۹ فروردین ۱۴۰۳

تریلی بغلدار

وقتی صحبت از حمل و نقل می‌شود همه‌ی توجهات به ماشین‌های سنگین و تریلی‌ها - به خصوص تریلی بغلدار - معطوف می‌شود. در قرن بیستم بود که اقتصاد دانان فهمیدند که صنایع و کارخانه‌ها برای پیشرفت و کسب درآمد نیاز به تحرک دارند و عدم تحرک چیزی به جز فقر و ورشکستگی را برای یک کشور به ارمغان نخواهند آورد. اگر به گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نیاز بشر برای جابه جایی سریع و مطمئن موجب به وجود آمدن مقوله‌ای حیاتی و بسیار اساسی به نام حمل و نقل شده است. با کمی دقت به میزان جابه جایی بار متوجه خواهیم شد که، جاده‌های یک کشور نقش رگ‌های خون رسان به وضعیت اقتصادی کشور را دارند و چرخ اقتصاد یک کشور با جاده‌ها و سیستم حمل و نقل است که به حرکت در می‌آید. ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها بدون شک در این شریان‌های اقتصادی نقش ویژه‌ای را دارند، چرا که جابجایی کالا بدون وجود آن‌ها واقعاً‌ سخت، هزینه بر و آهسته خواهد بود

image3 7

کامیون‌ها و تریلی‌های مختلف

در کنار همه‌ی این موارد باید توجه داشت که با گذر زمان صنایع مختلف نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی را داشته‌اند و حجم تولیدات کارخانه‌ها افزایش بسیار چشم گیری داشته است. اگر کمی دقیق‌تر به این مساله نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اهمیت حمل و نقل – آن هم در حجم‌های بالا و سنگین – در سال‌های گذشته افزایش بیشتری هم داشته است، چرا که جمعیت بیشتری در انتظار استفاده از خدمات مختلف مرتبط با حمل و نقل هستند.

در کنار این نیاز روزافزون همه‌ی صنایع به دنبال بهینه کردن هزینه‌های حمل و نقل نیز هستند تا بیشترین سود ممکن را از کسب و کارشان به دست بیاورند و دقیقاً به همین دلیل است که کامیون‌های مختلفی برای انتقال کالا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای دسته‌ی خاصی از بارها ایده‌آل خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین انواع این تریلی‌ها، تریلی بغلدار است که به سبب پایین آوردن هزینه‌های حمل و نقل در تناژ بالا و قابلیت بالایش برای حمل بارهای مختلف تبدیل به یکی از پراستفاده‌ترین وسایل در ناوگان حمل و نقل شده است و به همین دلیل نیز ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های تریلی بغلدار خواهیم پرداخت.

تریلی بغلدار چیست؟

برای شروع لازم است بدانید که تریلی‌ها یکی از انواع کامیون‌ها به شمار می‌آیند که برای حمل بار سنگین در سطح جاده و یا حمل و نقل‌های بین المللی و میان دو کشور مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً تریلی‌ها توانایی حمل بار تا ۲۴ تن را دارند.

یکی از مهم‌ترین انواع تریلی، تریلی بغلدار است که در قسمت بار خودش دارای یک کفی است که این کفی در کناره‌های خودش دارای دیواره است تا به کمک آن‌ها توانایی کنترل و جمع و جور کردن بارهایی را داشته باشد که دارای بسته بندی و فرم خاصی نیستند و دقیقاً به همین دلیل تریلی بغلدار برای حمل بارهایی مانند ماسه و شن ایده‌آل است.

لازم به ذکر است که در برخی از موارد خاص دیواره‌های تریلی بغلدار از کناره‌ها قابل باز و بسته شدن هستند تا تخلیه‌ی بارهای فله‌ای از درون آن‌ها با راحتی و سرعت بیشتری صورت بگیرد.

تریلی بغلدار

کاربردها و هزینه‌های استفاده از تریلی بغلدار

وجود دیواره‌های خوب برای پوشش بار باعث شده تا در شرایط ویژه و بارهای خاص از تریلی بغلدار استفاده شود، برای مثال در برخی مواقع که مهار بار از کناره‌ها حیاتی باشد و یا از نظر اقتصادی حمل بار با کانتینر و یا تریلر کفی ممکن نباشد، تریلی بغلدار بهترین گزینه خواهد بود.

حتی در برخی از مواقع که بار دارای ارتفاع کم نیز باشد این نوع تریلی‌ها بسیار کاربردی خواهند بود، چرا که هزینه‌های استفاده از آن‌ها نسبت به سایر گزینه‌ها کمتر خواهد بود. این تریلی‌ها توانایی حمل بار فله‌ی ریز مانند غلات و شکر را هم دارند، اما باید ساختار کفی آن‌ها با نوع بار هماهنگ شود.

تریلی بغلدار

ویژگی‌های اصلی ظاهری و ابعاد تریلی بغلدار

 بارگیری نیز در این تریلی را می‌توان با استفاده از درهای بغل بازشو بهتر کرد. در زیر ابعاد این تریلی مشخص است:

  • طول کف این تریلی‌ها بین ۱۲ الی ۶۰/۱۳ متر است.
  • عرض این تریلی مطابق با استاندارد‌های جاده‌ای ایران و بین ۴۰/۲ الی ۵۰/۲ متر می‌باشد.
  • ارتفاع از سطح زمین: ۴۰/۱الی ۵۰/۱ متر
  • ارتفاع دیواره‌ها در این تریلی‌ها بین ۸۰ الی ۱۲۰ سانتی متر است تا قدرت مهار خوبی برای بار ایجاد شود.
  • ظرفیت کل بار یا تناژ این تریلی‌ها با کامیون به ۴۰ تن هم می‌رسد. البته این عدد بسته به کامیون و بار می‌تواند کمی بیشتر و کمتر نیز بشود.

تریلی بغلدار

نتیجه گیری


حمل و نقل جاده‌ای امروزه تبدیل به امری اساسی و حیاتی در اقتصاد گشته است و میزان نیاز کشور به آن نیز هر روز در حال افزایش است. با توجه به این که هر کسی به دنبال کم کردن هزینه‌های ارسال کالا برای خودش است، سازندگان کامیون‌ها هر روزه اقدام به ساخت وسایل جدیدی می‌کنند تا هزینه‌ی نهایی حمل و نقل را به حداقل برسانند.

برای اینکه کاربران بتوانند بهترین حالت ممکن برای رسیدن به حداکثر بهره وری را انتخاب کنند، برای برخی از موارد خاص تریلی‌های بسیار ایده آلی مانند تریلی بغذار ساخنه شده است، پس بهتر است شما نیز بعد از انجام دادن محاسبات برای انتخاب بهترین حالت از مشاوران با تجربه نیز کمک بگیرید تا دچار اشتباه نشوید. در پایان امیدواریم که از این مطلب بهره‌ی لازم را برده و از آن رضایت کامل داشته باشید. تا درودی دیگر بدرود.

جهت دیدن به روز ترین قیمت انواع تریلی وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *