۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.500

image1 2

مقدمه

یکی از قدرتمندترین برندهای خودروسازی آلمانی که در جهان از شهرت بالایی برخوردار است، شرکت خودروسازی «مان» به حساب می‌آید که ماشین‌های سنگین قدرتمندی را در جهان تولید و عرضه می‌کند. همچنین مدل‌های مختلف ماشین‌های سنگین مان از جمله کامیون‌های آن، از آخرین تکنولوژی، ایمنی، راحتی راننده و مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر برخوردار هستند. پس به دلیل محبوبیت و کارایی بالای این برند، قصد داریم در این مطلب به بررسی مشخصات و مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.500 بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال اطلاعات کاربردی درباره مشخصات و مقایسه این دو مدل هستید، حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی ماشین سنگین مان TGX 18.440

خودروی سنگین مان TGX 18.440 دارای موتور یورو۵ است؛ موتور D2066LF25 دارای قدرت ۴۴۰ اسب بخار است. این مدل دارای گیربکس اتوماتیک ZF 12 Tipmatic با ۱۲ دنده است. وزن کل مان TGX 18.440 حدود ۱۸۰۰۰ کیلوگرم و وزن کششی کل آن ۴۴۰۰۰ کیلوگرم است. از موردهای مثبت و کاربردی درباره این مدل مان می‌توان به وجود دو مخزن سوخت مناسب در آن برای مسافت‌های طولانی اشاره کرد.

داخل این ماشین سنگین کابین xxl وجود دارد که بسیار پرجا و ایده‌آل است. همچنین دارای بخشی برای کنترل دقیق آب و هوا و سیستم کروز کنترل است. ان TGX 18.440 دارای سیستم گرمایشی‌ است که مستقل از موتور خودرو عمل می‌کند و کمک می‌کند دمای داخل کابین همیشه ایده‌آل و مناسب نگه داشته شود.

این وسیله نقلیه به دلیل دارا بودن دو تخت برای سفرهای طولانی نیز ایده‌آل خواهد بود. سیستم تاخوگراف در جعبه دنده ماشین سنگین مان نصب شده است که شامل یک فرستنده است. نمایشگر تاخوگراف مانند یک دستگاه پخش است که می‌تواند از نوع آنالوگ یا دیجیتال باشد و در واقع وسیله‌ای مفید و کاربردی برای ثبت خودکار عملکرد راننده است که اکثرا در ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس و کامیون به کار می‌رود.

از دیگر مشخصات فنی آن باید بدانید که شامل یک اسپویلر سقف است، یک آفتاب‌گیر مناسب دارد و همچنین دارای یک بوق هوایی است. مان TGX 18.440 علاوه بر نور استاندارد LED دارای چراغ‌های LED در روز و چراغ‌های مه شکن نیز هست.

image2

معرفی ماشین سنگین مان TGX 18.500

این مدل در حال حاضر به صورت دست دوم و به طور مستقیم به فروش می‌رسد. این خودروی سنگین دارای موتور یورو ۶ است؛ موتور D2676LF51 دارای قدرت ۵۰۰ اسب بخار است. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک tipmatic با ۲+۱۲ دنده و وزن کلی آن ۱۸۰۰۰ کیلوگرم است. این مدل مان دارای دو مخزن سوخت است که برای مسافت‌های طولانی نیز گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. همچنین مان TGX 18.500 دارای کابین xlx است.

مان TGX 18.500 نیز دقیقا مانند TGX 18.440 دارای کنترل آب و هوا و کروز کنترل داخل ماشین است. همچنین به دلیل سیستم گرمایشی مناسب آن، دمای داخل کابین همیشه ایده‌آل نگه داشته می‌شود. نمای بیرونی این ماشین سنگین شامل اسپویلر سقف و دامن‌های جانبی است. به طور کلی اکثر مشخصات فنی این مدل مان شبیه مدل TGX 18.440 آن است، اما قطعا تفاوت‌هایی نیز در آن دیده می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو مدل حتی در ریزترین جزئیات بپردازیم.

جدول مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.500

مشخصات کلیماشین سنگین مان TGX 18.440ماشین سنگین مان TGX 18.500
شماره مرجع
۷۰۱۴۳۱۲۹

۷۰۱۴۷۳۷۳
برندمانمان
مسافت پیموده شده (کیلومتر)۴۲۶کیلومتر۵۸۰.۹۰۹ کیلومتر
نوع
TGX 18.440
TGX 18.500
تاریخ اولین ثبت نام
۲۳-February-2016

۱۶-May-2017
کابینXLXXLX
رنگقرمز
موارد اضافی دیگرAdBlue A/C کمک ترمز الکترونیکی هالوژن ست اسپویلر سیستم جهت یابی یخچال/ رادیو نورافکن سیستم حفاظتی قوی دارای ترمز کمکی تخت‌خوابAdBlue ترمز پیشرفته موتور رادیو/ یخچال شاسی ست اسپویلر چراغ‌های LED در روز سیستم ردیابی چراغ‌های مه‌شکن هالوژن تخت‌خواب

جدول مشخصات فنی مان TGX 18.440

فاصله بین دو محور سانتی متر
محور عقبSingle reduction
حالت دوگانهدارا می‌باشد
حداکثر بار محور در محور جلو ۱۷.۵۰۰ kg
ترمزها در محور جلو ۱ترمز دیسکی
سیستم تعلیق در محور جلو ۱spring
ترمزها در محور عقب ۱ترمز دیسکی
سیستم تعلیق در محور عقب ۱air

مشخصات فنی مان TGX 18.500

موتور
۵۰۰ hp Euro 6
ظرفیت مخزن سوخت
۴۹۰ liter + 370 liter
تعداد مخزن۲
نوع موتورD2676LF51
گیربکساتوماتیک
تعداد دنده‌ها۱۲+۲
سرعت سنجدیجیتالی
ارتفاع چرخ پنجم۱۰۸ سانتی متر
طول خودرو۶۱۵ سانتی متر
عرض خودرو۲۵۰ سانتی متر
ارتفاع خودرو۳۹۵ سانتی متر
فاصله بین دو محور۳۶۰ سانتی متر
وزن۷.۶۸۵ کیلوگرم
ظرفیت بارگیری۱۰.۳۱۵ کیلوگرم
وزن کلی۱۸.۰۰۰ کیلوگرم
حالت دوگانهدارا می‌باشد
محور عقبSingle reduction
ترمزها محور جلو ۱ترمزهای دیسکی
سیستم تعلیق محور جلو ۱spring
حداکثر بار محور محور جلو ۱۷.۵۰۰ kg
ترمزها محور عقب ۱ترمزهای دیسکی
سیستم تعلیق محور عقب ۱air

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی مشخصات و مقایسه دو مدل از بهترین ماشین‌های سنگین برند مان پرداختیم تا اگر شما نیز جزو طرفداران این دو مدل هستید و قصد خرید ماشین سنگین برند مان را دارید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در واقع کمپانی مان سال‌هاست که در زمینه فروش بهترین ماشین‌های سنگین در حال فعالیت است؛ به همین دلیل توانسته جایگاه ویژه‌ای را کسب کند.

در نهایت و پس از مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.500، باید به شما بگوییم اگر به دنبال بهترین کشنده‌های مان برای حمل و نقل‌های مختلف هستید، مدل TGX از محبوبیت‌ترین‌های این برند محسوب می‌شود که قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر مواردی که دانستن آن برای شما قطعا خالی از لطف نیست، این است که برند مان از تکنولوژی تزریق ریل مشترک و توربو برای تولید ماشین‌های سنگین خود به خصوص در مدل TGX 18.440 و TGX 18.500 استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *