۹ فروردین ۱۴۰۳

هیوندا کروز| مشخصات فنی کامیونت هیوندا کروز

کامیونت هیوندای کروز از جمله ماشین‌های سنگینی است که در ایران نیز طرفداران خود را دارد. این کامیون‌ها بر اساس حجم به دو دسته 6 تن و 8 تن تقسیم‌بندی می‌شوند. که در ادامه این نوشتار مشخصات هر کدام از این دو نوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. کامیونت هیوندای کروس با توجه به کارایی بیش‌تر و انعطاف‌پذیری بالاتری که نسبت به دیگر انواع دارد، همانطور که قبلاً هم ذکر کردیم، از محبوبیت بالاتری نیز برخوردار است. در این نوع از کامیونت‌ها، فضای داخلی بزرگ و اما فضای بیرونی جمع و جور است و به همین دلیل باعث شده است که آرامش و آسایش راننده در این وسیله نقلیه خیلی بالاتر باشد. علاوه‌براین، ویژگی ظاهری هیوندا کروز کامیونت باعث به حداکثر رساندن سطح سکوی بار وسیله نیز می‌شود. جالب توجه است که بدانید در طراحی این نوع کامیونت، 300 میلی‌متر فضای اضافی برای حمل و نقل وجود دارد که آزادی عمل را برای استراحت راننده و همچنین عملیاتی اضافی از جمله عملیات راه دور را، با انعطاف‌پذیری بالاتری روبه‌رو خواهد کرد. در ادامه با ما باشید تا به طور کامل مشخصات فنی کامیونت هیوندا کروز را بررسی کنیم.

image1 2

مشخصات کامیونت هیوندای کروس ۶ تن


در این نوع از کامیونت هیوندای کروز آپشن‌هایی از جمله شیشه‌های برقی، قفل مرکزی، سیستم تهویه، مه شکن جلو و عقب، سپر هم رنگ بدنه، آینه‌های بغل گرم‌کن، صندلی شاگرد برای دو نفر، صندلی راننده قابل تنظیم، جک بالابر، مثلث احتیاط، کپسول آتش نشانی، رادیو پخش USB-CD و کولر گازی وجود دارد. این نوع از کامیونت هیوندای کروس مجهز به ترمز ABS با EBD است که این سبک از توزیع کننده الکترونیکی نیرو، سبب می‌شود امنیت خودرو بالاتر رود. بدین صورت که وقتی وسیله در جاده‌های ناهموار قرار می‌گیرد، به صورت اتومات، توان ترمز بالا می‌رود. دیگر مشخصات فنی کامیونت هیوندا کروز 6 تن به شرح ذیل است.

طول بدنه۶۵۱۵
عرض بدنه۲۰۰۰
ارتفاع بدنه۲۲۷۰
توان موتور۱۴۰ اسب بخار
حجم۶ تن

مشخصات کامیونت هیوندای کروس ۸ تن


در نوع ۸ تن، کلاچ از نوع آزیست است. تجهیزات جانبی از جمله سیستم تهویه، جعبه ابزار، سپر هم رنگ، مش کن عقب و جلو، چراغ جلو یک تکه ترکیبی، آینه‌های بغل گرم کن دار و صندلی قابل تنظیم برای دو نفر در این نوع از هیوندا کروز کامیونت، قرار گرفته است. این نوع کامیونت از مرغوب‌ترین انواع بوده که طرافداران بسیاری را از بیزینس‌های مختلف داراست.

image2 2

مشخصات فنی کامیونت هیوندای کروز


و حال نوبت به آن رسیده است که به طور کلی مشخصات کامیونت هیوندای کروس را بررسی کرده و اطلاعات فنی آن را در اختیار شما خریدار محترم بگذاریم. جدول زیر مشخصات فنی این نوع از کامیونت‌ها را به طور کامل نشان می‌دهد:

سیستم ترمز
ترمز سرویسهیدرولیک با حمایت بوستر خلایی
ترمز جلو و عقبکاسه ای
ترمز دستیمکانیکی در خروجی گیربکس
ترمز موتورخلائی
وزن به کیلوگرم
وزن خالص۳۵۳۰
بار مجاز روی اکسل جلو۲۲۰۰
بار مجاز روی اکسل عقب۴۱۰۰
وزن ناخالص مجاز۵۵۰۰
کلاچ
تک صفحه‌ای خشک با سیستم F کلاچ۲۰۲
عملکرد کلاچ هیدرولیکی است.
محورها و فرمان
جلوثابت (فورج شده)
HDPIC عقبفعال از نوع هیپوئید
نسبت اکسل عقب۶.۱۴۲
محور‌ها و فرمان در هیوندا کروز کامیونت هیدرولیکی با مکانیزم فرمان از نوع مهره توپی است.
مخزن سوخت
جنسفلزی
ظرفیت۱۰۰ لیتر
سیستم تعلیق
جلوفنر تخت با ۲ عدد کمک فنر تلسکوپی و موجگیر
عقبفنر تخت با ۲ عدد کمک فنر تلسکوپی و موجگیر
سیستم برق
برق مصرفی۲۴ ولت
باتری۲ (۱۲v/77Ah)
استارت۲۴v/3.2Kw
دینام۲۴ (v/60A)

و در نهایت می‌توان گفت ویژگی‌های حرکتی در کامیونت هیوندای کروز بدین صورت است که به مقدار ۴۴ درصد، توانایی بالاروی از شیب دارد، و حداکثر سرعت در آن ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده که طبق مقررات قوانین راهنمایی و رانندگی متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که کم‌ترین شعاع گردش در این وسیله ۷.۳ متر است.

نمایندگی کامیونت هیوندای کروس


در حال حاضر می‌توان گفت نمایندگی هیوندا، چهارمین خودروساز بزرگ جهان به شمار می‌رود. میزان گنجایش تولید در هر سال در این کمپانی ۶/۱ میلیون دستگاه خودرو است که مقدار قابل توجهی است. تعداد نیروی انسانی در این کمپانی در نمایندگی‌ها و شعب مختلف بالغ بر ۷۵ هزار نفر است که در سرتاسر دنیا در هیوندای مشغول به کار و تولید روزافزون هستند. کمپانی کامیونت هیوندای کروز، در ۱۹۳ کشور دنیا از طریق شش هزار نمایندگی و دفتر فروش، محصولات خود را در سر تا سر دنیا به فروش می‌رسانند. برای مثال در سال ۲۰۱۲ افزون بر ۴/۴ میلیون دستگاه خودرو از طریق این کمپانی در سطح جهان به فروش رفت. در نهایت می‌توان گفت که گروه خودروسازی هیوندا جزء هشتمین خودروسازان بزرگ جهان به شمار می‌روند.

image3 1024x552 1

کامیونت هیوندای کروس، همدم همیشگی راننده


کامیونت هیوندای کروس
 در ابتدا در سال ۱۹۴۷ توسط شخصی با نام چونگ جو یونگ بنیان‌گذاری شد در واقع بهتر است بگوییم این شخص مؤسس برند هیوندای بود. امروزه هیوندای یکی از مطرح‌ترین توزیع کننده‌های صنایع سنگین جهان به حساب می‌آید. یکی از برجسته‌ترین امتیازاتی که کامیونت هیوندای کروز دارد، ساختار مناسب اتاق داخلی آن است که این ساختار دقیقاً متناسب با حالت جسمی راننده بوده و همین امر باعث می‌شود رانندگی‌های طولانی با این خودرو، آسان باشد. اگر بخواهیم از منظر مقایسه با دیگر خودروها بحث را ادامه دهیم، می‌توانیم بگوییم که در کره جنوبی هیوندا مثل مرسدس بنز اسکانیا DAF آلمانی، سوئدی و هندی در نظر گرفته می‌شود و خب احتمال پیشرفت روزافزون آن نیز است.

image4 1024x615 1

آن چه در این جا بدان اشاره کردیم مشخصات فنی کامیونت هیوندای کروز بود که یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه در سرتاسر دنیا است. دو نوع هشت تن و شش تن را در این خودرو بررسی کرده و ویژگی‌های هر کدام را بر شمردیم. در ادامه این نوشتار مشخصات فنی کامیونت هیوندا کروز را به طور کلی بررسی کرده و از نمایندگی‌های هیوندا در سرتاسر دنیا سخن به میان آوردیم. امید است که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *