۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه داف سری XF با سری CF

image1 6

مقدمه

کشنده‌ها یا به عبارت دیگر کامیون‌های نیمه تریلی (Semi-trailer Truck) ، از جمله ماشین‌آلات قدرتمند و بزرگی به حساب می‌آیند که وظیفه حمل بار و جابه‌جایی آن را هم برای جاده‌های بین شهری و گاها، هم برای داخل شهر، بر عهده دارند. برندهای بسیاری در بازار وجود دارند که کار تولید و عرضه چنین خودورهای سنگینی را بر عهده دارند، شرکت داف نیز یکی از همین برندها است. از جمله بهترین کشنده‌هایی که شرکت داف تولید و عرضه می‌کند، می‌توان به داف سری XF، و داف سری CF اشاره کرد. این دو سری به عنوان پرچمدار کشنده‌های تولید شده توسط این برند، هم قدرت و کیفیت را برای شما راننده عزیز به ارمغان می‌آورند، هم راحتی و زیبایی را. این دو سری، در زمره کشنده داف جدید قرار می‌گیرند و نسبت به باقی خودروهای موجود در بازار، برتری‌های فراوانی دارند. در این مقاله، ما قصد داریم تا دست به مقایسه داف سری XF با سری CF بزنیم.

معرفی داف سری XF

داف سری XF را قطعا می‌توان انقلابی در زمینه کشنده‌های سنگین دانست. این سری، از کیفیتی ماورای حد تصور شما برخوردار است. امنیت، صرف اقصادی، طراحی زیبا، مصرف کم، راحتی، موتور قدرتمند و هزاران مورد دیگر، همگی جزو نقاط قدرت این سری قرار می‌گیرند.

  • طراحی بیرونی

در طراحی ظاهر بیرونی داف سری XF، بیش از هر چیز دیگر، به زیبایی اهمیت داده شده است. این سری، نه تنها ظاهری چشم‌گیر و همه پسند دارد، بلکه بسیار هم لوکس است. ظاهر این خودرو، تماما بر اساس اصول و قوانین ایرودینامیکی طراحی شده که مصرف کم و حرکت بهتر را به صورت همزمان برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • طراحی داخلی

در طراحی داخلی نیز درست به اندازه ظاهر، زیبایی اهمیت فراوان داشته است. اما مهم‌تر از زیبایی، عنصر دیگری که در طراحی داخلی داف سری XF به چشم می‌خورد، توجه به راحتی و البته امنیت راننده است. همه چیز طوری طراحی شده که راننده به راحت‌ترین شکل ممکن به آن دسترسی داشته باشد. محیط داخلی نه فقط برای رانندگی، بلکه محیطی برای کار، مطالعه، خواب و استراحت نیز به حساب می‌آید.

image2 8
  • سیستم انتقال قدرت

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سیستم انتقال قدرت در داف سری XF، میزان اندک مصرف سوخت آن است. به لطف کارایی بالای موتورهای قدرتمند MX-13 PACCAR و سیستم الکترونیکی تقویت شده، گیربکس‌های TraXon و دوباره محور چرخ عقب که با سیستم بی‌نظیر PACCAR تجهیز شده است، می‌توان از هر لحاظ، بابت قدرت و کیفیت این سری، اطمینان کامل داشت. این سیستم نوآورانه، موجب گشتاور بالاتر، با دور موتور کمتر می‌شود که در دراز مدت، کاهش چشمگیری را در مصرف سوخت و هزینه‌ها، شاهد خواهید بود.

  • شاسی

اما تجربه رانندگی خوب و بدون نقص، تنها با سیستم انتقال قدرت بی‌نقص، ممکن نخواهد بود. شاسی نیز از دیگر نقاط قوت داف سری XF به شمار می‌رود و خوشبختانه، با بالاترین کیفیت و با ظریف‌ترین دقت، طراحی شده است. به لطف شاسی فولادی این سری، هم استحکام بالا و هم وزن سبکی را شاهد خواهید بود. سیستم تعلیق محور عقب ماشین که توسط برند Stabilink طراحی شده است، امکان چرخشی نرم و روان را برای شما فراهم می‌آورد؛ حتی با بیشترین میزان بار نیز تسلط کاملی بر آن خواهید داشت.

image3 6

معرفی داف سری CF

مهم‌ترین شاخصه‌ای که در داف سری CF به آن توجه شده است، راحتی و ایمنی است. به علاوه، با وزن اندک و مصرف سوخت پایینی که دارد، به لطف قدرت و کیفیت دو موتور PACCAR MX-11 و MX-13، این سری به صفات همه‌کاره بودن و تطبیق‌پذیری، معنای تازه‌ای بخشیده است.

این سری، در سه نوع نوع ۲ محوره، ۳ و ۴ محوره روانه بازار شده است و این امکان را به شما می‌دهد تا انواع استفاده‌ها را از آن داشته باشید، بار با هر وزنی را به کمک آن حمل کنید و هم در جاده‌ها و بزرگراه‌ها، و هم در معابر شهری با عرض مناسب، از آن استفاده نمایید. در داف سری CF، بیشتر از هر چیز دیگری، به راحتی راننده و محیط داخلی این کشنده توجه شده است؛ به طوری که این تفاوت، برای هر راننده‌ای در نگاه اول قابل تشخیص خواهد بود.

image4 5
  • طراحی بیرونی

اصول آیرودینامیک، مهم‌ترین اصلی بوده است که در طراحی نمای بیرونی این سری، به آن اهمیت داده شده است. این کار، نه تنها ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد، بلکه حرکت آن را نیز سهولت بخشیده و مصرف سوخت را تا چند برابر، کاهش می‌دهد. به علاوه، طراحی آن به نوعی است که هزینه تمام شده‌ی خودرو را نیز کاهش می‌دهد.

  • طراحی داخلی

طراحی داخلی داف سری CF، به گونه‌ای است که نه تنها راحتی راننده را تا بیشترین حد ممکن فراهم آورده است، بلکه بر کارایی و عملکرد بالا نیز تاکید بسیاری دارد. نه تنها محیط امن و پرآسایشی برای رانندگی به حساب می‌آید، بلکه برای خواب و سایر کارها نیز بسیار ایده‌آل است. به علاوه، با قابلیت‌های تازه و نوآورانه‌ای که به آن افزوده شده، رانندگی را به امری آسان و لذت‌بخش برای کاربران، تبدیل کرده است.

image5 2
  • سیستم انتقال قدرت

باید اعتراف کرد که سیستم انتقال قدرت داف سری CF، سرآمد خودروهای سنگین موجود بازار است و علی‌الخصوص، در مقوله مصرف اندک، از باقی رقبا پیشی دارد. این سری، در دو مدل و با دو موتور PACCAR MX-11 و MX-13 در بازار عرضه شده است. در این سری نیز درست مثل سری قبل، از گیربکس TraXon و محور ساخته شده توسط همان برند PACCAR استفاده شده است. در این سری هم شاهد گشتاور بالاتر، دور موتور کمتر و در نتیجه مصرف سوخت پایین‌تر خواهید بود.

  • شاسی

باز هم مثل سری پیشین، داف سری CF از شاشی فولادی سبک و مستحکم برخوردار است. به علاوه، قابلیت تحمل وزن بالایی را نیز برای آن، به ارمغان می‌آورد. شاسی‌های این سری، کاملا صاف بوده و قطعات آن قبل نصب، کاملا سوراخ می‌شوند تا انجام این فرایند، با سهولت بیشتری انجام بپذیرد. گفتنی است که این سری، بدنه‌ای بسیار جمع و جور دارد و وزن خالص کشنده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به علاوه، همین ویژگی‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا این سری، به کشنده‌ای همه کاره بدل شود.

image6 2

جدول مقایسه داف سری XF و CF

مشخصاتسری XFسری CF
مدلFTTFT، FTT، FAT و FAD
پیکربندی۶×۴۴×۲، ۶×۲، ۶×۴ و ۸×۴
اتاقدر سه نوع راحت، دارای فضای ذخیره سازی معمولی و دارای فضای ذخیره‌سازی بزرگدر سه نوع روزانه، فضای خواب و فضای ذخیره‌سازی معمولی
موتورMX-13، ۶ سیلندر، گشتاور چندگانه، موتور ۱۲.۹ لیتری، ۵۳۰ اسب بخارMX-11: 6 سیلندر، گشتاور چندگانه، موتور ۱۰.۸ لیتری، ۳۷۰، ۴۱۰ و ۵۳۰ اسب بخار MX-13: 6 سیلندر، گشتاور چندگانه، موتور ۱۲.۹ لیتری، ۴۸۰ و ۵۳۰ اسب بخار
انتقال قدرتگیربکس اتوماتیک، ساخته برند ZF TraXon نوع ۱۶گیربکس اتوماتیک ZF TraXon در دو مدل ۱۲ و ۱۶
تعلیقمدل SR1360T از ECAS، مجهز به سیستم کنترل وزن بار در هر محورمدل SR1347 و SR1360T از ECAS، مجهز به سیستم کنترل وزن بار در هر محور
سایر ویژگی‌هادارای شاخص سوختی یورو ۶، مجهز به ایربگ و سیستم کمربند ایمنی بهینه شده، کروز کنترل تطبیقی (ACC)‌، سنسور هشدار برخورد جلو و عقب (FCW)‌، سیستم کنترل ثبات خودرو (VSC)‌، مجهز به ترمز EBS، ABS و AEBS، مجهز به دوربین کناریدارای شاخص سوختی یورو ۶، مجهز به ایربگ و سیستم کمربند ایمنی بهینه شده، کروز کنترل تطبیقی (ACC)‌، سنسور هشدار برخورد جلو و عقب (FCW)‌، سیستم کنترل ثبات خودرو (VSC)‌، مجهز به ترمز EBS، ABS و AEBS، مجهز به دوربین کناری

جمع ‌بندی و نتیجه گیری

داف سری XF و سری CF، هر دو در زمره‌ی پرچمداران کشنده‌های داف قرار می‌گیرند. در این دو سری، بیش از هر چیز دیگر، به راحتی، آسایش و امنیت راننده توجه شده است. در مقام بعدی، قدرت و استحکام خودرو و البته زیبایی، مورد نظر طراحان بوده است.

هر دو سری، هم XF و هم داف سری CF، دارای موتورهای قدرتمند و وزن سبک هستند، این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورند که با توجه به نیازهای خود، به سراغ یکی از این مدل‌ها برود. اما نقطه‌ی مشترک هر دو سری، این است که می‌توان میزان قابل توجهی بار را با آن حمل کرد و در عین حال، کنترل و تسلطی کامل، روی حرکت و عبور در جاده‌های مختلف داشت؛ چه در داخل معبر شهری (در مدل‌های سبک‌تر) و هم در بزرگراه‌ها و جاده‌های بین شهری.

با توجه به مقایسه داف سری XF با سری CF، فرقی ندارد که بخواهید چه استفاده‌ای از این دو سری خودروی سنگین داشته باشید و بخواهید تا چه میزان بار با آن حمل نمایید. با تمهیدات و نوآوری‌های داف، تجربه‌ی بی‌نظیری از رانندگی بی‌نقص، باکیفیت و لذت‌بخش خواهید داشت.

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: بررسی 3 مدل از بهترین های «کشنده داف» + مشخصات فنی | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *