۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشنده ولوو نسل جدید در ایران

ولوو و یک تولیدکننده بزرگ کامیون در جهان است که در گوتنبرگ سوئد قرار دارد. این شرکت یکی از برجسته‌ترین تولید کنندگان کامیون، اتوبوس، تجهیزات ساختمانی و موتورهای دریایی و صنعتی در جهان است و به عنوان دومین تولید کننده بزرگ کامیون‌های سنگین شناخته می‌شود. ولوو با ارائه طیف کاملی از کامیون‌های متوسط ​​تا سنگین، راه حل‌های کاملی برای حمل و نقل در اختیار مشتریان و متقاضیان ارائه می‌دهد. کامیون‌های ولوو در 14 کشور در سراسر جهان مونتاژ می‌شوند. در سال 2019 حدود 131000 کامیون ولوو در سراسر جهان تحویل داده شد. بسیاری از خودروهای سنگین این شرکت به بازار ایران نیز صادر می‌شوند. یکی از پرطرفدار‌ترین خودروهای سنگین ولوو که در ایران نیز تقاضای زیادی دارد کشنده کشنده ولوو نسل جدید است که از مهمترین طراحی‌های این شرکت در زمینه ساخت کامیون است.

image1 1

کشنده ولوو نسل جدید، ویژگی‌های ایمنی نوآورانه با استاندار بیشتری را برای رانندگان به ارمغان آورده است. هدف اصلی در طراحی جدید این نوع کامیون‌ها این است که برای رانندگان در جاده ایمن و راحتی بیشتری را تامین کند. استفاده از سیستم فرمان دینامیک و گیربکس دوبل کلاچ I-Shift از جمله مهمترین مزایای این کامیون‌های کشنده هستند. با استفاده از پیکربندی‌های مختلف خط تولید، کشنده ولوو جدید به گونه‌ای طراحی شده است که متناسب با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها موجب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت و CO2 نیز می‌شود.

انواع کشنده ولوو نسل جدید

FH500 ، FH750 ، FM و FMX از مهم‌ترین کشنده‌های ولوو محسوب می‌شوند که برای طیف وسیعی از کاربردها طراحی شده‌اند. این نوع کامیون‌های کشنده دارای کابین جدید و فضای بیشتری برای دید بهتر راننده هستند. دید، راحتی، ارگونومی، سطح صدا، قدرت مانور و و ایمنی از نقاط اصلی برای توسعه این نوع کشنده‌های کامیون هستند. موتور‌های کارآمد و پیشرانه‌های جایگزین از دیگر مزایای این کشنده‌ها هستند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن سوخت، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند. همچنین راه حل‌های مختلفی برای حضور در اقلیم‌های مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون برای آن‌ها طراحی شده است.

کشنده ولوو نسل جدید که با نام FH شناخته می‌شود، قوی‌ترین و محبوب‌ترین نوع کشنده‌های ولوو است. این نوع کشنده‌ها در دو مدل FH500 و FH750 با پیشرانه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. سری FH500 از این کشنده‌های ۱۳ لیتری با حجم موتور ۶ سیلندری و با قدرت ۴۲۰، ۴۶۰، ۵۰۰ و ۵۴۰ اسب بخاری تولید می‌شوند. در حالی که مدل FH750 با فناوری و قدرت بیشتری طراحی شده است و می‌توان بارهای سنگین تری را با آن جابجا نمود. ولوو FH750 نیز با ۶ سیلندر و با قدرت بیشتر یعنی چیزی حدود ۵۵۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ اسب بخاری با ۳.۵۵۰ نیوتون متر گشتاور طراحی شده است. در ادامه به بررسی هر کدام از این کشنده‌ها به طور جداگانه پرداخته شده است.

 کشنده ولوو جدید در ایران

بررسی کشنده ولوو FH500

FH500 ، محبوب‌ترین کشنده ولوو جدید در ایران است که آخرین مدل‌های آن در ایران در زمستان سال ۱۳۹۸ تولید شد. این کشنده ولوو نسل چهارم تولیدات ولوو است که دارای موتوری قوی است و مجهز به ترمز خفه کن اگزوز است. عدد ۵۰۰ که در کنار اف اچ آمده است، به معنی قدرت پیشرانه این نوع کشنده می‌باشد. همانطور که گفته شد قدرت موتور آن ۵۰۰ اسب بخار از و نهایت گشتاور آن نیز ۲۶۰۰ نیوتن است. عملکرد گیربکس آن موجب شده تا راننده قدرت بیشتری در کنترل دنده‌ها در اختیار داشته باشد. گیربکس ولوو FH500‌ با کد AT2612D I-Shift دارای تعویض هوشمند ۱۲ دنده جلو و ۴ دنده عقب است.

بررسی کشنده ولوو جدید FH750


ولوو FH750 یک کشنده ولوو نسل جدید با طراحی منحصر به فرد و بدنه‌ای کاملاً آیرودینامیکی است که دارای نکات برجسته‌ای در ساخت و طراحی خود نسبت به مدل قبلی یعنی FH500 می‌باشد. در زیر به برخی از مهم‌ترین نکات و ویژگی‌های کشنده ولوو نسل جدید اشاره شده است:

  • پرتو بلند تطبیقی چراغ‌های جلو

چراغ‌های جلو به طور خودکار پرتو را با ترافیک رو به جلو و با وسایل نقلیه مقابل خود تطبیق می‌دهند. این امر باعث بهبود دید مستقیم و ایمنی بعد از تاریک شدن هوا می‌شوند.

  • پرقدرت و کارآمد برای هر سفارشی

موتور ۶ سیلندری این کشنده با قدرت ۵۵۰، ۶۵۰ یا ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور حداکثر ۳۵۵۰ نیوتن متر ارائه می‌شود. موتورهای آن از هر زمان دیگری کارآمدتر هستند و به راننده کمک می‌کنند تا مصرف سوخت را بهتر کنترل نماید.

  • فرمان پویا

پایداری، کنترل کامل در سرعت‌های پایین و کاهش فشار روی عضلات از مزایای فرمان پویا کشنده ولوو نسل جدید است. نوع فرمان این کشنده به راننده کمک می‌کند تا لغزش و تغییر ناخواسته را به حداقل برساند. همچنین فرمان این نوع کامیون‌ها به گونه‌ای طراحی شده که راننده می‌تواند به راحتی تنظیمات آن را از راه دور کنترل کند.

  • فضای داخلی بهتر

فضای داخلی کشنده ولوو نسل جدید حول یک داشبورد مدرن متمرکز شده است که از یک نمایشگر کاملاً دیجیتالی ۱۲ اینچی با وضوح بالا برخوردار است. فضای داخلی همچنین شامل یک نگهدارنده فنجان ثابت و یک فضای ذخیره سازی باز با نور کنترل شده با سنسور حرکت است که در مقایسه با نسل‌های قبلی بسیار کاربردی‌تر طراحی شده است.

 کشنده ولوو جدید در ایران
  • ایمنی بیشتر با کروز کنترل سراشیبی

از ویژگی‌های افزایش ایمنی در کشنده ولوو نسل جدید می‌توان به کروز کنترل سراشیبی اشاره کرد که حداکثر سرعت را برای جلوگیری از شتاب ناخواسته هنگام حرکت در سراشیبی تنظیم می‌کند. این یک کروز کنترل تطبیقی ​​ (ACC) بهبود یافته است که با تمام سرعت حتی تا صفر کیلومتر در ساعت نیز کار می‌کند.

  • جعبه دنده I-Shift Dual Clutch

ولوو FH جدید همچنین جعبه دنده I-Shift Dual Clutch را ارائه می‌دهد که امکان تغییر دنده بدون قطعی برق را فراهم می‌کند. انتقال کلاچ دوتایی به ویژه در هنگام انجام کارهای سخت مانند حمل کالاهای مایع بسیار سودمند است؛ زیرا حرکت بار و احتمال ریختن بار در هنگام تعویض دنده را به حداقل می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *