۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ۰ تا ۱۰۰ کامیونت کاویان

شرکت رنو یک شرکت فرانسوی الاصل است که در اواخر قرن ۱۸ تاسیس شد. این شرکت نوپا به سرعت پیشرفت کرد به طوری که پس از گذشت زمان اندکی حتی کار تولید موتور ماشین‌ها نیز به دست کارکنان خود شرکت سپرده شد. با پیشرفت تکنولوژی، شرکت رنو با کمک مهندسان خودرو سازی و طراحان، به طراحی و ساخت ماشین‌های سبک و سنگین، سواری و باری و ماشین‌های الکتریکی پرداخت. به طوری که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ماشین‌سازی در جهان معرفی شد و هم اکنون یکی ازموفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی در سراسر دنیا است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. با پیشرفت تکنولوژی شرکت رنو با استفاده از ایده‌های بسیار جدید در طراحی و ساخت خودرو‌ها، باعث شد که به عنوان یک شرکت نوآور در دنیا تلقی شود که برای خریداران خودرو بسیار با ارزش است چرا که در هر محصول تولید شده، کیفیت بالا و طراحی جدید دیده می‌شود. کشنده رنو مگنوم اگرچه جز قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کشنده در اروپا است، اما طراحی‌های جدید و منحصربه‌فرد آن باعث شده که به عنوان یکی از رقبای سرسخت برای دیگر شرکت‌های تولیدکشنده، محسوب شود. کشنده در واقع یک نوع کامیون است که برای جابه‌جایی ترانزیت، کانکس و اتاق بار از آن استفاده می‌شود.

image1 2

گروه تولیدی کاریزان خودرو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین مانند انواع کامیون، کامیونت، کمپرسی و کشنده است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کردیم و توانستیم با تولید برخی کامیون‌های سنگین و پرکاربرد، بخشی از بازار خودرو را به خود اختصاص دهیم.

محصولات تولیدی شرکت ما به جهت تنوع بالا در نوع، رنگ و تناژ، تحویل سریع، همکاری با لیزینگ‌های معتبر و مطرح کشور، از همان ابتدا موفق شد با تعبیه سیستم‌های ضدقفل ترمز، تمام استانداردهای مربوط به صنعت خودروسازی را کسب کند و با تولید کامیونت کاویان، گام مهمی در مسیر موفقیت خود و تحول در صنعت خودروسازی ایران برداشتیم.

درباره کامیونت کاویان چه می‌دانید؟

کامیونت کاویان بعد از ایسوز، الوند، هیوندا و فوتو، جزء مشهورترین و باکیفیت‌ترین خاورهای بازار ایران محسوب می‌شود که با بدنه مقاوم، گیربکس و موتور قوی، جهت حمل بارهای سنگین تا وزن ۹ تن مانند اثاث منزل، سنگ و آوار سازه‌ها مورد استفاده قرا می‌گیرد.

مشخصات فنی این نوع کامیونت‌ها به شرح زیر است:

  • استفاده از موتور نیسان
  • گیربکس ۶ دنده
  • کنترل گیربکس توسط فشار باد
  • مجهز به کمپرسور کوچک
  • سیستم ترمز هیدرولیک اما به دلیل سنگین بودن خودرو هر ۴ چرخ به دیسک مجهز هستند
  • سوخت مصرفی کم

کابین این نوع کامیونت‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که در زمان عبور از دست اندازها و ناهمواری‌های جاده، سر و صدا، لرزش و تکان‌های اندکی به داخل اتاق کابین منتقل می‌شود و بنابراین می‌تواند راحتی و آسایش رانندگان را تضمین کند.  

سپر و چراغ‌های این خودرو نیز هماهنگی کاملی با یک‌دیگر داشته و همین امر باعث شده تا در کنار طراحی بدنه و طراحی داخلی خودرو از ظاهر زیبا و قابل قبولی بهره‌مند شود.

  • کامیونتk105

کامیونت ۵ تن کاویان، به دلیل داشتن موتور نیسان، گربکس ۶ دنده و شاسی قوی، از جمله محصولات قدرتمند در مقایسه با محصولات مشابه خود به‌شمار می‌رود. این نوع کامیونت با انواع متفاوت شاسی بلند، شاسی کوتاه و دو کابین جهت کاربری‌هایی مانند بالابر، جرثقیل، خودروبر، آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کامیونت تک کابین شاسی بلند مدل k1051

یکی از پرفروش‎ترین و پرطرفدارترین محصولات شرکت کاریزان خودرو است که با نام‌های مختلفی مانند اتوکمپینگ یا کاروان مسافرتی و کامیونت کاروان کاریزان نیز شناخته می‌شود.

با طراحی منحصربه‌فرد خود، استفاده از باکیفیت‌ترین قطعات، برخورداری از مبلمان ۴ نفره، آشپزخانه و اجاق گاز،  میز ناهارخوری، یخچال و ظرفشویی، این نوع کامیونت را به گزینه بسیار مناسب برای خانواده‌هایی که مایل هستند سفرهای راحتی را تجربه کنند، تبدیل کرده است.

فضای بسیار زیاد در داخل کابین امکان رفت و آمد راننده و سرنشینان را مهیا می‌سازد و از آنجا که صندلی‌های راننده و سرنشین، قابلیت تبدیل شدن به تخت‌خواب را دارد و از سوی دیگر در قسمت انتهایی کابین نیز تخت دو نفره دیگری تعبیه شده است، دشواری و خستگی سفر در مسیرهای طولانی را کاهش می‌دهد.

از نکات مثبت این کامیونت، امکان تغییر نقشه و دیزاین داخل کابین با توجه به سلیقه و طراحی شما است.

  •  
  • کامیونت تک کابین شاسی کوتاه مدل K1051S

کامیونت تک کابین شاسی کوتاه، ظرفیت حمل بار تا ۲۸۳۶ کیلوگرم را دارد و از فرمان هیدرولیک، ترمز دستی، ‌ای بی اس و ترمز سیمی بر روی گیربکس برخوردار است.

  • کامیونت کاویان دوکابین مدل K1052

مشخصات فنی کامیونت کاویان دو کابین را با وزن ناخالص ۵۵۰۰ کیلوگرم و موتور ZD30  نیسان دیزل، گیربکس ZF پنج دنده جلو و یک دنده عقب، کلاج تک صفحه‎ای هیدرولیک، فرمان هیدرولیک، ظرفیت باک ۱۳۰ لیتر و ظرفیت بار ۲۷۸۹ کیلوگرم شناخته می‌شود. این مدل، تنها کامیون دو کابینه شرکت کاریزان خودرو است.

image2 1
  • کامیونت کاویان K109C

از جمله کامیونت‌های پرقدرت که بهترین قطعات و جدیدترین استانداردهای روز دنیا در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است. بدنه این کامیونت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که سنگین‌ترین بارها را در وزن‌های ۸ و ۹ تن حمل می‌کند.

کامیونت K109C برای کاربری‌های متفاوت زباله‌کش، تانکر حمل سوخت، کفی جرثقیل‌دار و یخچال‌دار استفاده می‌شود. شاسی و بدنۀ آن به K106C شباهت دارد اما موتور آن که از برند دانگ فنگ انتخاب شده است، قدرتمندی بیشتری نسبت به مدل ۱۰۶ دارد و با برطرف کردن ایرادها و نقایص گذشته مانند داغ کردن خودرو، جلوبندی، گیربکس و باک، به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل تبدیل  شده است.

به لحاظ مشخصات فنی کامیونت کاویان از دیزل چهار زمانه خطی مجهز به اینتر کولر و توربو شارژر، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، ترمز جلو کاسه‌ای ـ پنوماتیک مجهز به ABS و ترمز عقب کاسه‌ای، کلاچ تک صفحه‌ای پنوماتیک + هیدرولیک و ظرفیت باک ۲۰۰ لیتر برخوردار است.

  • کامیونت کاویان K106C

این خودرو با بهره‌مندی از موتوری قدرتمند کامینز و به‌روزترین فناوری‌ها و استانداردها مانند استاندارد آلایندگی یورو ۵، مورد توجه افراد فعال در عرصه حمل و نقل قرار گرفته است.

استفاده از بهترین مواد و متریال در ساخت بدنه این کامیونت، باعث شده امکان حمل بار و جابجایی محموله‎های سنگین تا وزن ۶ تن و قابلیت ترانزیت بار در بین کشورهای اروپایی را دارا باشد که به همین جهت به کامیونت ۶ تن معروف است.

داخل این کامیونت، فضایی سراسر عایق شده برای استراحت راننده طراحی شده که در کنار سایر تجهیزات، راحتی و آسایش را برای راننده فراهم می‌آورد.

نوع جدید این نوع کامیونت‌ها با مشخصات موتوری فنی و جداگانه به نام کاویان کاپیتان تولید و روانه بازار شده است.

image3 2

به طور کلی دانش و تخصص مهندسان ایرانی، یاریگر ما در تولید نسل جدیدی از خودروهای تجاری بوده که توانسته با توجه به تحریم‌های موجود، جایگزین خودروهای وارداتی سنگین و نیمه‌سنگین شده و با قیمت مناسب‌تری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

موتور قدرتمند، سیستم ضدقفل ترمز، زیبایی بصری و تجهیزات داخلی کابین‌ها برخی از مزایایی است که به گونه‌های متفاوت در مدل‌های گوناگون تولید شده در شرکت ما، خودنمایی می‌کنند.

از آنجا که هدف ما ارائه محصولات باکیفیت و مطمئن و جلب رضایت مشتریان است، قطعاً نقایص و معایب هریک از مدل‌ها نیز از دید تولیدکنندگان پنهان نمانده و تلاش می‌کنیم با رفع آن‌ها، همچنان تصویر خوبی از خود در اذهان خریداران خودروهای سنگین برجای بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *