۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیونت ایسوزو ۳ تن و مشخصات فنی آن

image1 1

مقدمه

کامیونت ایسوزو ۳ تن جزء ماشین‌های سنگین محسوب می‌شود که با تناژ ۳ تن طراحی شده است. شرکت ایسوزو با تولید انواع کامیونت با تناژهای مختلف، توانسته است نقش مؤثری در تولید انواع ماشین سنگین و نیمه‌سنگین ایفا کند. در اینجا سعی داریم با مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن و شرکت سازنده این نوع کامیونت به طور کامل آشنا شویم. همچین مزایا و معایب کامیونت‌های با تناژ ۳ تن را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کامیونت ایسوزو ۳ تن

کامیونت ایسوزو ساخت شرکت ایسوزو ژاپن است. شرکت ایسوزو فعال در زمینه تولید ماشین‌های سنگین و موتورهای دیزلی، توانسته است با تولید محصولات باکیفیت، طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. نمایندگی ایسوزو در ایران تحت عنوان بهمن دیزل، محصولات ایسوزو را به بازار عرضه می‌کند. بنابراین بهمن دیزل، این نوع ماشین سنگین را در ایران مونتاژ می‌کند. این شرکت انواع کامیونت‌ها با تناژهای مختلف از جمله کامیونت ۵.۲ تن، کامیونت ۶ تن و کامیونت ۸ تن و کامیونت ۱۸ تن را به بازار عرضه کرده است. اما تولید کامیونت‌های با تناژهای کمتر نیز جزء اهداف این شرکت قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر نیز با هدف تولید ماشین سنگین با تناژ کمتر، اقدام به تولید کامیونت ایسوزو ۳ تن کرده است. کامیونت ایسوزو ۳ تن در مصارف درون شهری کاربرد زیادی دارد. در واقع اتاق و کابین کوچک این کامیونت باعث شده است که برای مصارف درون شهری مناسب‌تر باشد. کامیونت با تناژ ۳ تن برای مصارف کمپرسی، جرثقیل و یخچالی بیشترین کاربرد را دارد و به همین دلیل، طرفداران بسیار زیادی دارد. علاوه بر این؛ قیمت مناسب این کامیونت نسبت به کامیونت‌های مشابه آن در بازار، موجب جذب بیشتر خریداران شده است.

در آخر باید گفت شرکت ایسوزو یا شرکت بهمن دیزل با ارائه ماشین‌های نیمه‌سنگین و سنگین به بازار توانسته است سهم بزرگی از بازار را تصاحب کند. برای خرید از این برند می‌توانید به طور نقد یا اقساط اقدام به خرید انواع کامیونت‌های آن نمایید. در زیر با کلیه مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن

کامیونت ایسوزو 3 تن
  • از مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن می‌توان به ۴ سیلندر بودن آن اشاره کرد. نوع موتور آن ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالاست و با تزریق مستقیم مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر است.
  • این ماشین نیمه سنگین دارای حجم موتور ۲۷۷۱ سی‌سی است. همچنین قدرت موتوری در حدود ۹۵ اسب بخار دارد.
  • استاندارد آلایندگی کامیونت ایسوزو با تناژ ۳ تن نیز Euro 2 است. در این مدل از کامیونت سعی شده است کاهش آلودگی هوا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  • مدل گیربکس این کامیونت MSB5M و دارای ۷ دنده است.
  • طول و عرض کابین کامیونت ایسوزو با تناژ ۳ تن ۷۴۰*۴۵۲۰ است و شاسی آن از نوع نردبانی با ضخامت ۴.۵ است.
  • فرمان قابل تنظیم و سیستم تهویه مطبوع نیز جزء مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن هستند.
  • سیستم فرمان کامیونت ایسوزو ۳ تن از نوع فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی است. بنابراین چرخش فرمان آن نیاز به وارد کردن نیروی زیادی ندارد.
  • ·         سیستم تعلیق آن شامل فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه است.
  • ·         تعداد تیرک‌های عرضی این نوع کامیونت ۶ عدد است.
  • ظرفیت باک آن نیز در حدود ۷۵ لیتر است.
  • نوع کلاچ این کامیونت از نوع تک صفحه ایی خشک با فنر دیافراگمی هیدرولیک با قطر خارجی ۲۴۰ میلی‌متری است.
  • حداکثر گشتاور آن ۲۳۰/۱۵۰۰-۳۲۰۰ کیلوگرم متر/ دور در دقیقه و نسبت تراکم آن نیز ۱۵.۹ است.
  • باطری از نوع ۱۲V-110A و دینام آن از نوع ۱۲V-60A است.
  • این کامیونت دارای امکاناتی مانند توربو شارژر و اینتر کولر، کاتالیست اگزوز، سیستم هوشمند ECM و کولر و فرمان هیدرولیک نیز است.

مزایای کامیونت ایسوزو ۳ تن

image3 1

محصولات شرکت ایسوزو از جمله کامیونت ایسوزو ۳ تن مقاومت بالایی در برابر بارهای سنگین وزن دارد. علاوه بر این؛ این شرکت سعی کرده است محصولات خود را به نحوی تولید کند که آلودگی کمتری ایجاد کنند. به همین دلیل اغلب محصولات آن دارای موتورهای دو گانه‌سوز هستند. قدرت موتور این کامیونت، بالاست و قابلیت رقابت با سایر کامیونت‌های اروپایی را دارد.

کابین این نوع کامیونت‌ها با ظرافت بیشتری نسبت به سایر کامیونت‌ها ساخته شده است. در عین حال جادار بودن کابین آن نیز جزء ویژگی‌های بارز آن است. شتاب عملکردی بالا و طراحی ساده در کامیونت ایسوزو ۳ تن به وضوح دیده می‌شود. نکته مهم و قابل توجه در محصولات ایسوزو این است که قطعات آن به وفور در بازار موجود است. بنابراین در صورت بروز مشکل در قطعات آن، می‌توان قطعه جدید را در بازار پیدا کرد. در زیر برخی از معایب این نوع کامیونت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معایب کامیونت ایسوزو با تناژ ۳ تن

image4



از معایب بارز این نوع کامیونت می‌توان به طول کم شاسی آن اشاره کرد. این مورد باعث می‌شود که بارخور آن نیز کم باشد. بنابراین بیشتر برای مصارف شهری مناسب است و برای بارهای زیاد کارایی ندارد. هزینه تعمیرات کامیونت ایسوزو نسبت به سایر کامیونت‌های موجود در بازار بالاتر است. همچنین علی رغم فراوانی قطعات آن در بازار، قیمت قطعات آن بالا است.
یکی‌دیگر از مسائلی که از نظر برخی از متخصصان جزء معایب آن محسوب می‌شود؛ نداشتن ترمز بادی روغنی است. همچنین طراحی آن در مقایسه با سایر کامیونت‌ها بسیار ساده است. بنابراین این سادگی می‌تواند نسبت به نمونه‌های مشابه کامیونت، یک نقطه ضعف محسوب شود. به طور کلی؛ موارد ذکر شده جزء بارزترین معایب این نوع کامیونت به شمار می‌آیند. اما با توجه به مزایای آن می‌توان از این معایب اندک، چشم‌پوشی کرد.
کامیونت ایسوزو ۳ تن و مشخصات فنی کامیونت ایسوزو ۳ تن در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. شرکت ایسوزو با تولید کامیونت‌های باکیفیت می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین هستند. با بررسی کلیه مشخصات این کامیونت می‌توانید یک کامیونت ۳ تن با بهترین کیفیت خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *