودرو نیز یک گیربکس باکیفیت و با طول عمر بالا ساخته کمپانی معروف ZF آلمان است. این گیربکس ۷ دنده‌ای، یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در جهان محسوب می‌شود. حجم مخزن سوخت کشنده سی اند سی ۶۰۰ لیتر است و ارتفاع کلی این خودرو سنگین نیز به ۳.۸۹۰ متر می‌رسد.

موتورشش سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر
دارای استاندارد آلایندگی زیست محیطی Euro4 اروپا
۲۴ سوپاپ
حداکثر قدرت ۴۸۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن بر متر
حجم روغن گیری موتور ۳۶ لیتر
جعبه دندهZF آلمان (ZF12A – ۲۳۳۰TO) / اتوماتیک
۱۲ دنده جلو + ۲ دنده عقب
ابعاد رینگ و لاستیکفاصله بین محور ها ۳۹۰۰ میلی متر
طول کلی ۶۴۲۶ میلی متر
ارتفاع کلی ۳۹۰۰ میلی متر
اوزانوزن مجموع ناخالص ۱۹۰۰۰ کیلوگرم (GVW)
وزن مجموع ترکیبی ۵۵۰۰۰ کیلوگرم (GVW)
وزن کشنده ۶۹۸۰ کیلوگرم
سیستم تعلیقجلو فنرهای پارابولیک به همراه ضریه گیر
میزان تحمل وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم
عقب : سیستم تعلیق بادی مجهز به ریموت کنترل داخلی کابین
میزان تحمل وزن ۱۳۰۰۰ کیلوگرم
ابعاد و فواصلرینگ جرخ ها آلومینیومی ۹*۲۲.۵
لاستیک ها ۲۲/۵ ۳۱۵/۸۰R
سیستم ترمزترمز های جلو و عقب ار نوع ذیسکی و مجهز به سیستم های ضد قفل ABS و ضد
لغزش ASR / مجهز به ترمز تپه هوشمند HSA / مجهز به ترمز موتور JACOBS
حداکثر سرعت۱۱۵ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)
مخزن سوختآلومنیومی با ظرفیت ۶۰۰ لیتر
سیستم الکتریکیولتاژ ۲۴ ولت (۲*۱۲ ولت)

نمای داخلی و خارجی کشنده (C&C 480)

صحبت کردن درباره طراحی داخلی و نمای خارجی خودروهای سنگین به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول بیشتر سلیقه‌ای است و شرکت‌های بزرگ بنا به تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌اند، محصولات و تولیدات خود را به سمت عامه پسند بودن سوق می‌دهند تا از این نظر نقطه ضعفی نداشته باشند. جنبه‌ی دیگر صحبت درباره‌ی نمای داخلی و خارجی کشنده سی اند سی و سایر خودروهای سنگین به شرایط ایمنی و فنی این طراحی‌ها باز می‌گردند. در این جنبه باید مسائلی مانند زاویه دید عالی، دسترسی هرچه بهتر راننده به امکانات خودرو، کیفیت متریال به کار گرفته شده، آیرودینامیک بودن و مواردی از این دست مورد بررسی قرار گرفته و شرایط برای هر خودرویی ارزیابی شود.

کشنده سی اند سی (C&C 480)

مطابق با اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، کشنده سی اند سی نیز از نظر طراحی نمای داخلی و خارجی قابل قبول عمل کرده است. یک طراحی شیک و زیبا که با المان‌های عامه پسند همراه شده است. کاربران سی اند سی قبل از هر چیزی با رخ زیبای این غول چینی، اخت گرفته و از دیدن آن لذت می‌برند. C & C سعی کرده تا در قسمت داخلی این خودرو بهترین شرایط را هم از نظر ایمنی و هم از نظر راحتی برای راننده فراهم آورد. داخل کابین آن شبیه به یک خانه نقلی کوچکی است که در مسیر می‌تواند استراحتی آرامش بخش را برای راننده به دنبال داشته باشد.

مزایا و معایب کشنده سی اند سی (C&C 480)

قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، طراحی شیک، فضای عالی در قسمت کابین و امکاناتی که در بند بعدی به آن‌ها اشاره می‌کنیم را می‌توان از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های کشنده سی اند سی دانست. در کنار این مزیت‌ها معایب اندکی را نیز می‌توان برای آن برشمرد که خیلی در چشم نیستند. با استفاده از گیربکس اتوماتیک ZF آلمان اندک ایرادات این کشنده که مربوط به سیستم دنده آن بود نیز برطرف شده و دیگر هیچ مشکلی را نمی‌توان برای این خودروها در نظر گرفت.

تجهیزات و امکانات کشنده سی اند سی

یکی از مهم‌ترین مشخصات خودروهای چینی که کشنده سی اند سی نیز از این امر مستثنی نیست، حضور پر تعداد آپشن‌ها و امکانات در آن‌ها است. از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو سنگین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان هیدرولیک قابل تنظیم در زاویه و عمق
  • فضای برای ۲ تخت خواب در قسمت کابین
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده‌دستی
  • بخاری درجا
  • جک بالابر
  • شیشه‌های برقی
  • سقف باز شود
  • کروز کنترل
  • بادگیر سقفی
  • و …
image3 6

در این نوشتار به بررسی اطلاعاتی کاربردی و لازم درباره کشنده سی اند سی پرداختیم و نکات مهمی را درباره این خودرو سنگین چینی عرض کردیم. دقت کنید که تمام این مزیت‌ها و امکانات تنها به شرطی در این خودرو برای شما ماندگار خواهند بود که روند مناسبی را برای محافظت از آن در پیش بگیرید. استفاده از لوازم یدکی اورجینال و اصلی و یا انجام سرویس‌های خودرو در زمان مشخص از جمله نکاتی است که می‌تواند در این راه شما را یاری سازد.

جهت مشاهده به روز قیمت کشنده سی اند سی وارد شوید.

2 پینگ

  1. پینگ بک: آشنائی با کشنده دوو پریما Daewoo Prima | مجل خودرو اتوبان

  2. پینگ بک: بررسی شکموتو X5000 محصول آرین‌دیزل | مجله خودرو اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *