۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه دانگ فنگ سری KL با سری KR

image1 4

مقدمه

در کشورهای مختلف همیشه ماشین‌های خاصی تولید می‌شود که از آن‌ها برای امور مختلف در صنعت استفاده‌های کاربردی فراوانی می‌گردد. برای مثال تریلی دانگ فنگ از نمونه‌های بارز ماشین‌های سنگین است که برای حمل بار در جاده‌ها و حتی در سطح شهر برای خانه‌سازی و دیگر امور مختلف استفاده فراوان می‌شود. اما آیا تا به حال در بین ماشین‌‌های سنگین نام ماشین سنگین دانگ فنگ به گوشتان خورده است؟ ماشین سنگین دانگ فنگ یا به اصطلاح کشنده دانگ فنگ در سری‌های مختلفی تولید شده است که هر کدام از آن‌ها کاربردها و مشخصات خاص خود را دارندکه در ادامه درباره آن بحث خواهیم کرد. پس شما می‌توانید در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی، بررسی مشخصات و مقایسه دانگ فنگ سری KL با سری KR بپردازیم.

مشخصات فنی دانگ فنگ سری KL

وقتی بحث ماشین سنگین دانگ فنگ سری KL می‌شود، اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید این مدل را انتخاب کنیم؟ به دلیل اینکه یک پیشرانه قابل اعتماد، طیف وسیع قدرت، تنظیمات مختلف و پیکربندی مخصوص رانندگی، شاسی محکم و قابل اعتماد و همچنین دانگ فنگ KL حرفه‌ای بودن و تکنیک جهانی را برای شما گرد هم خواهد آورد. پس در نهایت حس لذت بخش و متفاوت رانندگی با ماشین‌ سنگین قدرتمندی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

این مدل برای برآوردن نیازهای بازار برای حمل و نقل سریع، تمیز و قابل اعتماد مناسب است. همچنین استفاده‌های فراوانی برای حمل و نقل‌های روتین و رایج شامل: محموله‌های خطرناک، کالاهای سردخانه‌ای، محصولات کشاورزی تا حتی محموله‌های عمومی و کالاهای سبک دارد.

در ادامه باید بدانید مشخصات فنی دانگ فنگ سری KL شامل موارد زیر است:

  • داشبورد آن به صورت منحنی با بررسی و تمرکز بر وضعیت راننده طراحی شده است.
  • همه ابزارها و کنترل‌ها در ماشین به آسانی قابل خواندن هستند و از هر موقعیتی که راننده در آن قرار داشته باشد قابل دسترسی نیز هستند.
  • موتور دانگ فنگ KL یک موتور دیزل شش سیلندر چهار زمانه توربو شارژ است.
  • مجهز به EECU، سیستم تزریق کنترل الکتریکی و از فناوری تزریق مستقیم ریل خط آهن برخوردار است.
  • از موتور پرقدرتی برخوردار است.
  • و…
image2 3

مشخصات فنی دانگ فنگ سری KR

کامیون متوسط دانگ فنگ سری KR جزو معیارهای اصلی فروش برای بازار چین ارزش‌گذاری شده است. به دلیل اینکه کار با این کامیون آسان است و همچنین به دلیل فناوری پیشرفته و کارآمد آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دانگ فنگ سری KR قابل اعتماد است، دارای قدرتی کارآمد با درصد آلایندگی کم بوده و همچنین دارای دارای منحصربه‌فرد انسان محور است.

این کامیون اغلب به عنوان یک وسیله حمل و نقل بهسازی و بهداشتی شهری و در مواردی برای حمل و نقل بین شهری کاربرد دارد. اما استفاده رایج آن برای کارهای ساختمانی متوسط است.

مشخصات فنی دانگ فنگ سری KR شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارای داشبورد خمی‌ده با دید خوب است.
  • در سری KR نیز مانند سری KL خواندن و دسترسی به همه ابزارها و کنترل‌ها آسان است.
  • موتور آن مطابق با یورو۴ و به طور بالقوه با یورو۵ نیز مطابقت دارد.
  • محفظه چرخ دنده آن قبل از تزریق و پس از کنترل به طور کامل می‌تواند نویز را کنترل کند.
  • حداکثر گشتاور خروجی آن ۶۵۰Nm است.
image3 1

جدول مقایسه دانگ فنگ سری KL با سری KR

مشخصاتسری KLسری KR
مدلDFL4181A8DFL5120XXYB9
وزن کل خودرو با سوخت و تجهیز۱۸ ۰۰۰ / ۶ ۸۰۵ kg۱۲ ۴۹۵ / ۶ ۴۰۰ kg
مدل موتورDDi11S385-40DDi45S180-40
تولیدکنندهحمل و نقل تجاری دانگ فنگحمل و نقل تجاری دانگ فنگ
حداکثر سرعت۱۰۵ km/h۱۰۵ km/h
نوع موتورموتور دیزل شش سیلندر توربو شارژ، خنک‌کننده با آب سرد و فشار قویموتور دیزل شش سیلندر توربو شارژ، خنک‌کننده با آب سرد و فشار قوی
درجه قدرت موتور۲۸۳ kW (385 hp) / 1 900 rpm۱۳۲ kW (180 hp) / 2 400 rpm
حداکثر گشتاور۱ ۸۰۰ Nm / 1 100 – 1 500 rpm۶۵۰ Nm / 1 000 – 1 300 rpm
مصرف سوخت ویژه<190 g / (kWh)<200 g / (kWh)
ابعاد و میزان حرکت پیستون۱۲۳ mm X 156 mm۱۱۰ mm X 125 mm
جابه‌جایی موتور۱۱ لیتر۴.۷۵ لیتر
نرخ کاهش۱۶:۱۱۷.۵:۱
آلاینده‌هایورو۲، یورو۳، یورو۴ و در بعضی موارد یورو۵یورو۲، یورو۳، یورو۴ و یورو۵
کنترل انتشارSCRSCR
انتقال قدرتDT1420DF6S900
محور جلو و محور عقب۷/۱۳ * ۲ tons۴.۵/۹ tons
پیکربندی محور۴ * ۲۴ * ۲
حداقل فاصله از سطح زمین۲۳۰ mm۲۴۰ mm
فاصله بین دو محور۳ ۵۰۰ mm + 1 350 mm۵ ۶۰۰ mm
تنظیمات ویژهدارای سیستم تعلیق هوا، سیستم ماهواره‌ای ناوبری ترمز beidou (سازگار با GPS)بدنه قسمت بارکشی ساخته شده از مواد کامپوزیت ترموپلاست در جهت محافظت از محیط زیست، تجدیدپذیر، دارای سیستم ماهواره ناوبری سبک beidou (سازگار با GPS)

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مطلب به مقایسه دانگ فنگ سری KL با سری KR پرداختیم تا قبل از خرید و حتی فروش ماشین سنگین خود، اطلاعات جامع و کاربری نسبت به آن داشته باشید و سپس اقدام کنید. در واقع دلیل اصلی این مقایسه و تحلیل این بود که ما در بین ماشین‌‌های سنگین از نظر کیفیت و کارایی با مدل‌های مختلفی روبرو هستیم که در رقابت با هم به سر می‌برند. البته در پایان جالب است بدانید دانگ فنگ نسبت به رقیبان خود از محبوبیت بیشتری برخورد است؛ حتی اگر شما قصد خرید تریلی داشته باشید، از مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین گزینه‌های پیش رویتان قطعا تریلی دانگ فنگ را خواهید دید. دلیل اصلی محبوبیت ماشین‌های سنگین دانگ فنگ این است که به هیچ عنوان تا به حال مشکلات ترمز نداشته‌اند و اتاق‌های جادار و نرمی دارند. این ماشین‌‌های سنگین در کشور توسط سازندگان بزرگ خودروهای کار و تجاری عرضه می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید قطعات و لوازم آن‌ها را به تعداد زیاد در بازار قطعات یدکی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *