۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاویان ۱۰۶ | مشخصات کامیونت کاویان ۶ تن

شرکت رنو یک شرکت فرانسوی الاصل است که در اواخر قرن ۱۸ تاسیس شد. این شرکت نوپا به سرعت پیشرفت کرد به طوری که پس از گذشت زمان اندکی حتی کار تولید موتور ماشین‌ها نیز به دست کارکنان خود شرکت سپرده شد. با پیشرفت تکنولوژی، شرکت رنو با کمک مهندسان خودرو سازی و طراحان، به طراحی و ساخت ماشین‌های سبک و سنگین، سواری و باری و ماشین‌های الکتریکی پرداخت. به طوری که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ماشین‌سازی در جهان معرفی شد و هم اکنون یکی ازموفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی در سراسر دنیا است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. با پیشرفت تکنولوژی شرکت رنو با استفاده از ایده‌های بسیار جدید در طراحی و ساخت خودرو‌ها، باعث شد که به عنوان یک شرکت نوآور در دنیا تلقی شود که برای خریداران خودرو بسیار با ارزش است چرا که در هر محصول تولید شده، کیفیت بالا و طراحی جدید دیده می‌شود. کشنده رنو مگنوم اگرچه جز قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کشنده در اروپا است، اما طراحی‌های جدید و منحصربه‌فرد آن باعث شده که به عنوان یکی از رقبای سرسخت برای دیگر شرکت‌های تولیدکشنده، محسوب شود. کشنده در واقع یک نوع کامیون است که برای جابه‌جایی ترانزیت، کانکس و اتاق بار از آن استفاده می‌شود.

image1 2

کامیونت کاویان ۶ تن

امروزه پیدا کردن یک کامیون با امکانات جدید کار چندان سختی نیست و روند خرید خودروهای سنگین پیچیده و ترسناک نخواهند بودند. با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه، آزمایش و ارزیابی، جامع‌ترین سیستم خودرو، کاویان ۱۰۶ توانسته است نیاز کسانی که به این خودرو نیاز دارند را برطرف کند. هزینه‌ای که شما برای خرید کامیون می‌دهید، اهمیت دارد؛ بنابراین، در هنگام یافتن خودروی جدید، تمام نکات و مشخصات آن را باید در نظر بگیرید، تا نهایت استفاده را از ماشین داشته باشید. این واقعیت بسیار مهم است که یک مدل کامیون با آپشن‌های ویژه و کارایی بالا می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد، اما در هیچ کجا یک کامیون قدرتمند مقرون‌به‌صرفه و ارزان نخواهد بود، جدا از جذابیت یک مدل کامیون، ارزیابی کل ماشین ممکن است نقاط قوت و ضعف مختلف را در آن نشان دهد.

جابه جایی بار با کامیونت کاویان ۱۰۶

کامیونت کاویان ۶ تن، همان‌طور که از نامش پیداست، توانایی حمل ۶ تن بار را دارد. این کامیون سنگین دارای وزن خالص ۳۰۰۰ کیلوگرم است، که به طور ناخالص تا ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند، به این معنا که رانندگان می‌توانند تا حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم بار را با این ماشین به نقاط مختلف جابه‌جا کنند. همچنین به دلیل استانداردهایی که در ساخت این خودرو به کار رفته است، رانندگان می‌‌توانند بین کشورهای اروپایی نیز تردد داشته باشند و انواع بار را در بین شهرها و کشورهای دیگر نیز جابه‌جا کنند.

کابین کامیونت کاویان ۶ تن

image2 2

به دلیل اینکه رانندگانی که از این خودرو استفاده می‌کنند، بیشترین زمان خود را در جاده‌ها می‌گذرانند، طراحی کابین به صورتی انجام شده است تا با گذر از روی ناهمواری‌های سطح خیابان‌ها و جاده‌ها هیچ گونه لرزش و سر و صدایی متوجه راننده نخواهد شد. به دلیل خرابی جاده‌های درون شهری و برون شهری، بیشتر رانندگان خودروهای سنگین از کمر درد رج می‌برند، اما در طراحی این کامیون به این موضوع توجه خاصی شده است. داخل کابین آپشن‌هایی از جمله کولر و بخاری نیز وجود دارد که در فصل گرما و سرما می‌توانند به کمک راننده بیایند. وجود سیستم رادیو پخش نیز از جمله آپشپن‌هایی است که برای هر خودرو به خصوص کامیون‌ها الزامی است، چرا که می‌توانند از طریق اخبار از وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی مطلع شوند. شیشه بالابر برقی نیز یکی دیگر از آپشن‌هایی است که در این خودرو اعمال شده است. یکی دیگر از امکاناتی که برای راننده این کامیون در نظر گرفته شده است، جای استراحت است. قطعاً بعد از طی کردن مسافت‌های طولانی راننده نیاز به کمی استراحت خواهد داشت. فرمان هیدرولیک نیز رانندگی را برای رانندگان این کامیون بسیار راحت کرده است.

مشخصات فنی کامیونت کاویان ۱۰۶

image3 3

وجود یک موتور قدرتمند اولین عاملی است که این خودرو را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده است. اگر موتور از قدرت مناسبی برخوردار نباشد، قطعاً حمل بار با تناژ بالا امکان پذیر نخواهد بود، اما یک موتور قدرتمند باعث می‌شود فشاری به خودرو تحمیل نشود و کامیون بارهای سنگین را بدون هیچ مشکلی حمل کند. حداکثر توان موتور این کامیون، ۲۱۰ اسب بخار و ۲۵۰۰ دور در دقیقه است، یک موتور با ۶۷۰۰ سی‌سی ظرفیت و ۶ سیلندر که نسبت ویژگی‌های که دارد بسیار قابل قول است. وجود یک کمپرسور کوچک در این خودرو نیز به کنترل گیربکس کمک زیادی می‌کند. دومین فاکتور که در این خودرو می‌تواند توجه رانندگان را به خود جلب کند سیستم ترمز است، سیستم ترمز هیدرولیکی در این خودروی بزرگ و سنگین همراه با دیسک در هر چهار چرخ است. ترمز دستی بادی و ترمز abs امنیت این کامیون را تا حد بسیار بالایی، افزایش داده‌اند. مانند هر کامیون دیگر این کامیون نیز دارای جعبه دنده پنج و یک است. می‌توان از دیگر مشخصات فنی به کلاچ تک صفحه پنوماتیک اشاره کرد که رانندگی را بسیار راحت کرده است. از مشخصات فنی کامیونت کاویان ۱۰۶ سیستم تعلیق آن است که در قسمت جلو فنر شمش ۸ لایه به همراه کمک فنر روغنی و در قسمت عقب فنر شمش ۷+۱۰ لایه به همراه کمک فنر روغنی است.

مشخصات ظاهریکامیونت کاویان ۶ تن

طراحی ظاهری خودرو با هماهنگی کامل انجام شده است. طراحی سپرها، چراغ‌ها، کابین، بدنه و قسمت بار به طور یکدست و هماهنگ است. از دیگر مشخصات فنی کامیونت کاویان ۶ تن، لاستیک‌های این کامیون است که در قسمت عقب تیوبلس سیمی ۷۰ درصد و در قسمت جلو تیوبلس سیمی ۹۰ درصد هستند. این خودرو دارای طول ۶۶۷۲، عرض ۲۱۲۳ و ارتفاع ۲۴۹۱ استاندارد است. با توجه به ابعاد، وزن و زذاحی کامیون، حداکثر سرعتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. متریالی که برای ساخت این کامیون در قسمت بدنه و قسمت‌های فنی به کار رفته است، از مواد درجه یک هستند تا در هنگام تصادفات خطری راننده را تهدید نکند. کاویان ۱۰۶ به دلیل ویژگی‌های فنی در سطح بالا و ظاهر یکدست توانسته است یکی از پرفروش‌ترین کامیون‌های حال حاضر باشد.

سرویس دوره ای کامیونت کاویان ۱۰۶

image4 1

معمولاً قطعات ماشین‌های سنگین به دلیل تردد بسیار با حمل بار زیاد، خیلی سریع دچار فرسودگی می‌شوند. از این رو باید به صورت دوره‌ای تمام قطعات و تجهیزات کامیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرند تا از خرابی‌های احتمالی جلوگیری شود. اگر حتی قطعه‌ای کوچک در بین راه خراب شود، مشکلات بزرگ‌تری را به وجود خواهد آورد. با سرویس دوره‌ای کامیونت کاویان ۱۰۶ طول عمر وسیله نقلیه خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

اگر کامیونت کاویان ۱۰۶ را برای کارهای خود انتخاب کرده‌اید، قطعاً از خرید خود راضی خواهید بود و از رانندگی با آن در جاده‌ها احساس خستگی نخواهید داشت. کامیون‌ها با گذشت زمان با تغییرات و آپشن‌های مختلفی تولید می‌شوند، این محصول می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد و تا سال‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از آن استفاده کنید. اگر به پاکی هوا اهمیت می‌دهید، این کامیون استاندارد مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت آن بسیار پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *