۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

افت قیمت خودرو بر اساس چه سالی و تا چند سال تعیین می‌شود؟

اگر در پی آن هستید که خودرو سنگین خریداری کنید و یا خواهان محاسبه دقیق قیمت خودرو خود قبل از فروش یا برآورد سرمایه خود هستید، حتما عواملی همچون افت قیمت ماشین براساس چه سالی تعیین می‌گردد، سن و سال ماشین چقدر است؟ و غیره را در نظر بگیرید. خودروهای شخصی و سنگین به دلیل اینکه از قیمت بالایی برخوردار هستند، به عنوان کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شوند. به همین جهت، ضروری است در حین فروش خودرو، قیمت فروش دقیق خودرو را طبق قیمت روز محاسبه کنیم، تا بعدا از فروش خود ضرر نکنیم. در ضمن، اگر خواهان آن هستید که به محاسبه قیمت دقیق خودرو سنگین خود بپردازید، توصیه می‌شود فاکتورهایی مانند افت قیمت خودرو تا چند سال می‌باشد، تعداد تصادفات در افت قیمت چه تاثیری دارند و غیره را در نظر بگیرید. این مقاله می‌تواند به شما برای محاسبه قیمت دقیق خودرویتان کمک کند.

چگونه قیمت خودرو سنگین را محاسبه کنم؟


در کشورمان ایران، خودرو و یا ماشین‌های سنگین و شخصی در حکم کالایی گران و قابل سرمایه گذاری هستند. به همین خاطر اینکه بدانیم قیمت خودرویی که در دست فروش داریم، دقیقا چقدر است، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بالا و پایین شدن قیمت خودرو می‌تواند منجر به ضرر یا سود ما از فروش خودرو شود. به همین خاطر آگاهی از اطلاعاتی مانند افت قیمت ماشین براساس چه سالی تعیین می‌گردد و یا چه عواملی باعث افت قیمت خودرو می‌شوند، بسیار ضروری است. شما عزیزان برای محاسبه قیمت خودرو سنگین خود می‌توانید فاکتورهایی را که در پاراگراف بعدی ذکر می‌شوند را در کنار عواملی همچون برند تولیدکننده خودرو و شرایط خرید و فروش خودروهای سنگین در بازار را در نظر بگیرید و سپس از طریق مشاوره و مشورت با کارشناسان فروش خودرو، قیمتی دقیق برای خودرو سنگین خود تعیین کنید. توجه داشته باشید از کارشناسان متعددی بخواهید قیمت خودرو شما را برآورد کنند، اینگونه شما می‌توانید قیمتی مناسب برای خودرو خود تعیین کنید و سپس نسبت به فروش خودرو اقدام نمایید. در ضمن فراموش نکنید، قبل از فروش خودرو خود به تعمیرگاهی مراجعه کرده و وضعیت موتور، چرخ‌ها و دیگر بخش‌های ماشین را بررسی کنید. سپس برگه تعمیر را به خریدار دهید، تا ایشان نیز با خیال راحت نسبت به خرید خودرو مدنظر خود اقدام کند. هنگامی که شما قیمت دقیق خودرو سنگین خود را محاسبه می‌نمایید، از ضررهای احتمالی که ممکن است برایتان رخ دهند نیز جلوگیری می‌کنید.

چه عواملی باعث افت قیمت خودرو می‌شوند؟


قبل از اینکه نسبت به خرید خودرو سنگین اقدام کنید، ضروری است اطلاعاتی درباره قیمت خودرو سنگین و عواملی که منجر به افزایش یا کاهش قیمت خودرو می‌شوند، داشته باشید. اینکه بدانید افت قیمت خودرو تا چند سال می‌باشد، و یا چه عواملی باعث این افت قیمت می‌شوند، بر قیمت نهایی خودرو سنگین کارکرده تاثیرگذار است. به همین منظور، تصمیم گرفتیم شما را با عواملی که در تعیین قیمت خودرو سنگین نقش دارند، آشنا کنیم. از جمله این عوامل می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • خودرو سنگین محصول چه سالی است؟ یکی از عوامل اصلی افزایش یا کاهش قیمت خودرو، میزان سال‌های کارکرد ماشین است. خودرو سنگینی که از عمر مفید آن گذشته باشد، قیمت پایینی دارد. علت این کاهش قیمت به خاطر مخارج احتمالی تعمیر ماشین و خرید قطعاتی است که در آینده برای خریدار رخ می‌دهد.
  • عامل بعدی، مدل خودرو سنگین است. هرچه مدل ماشین سنگین نزدیک‌تر به سال جاری باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. این افزایش قیمت به خاطر، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت محصول است.
  • عامل سوم، میزان کارکرد ماشین سنگین است. معمولا، ماشین‌های سنگین نیمی از عمر خود را در جاده‌ها و در حال انتقال مردم و یا کالاها می‌گذرانند. به همین علت هرچه خودرو مسافت بیشتری را طی کرده باشد، قیمت آن پایین‌تر می‌آید. این عامل نیز ارتباطی مستقیم با تعمیرات آتی که ممکن است برای خودرو رخ دهد و خرید قطعات آن دارد.
  • عامل چهارم، ضرب دیدگی و رنگ شدن خودرو است. اگر ماشین به حدی آسیب دیده باشد که آن را رنگ کرده باشند، معمولا از قیمت آن کاسته می‌شود. به یاد داشته باشید، آسیب‌ها و رنگ شدگی‌های بخش جلویی ماشین منجر به کاهش قیمت زیادی می‌شود.

قطعا عوامل دیگری نیز همچون وجود یا عدم وجود بیمه خودرو، میزان تصادفاتی که خودرو متحمل شده و غیره نیز بر افزایش یا کاهش قیمت خودرو تاثیر دارند.

image2 2

افت قیمت خودرو براساس چه سالی تعیین می‌شود؟


همانطور که در پاراگراف فوق به این مسئله اشاره کردیم، سن و سال خودرو بر قیمت فروش خودرو دست دوم تاثیرگذار است. به همین خاطر، هرچه خودروی مدنظر شما نزدیک به سال‌های اخیر تولید شده باشد، قیمت فروش آن بیشتر است. اینگونه، فروشنده بدون هیچگونه افت قیمتی یا کاهش قیمت کمی، می‌تواند ماشین مدنظر خود را به فروش برساند. اگر ذهنتان درگیر این سوال است که افت قیمت ماشین براساس چه سالی تعیین می‌گردد؟ باید گفت، هرچه خودروی تولید شده نزدیک‌تر با سالی که ما در آن زندگی می‌کنیم تولید گشته و به بازارهای فروش عرضه شده باشد، با افت قیمت کمتری مواجه می‌شود. اما اگر خودرو تولید شده ده یا بیست سال قبل تولید شده باشد، هرچند کارکرد آن کم بوده باشد و هیچگونه تصادفی را هم نگذرانده باشد، باز هم از افت قیمت زیادی برخوردار است. معمولا، در این زمان مشاوران فروش خودرو به افرادی که خواهان خرید خودرو سنگین یا شخصی با قیمتی مناسب هستند، خودروهای کارکرده ۲ تا ۵ ساله را پیشنهاد می‌کنند.

image3 3

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر، اگر به عنوان یک خریدار در پی خرید خودرو سنگین برای کسب و کار خود هستید و یا به عنوان یک فروشنده تمایل به فروش خودرو سنگین دارید، حتما عواملی همچون افت قیمت خودرو تا چند سال می‌باشد و یا میزان تصادفات خودرو سنگین چه مقدار بوده است؟ را قبل از خرید یا فروش خودرو در نظر بگیرید. اینگونه امکان ضرر شما به عنوان یک فروشنده در حین فروش خودرو کاهش می‌یابد. همچنین، به عنوان یک خریدار خودرو سنگین، مبلغی بیش از قیمت اصلی خودرو پرداخت نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *