۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس کامیون ایرانی / عکس کامیون های اسپرت و جدید ایرانی

عکس کامیون ایرانی، کامیون‌های ایرانی، عکس کامیون ایرانی چاپار، عکس کامیون‌های اسپرت ایرانی

image1

عکس کامیون‌های ایرانی

ماشین‌های سنگین در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در ادامه به بعضی از انواع کامیون ایرانی اشاره می‌کنیم:

  • کامیون تیغه دار؛ در این نوع کامیون قسمت بار به وسیله یک تیغه به دو بخش تقسیم می‌شود.
  • کامیون کفی؛ این نوع از کامیون در قسمت بار دیواره ندارد و تنها از یک کفی تشکیل شده است.
  • کامیون اتاق دار؛ قسمت بار این کامیون از یک اتاق تشکیل شده که تمام دیواره‌ها و سقف آن بسته شده است.
  • کامیون لبه دار؛ قسمت بار در این نوع کامیون دارای یک دیوار حداکثر ۸۰ سانتی‌متری است.
  • کامیون یخچالی یا یخچال دار؛ این کامیون از تجهیزات سرمایشی در قسمت بار تشکیل شده است.
  • کامیون کمپرسی؛ در قسمت بار این نوع کامیون کشنده‌ای وصل است که برای تخلیه بار توسط کمپرس از آن استفاده می‌شود.
  • کامیون میکسر یا مخلوط‌کن؛ قسمت بار در این کامیون به صورت متحرک طراحی شده و برای حمل بتون و سیمان از آن استفاده می‌شود.
  • کامیون مخزنی یا بونکر؛ کامیون بونکر اتاقی سرپوشیده دارد که بارهای فله‌ای مانند سیمان را جابجا می‌کند.
کامیون اسکانیا

در حال حاضر نمایندگی‌های مختلفی از برندهای معتبر در کشور ما به فروش انواع خودروهای سنگین و نیمه سنگین مشغول هستند.

شرکت بهمن دیزل

شرکت بهمن دیزل نمایندگی رسمی‌برند ایسوزو ژاپن در ایران است که تولیدات این برند را در داخل کشور تولید و مونتاژ می‌کند.

کامیون ایسوزو FVR

کامیون ایسوزو

نوع موتور این کامیون ۶ سیلندر خطی چهار زمانه بوده و حجم موتور نیز 7790cc است. سیستم فرمان آن ساچمه گردان هیدرولیک بوده و نوع کلاچ آن نیز تک صفحه‌ای خشک با کنترل‌گر هیدرو پنوماتیک است.

کامیون ایسوزو FVZ

ایسوزو

این کامیون از برند ایسوزو دارای ۶ سیلندر خطی چهار زمانه است. کلاچ آن نیز مانند مدل کامیون ایسوزو FVR تک صفحه‌ای خشک با کنترل‌گر هیدرو پنوماتیک است. ترمز موتور نیز توسط کنترل‌گر الکترو پنوماتیکی هدایت می‌شود.

شرکت سیبا موتور

یکی دیگر از نمایندگان رسمی خودروسازی‌های معتبر در ایران، شرکت سیبا موتور است که نماینده رسمی خودروسازی فاو محسوب می‌شود. خودروسازی فاو یک هلدینگ بزرگ خودروسازی در کشور چین است که انواع کامیون و کامیونت را تولید و عرضه می‌کند.

شاسی کامیون CA3250

کامیون فاو

این کامیون با ۶ سیلندر خطی و ۲۴ سوپاپ در دسته کامیون‌های شاسی قرار می‌گیرد. کامیون شاسی سیبا موتور با سوخت دیزل دارای فنر تخت فولادی برای تعلیق جلو و عقب است. نوع ترمز آن نیز دو مداره تمام پنوماتیکی بوده که مجهز به ABS است.

کامیون کشنده جفت محور J6

کشنده جفت محورJ6

کامیون کشنده جفت محور J6 با سوخت دیزل کار کرده و دارای فنر پارابولیک به همراه کمک فنر برای تعلیق جلوی فرمان و فنر پارابولیک به بازوی V شکل برای تعلیق عقب فرمان است. عملکرد کلاچ آن نیز تک صفحه‌ای خشک است که به فنر دیافراگمی ۴۳۰ میلی‌متری مجهز شده است.

شرکت آریا دیزل

قطعات مختلف انواع کامیون‌های ایرانی از کشورهای مختلفی وارد شده و داخل ایران مونتاژ می‌شوند. یکی از واردکنندگان خودروهای سنگین در ایران شرکت آریا دیزل است که کامیون‌ها و کشنده‌های شرکت رنو تراکس فرانسه را وارد می‌کند.

کشنده رنو T480

کشنده رنو

این کشنده از رنو تراکس ۶ سیلندر خطی داشته و سیستم گیربکس آن اتوماتیک است. همچنین به سیستم هوشمند قطع موتور و سیستم ترمز تریلی نیز مجهز شده است. سیستم ترمز آن نیز دیسکی بوده که دارای دو مدار مستقل در قسمت‌های عقب و جلو است.

شرکت سایپا دیزل

فروش انواع کامیون ایرانی از تولیدات کارخانه ولوو در ایران به شرکت سایپا دیزل تعلق دارد. شرکت سایپا دیزل از سال ۱۳۶۳ همکاری خود با شرکت ولوو تراکس را آغاز کرد. در حال حاضر سایپا دیزل در کنار ولوو، تولیدات دیگری از شرکت‌های رنو تراکس، یوتانگ، فوتون و دانگ فنگ را نیز بر عهده دارد.

کامیونت سایپا دیزل

کشنده ولوو

کامیونت سایپا دیزل به دو شکل ۶ تنی و ۸/۵ تنی عرضه می‌شود. کامیونت ۶ تنی مجهز به موتور کامنز است و قدرت آن نیز ۱۵۵ اسب بخار است. این قدرت موتور در کامیونت ۵ تنی نیز همین مقدار است.

کشنده البرز مدل KX

کشنده

این کشنده از سایپا دیزل به فن الکتریکی ویسکوز مجهز شده است. سیستم کلاچ آن نیز تک صفحه‌ای بوده و قطر آن ۴۳۰ میلی‌متر است. ترمزهای عقب و جلو در سیستم ترمز کشنده البرز دیسکی بوده و با دو مدار مستقل توسط هوای فشرده عمل می‌کند.

شرکت ایران خودرو دیزل


ایران خودرو دیزل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایران است که قدمت تأسیس آن به سال ۱۳۴۱ برمی‌گردد. این شرکت فعالیت خود را با تولید خودروهای فرانسوی شروع کرد.

شرکت ایران خودرو دیزل انواع کامیون‌های ایرانی را در بخش‌های دیزلی و خودروهای سنگین تولید می‌کند. همچنین این شرکت تولیدکننده انواع کمپرسی، کشنده و کامیون‌های بنز است.

کامیون بنز ۲۶۲۴

کامیون بنز

قدرت موتور این کامیون ۲۸۰ اسب بخار است. در قسمت گیربکس و کلاچ نیز دارای ۱۶ دنده جلو و ۲۰ دنده عقب است. عملکرد کلاچ آن نیز تک صفحه‌ای و هیدرو پنوماتیکی است.

کامیون کشنده فوتون

کشنده فوتون

کامیون ایرانی کشنده فوتون ۴۲۰ اسب بخار داشته و تعداد سیلندرها ۶ عدد بوده و به صورت خطی طراحی شده‌اند. نوع فرمان این کامیون کشنده هیدرولیکی است که قابلیت تنظیم نیز دارد.

شرکت ارس خودرو

یکی دیگر از تولیدکنندگان انواع کامیون‌های ایرانی شرکت ارس خودرو آمیکو است. این شرکت از تجهیزات و فناوری روز برای تولیدات خود بهره گرفته است. همچنین از قطعات برندهای مختلفی آمریکایی، اروپایی و آسیایی برای محصولات خود استفاده می‌کند.

کامیون آمیکو مدل M1929D

کامیون آمیکو

قدرت موتور این کامیون از برند آمیکو ۲۹۰ اسب بخار است. نوع گیربکس آن نیز هیدرولیکی بوده که توسط هوای فشرده کار می‌کند. همچنین کلاچ آن از نوع تک صفحه‌ای خشک است که با فنر دیافراگمی کار می‌کند.

کامیون آمیکو مدل M1929C

کامیون آمیکو

سیستم موتور این کامیون اتاقک دار ۶ سیلندری خطی است که به توربوشارژ و اینترکولر مجهز شده است. حداکثر قدرت موتور نیز ۲۹۰ اسب بخار است. فرمان، کلاچ و گیربکس این کامیون هیدرولیکی بوده و شاسی آن نیز به صورت نردبانی دو لایه طراحی شده است.

عکس کامیون ایرانی چاپار

کامیون چاپار


تولیدکننده کامیون ایرانی چاپار شرکت صنعتی حدید مبتکران است که فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۰۸ شروع کرد.

کامیون ایرانی چاپار با موتور OM457 LA مرسدس بنز تولید می‌شود که دارای ۶ سیلندر خطی است. محورهای به کار رفته در این کامیون ایرانی ساخته مرسدس بنز است. قطعات مختلفی مانند داشبورد و همچنین بدنه کامیون ایرانی چاپار توسط شرکت حدید مبتکران طراحی شده است.

عکس کامیون‌های اسپرت ایرانی

کشنده ولوو

عکس کامیون ایرانی اسپرت

کشنده بنز
کشنده اسکانیا

افرادی که به اسپرت کردن اتومبیل علاقه دارند از ایجاد نقش‌ها و طرح‌های مختلف بر روی انواع ماشین‌های سنگین نیز استقبال می‌کنند. امروزه اسپرت کردن کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین و نیمه سنگین طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *