۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.480

image1 2

مقدمه

مان TGX 18.440 و مان TGX 18.480 دو مدل از کشنده‌های قدرتمند گروه کامیون سازی مان محسوب می‌شوند. این شرکت آلمانی سابقه بسیار طولانی در تولید انواع اتوبوس‌ها و کامیون‌های کشنده دارد و یک برند کاملا مشهور و محبوب در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. کامیون داران ایرانی نیز علاقه وافری به استفاده از کشنده‌های این گروه کامیون سازی داشته و در طول سال‌های گذشته این عشق و علاقه بیشتر هم شده است. سری‌های TGX مان نیز طراحی‌های خاص و ویژه کشنده‌های تولید شده آن هستند که با کیفیت قطعات عادی و همچنین مشخصات موتوری جذاب در اختیار کاربران قرار دارد. در ادامه این مقاله سعی داریم تا با معرفی هر دو این کشنده‌ها، به مقایسه مان TGX 18.440 با مان  TGX 18.480بپردازیم.

معرفی مان TGX 18.480

این محصول یکی از کشنده‌های بسیار عالی و محبوب مان است. این خودرو در کلاس آلایندگی یورو ۶ تولید شده و دارای یک موتور D2676LF45 است. در تولید مان TGX 18.480 از یک گیربکس اتوماتیک ۱۲ دنده استفاده شده است. موتور آن می‌تواند حداکثر توان خروجی ۴۸۰ اسب بخار را تولید نماید. کشنده‌ای که به نوعی نیمه تریلر خوانده شده و برای مسافت‌های نسبتا طولانی ساخته شده است. در تولید آن از امکانات رفاهی گوناگونی استفاده شده تا راننده با خیالی راحت به رانندگی خود ادامه دهد. این شرکت برای تولید بدنه این محصول از قطعات عالی و یک طرح تقریبا جذاب استفاده نموده است که می‌تواند برای هر بیننده‌ای جالب باشد.

مشخصات فنی و ظاهری مان TGX 18.480

از مشخصات اصلی این کشنده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن تمام شده کشنده ۱۸۰۰۰ کیلوگرم و وزن کلی که امکان کشش آن وجود دارد ۴۴۰۰۰ کیلوگرم است.
  • دارای سنسور کنترل آب و هوای داخل کابین است. بخاری‌ها و کولرهای استفاده شده در جهت‌های مختلف باعث می‌شود تا دمای کل فضای کابین آن همیشه در دمای متعادلی قرار داشته باشد.
  • فناوری کروز کنترل در آن تعبیه شده است.
  • نمای بیرونی از افتاب گیر و اسپویلر سقف تشکیل شده است.
  • انواع چراغ‌های LED مخصوص شب، چراغ‌های مخصوص روز، چراغ‌های مه شکن و… در آن تعبیه شده تا کامل‌ترین دید برای راننده ایجاد شود.
  • مان TGX 18.480 مجهز به فناوری GPS است تا در مسیر یابی راننده را هدایت نماید.
  • مخزن سوخت این کشنده ۵۸۰ لیتر حجم در دسترس راننده قرار می‌دهد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، این شرکت برای تولید مان TGX 18.480 از کیفیت قابل قبولی استفاده کرده و همیشه می‌توان این محصول را برای مسافت‌های نسبتا طولانی به عنوان یک کشنده عالی در نظر گرفت. البته راحتی داخل کابین آن مانند محصولات لوکس ولوو نیست اما با این حال فضای داخلی شیکی در کابین آن تعبیه شده که یک تخت خواب برای استراحت راننده نیز در پشت صندلی‌ها وجود دارد. صندلی‌های نسبتا راحتی داشته و دسترسی راننده به همه امکانات خودرو از روی صندلی نیز عالی است. همچنین طراحی ظاهری آن نیز به گونه‌ای است که زاویه دید خوبی را برای راننده ایجاد می‌نماید.

image2 4

معرفی مان TGX 18.440

یکی از محبوب‌ترین و بهترین مدل‌های گروه کامیون سازی مان، مدل TGX 18.440 است. محصولی که بسیار جذاب و دوست داشتنی طراحی شده و به اصطلاح همه پسند است. در تولید این کشنده از یک موتور D2676LF26 استفاده شده که می‌تواند حداکثر توان خروجی ۴۴۰ اسب بخار را برای راننده به دنبال داشته باشد. مان TGX 18.440 همچنین دارای یک گیربکس اتوماتیک ZF 12 دنده است. این کشنده نیز برای مسافت‌های نسبتا طولانی تولید شده است. مان TGX 18.440 نیز مانند ساری محصولات گروه کامیون سازی مان از نظر زیبایی بدنه و همچنین کیفیت قطعات و مواد مورد استفاده در جایگاه خوبی قرار داشته و کیفیت قابل قبولی دارد.

مشخصات فنی و ظاهری مان TGX 18.440

از مهم‌ترین مشخصات این کشنده نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع است.
  • دارای سیستم کروز کنترل برای رانندگی راحت‌تر است.
  • در قسمت کابین آن از دو تخت خواب استفاده شده است.
  • انواع چراغ‌های مه شکن، نور افکن و LED‌های روز و شب را می‌توان در این کشنده نیز مشاهده کرد.
  • در تولید آن از ۲ مخزن سوخت ۵۸۰ لیتری مجزا استفاده شده است.
  • وزن کشنده ۱۹۰۰۰ کیلوگرم است.

ملاحظه می‌کنید که مشخصات فنی جالبی را در مان TGX 18.440 نیز شاهد هستیم. این کشنده یکی از پرفروش‌ترین کشنده‌های بازار است که حتی بازار دست دوم خوبی در اروپا نیز داشته و کاربران زیادی از آن استفاده می‌نمایند.

image3 2

مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.480 در مشخصات فنی

مدل‌های کشنده TGX از سال ۲۰۰۷ وارد چرخه تولید این شرکت شده اند. در همه این مدل‌ها از موتورهای بسیار قدرتمندی استفاده شده است. مان TGX 18.440 دارای یک موتور ۱۰.۵ لیتری با ۴۴۰ اسب بخار توان خروجی و مان TGX 18.480 دارای یک موتور ۱۲.۴ لیتری با ۴۸۰ اسب بخار توان خروجی است. از نظر فناوری مورد استفاده هر دو شرایط یکسانی دارند اما مسلما ۱۸.۴۸۰ می‌تواند قدرت بیشتری را در زمان رانندگی ایجاد نماید.

مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.480 در ایمنی و راحتی

هر دو این کشنده‌ها دارای طیف وسیعی از فناوری‌های مورد استفاده برای ایمنی خودرو هستند. کروز کنترل تطبیقی تعبیه شده روی آن‌ها باعث می‌شود تا کمترین فشار در زمان رانندگی به راننده وارد شود. همچنین سیستم کمک فنرها و ترمزگیری آن‌ها نیز به گونه طراحی شده تا بیشتری حفظ تعادل را برای کشنده ایجاد نماید. در بحث راحتی نیز هر دو کشنده در شرایط مشابهی قرار دارند. صندلی‌های راحت و سیستم تهویه مطبوع بهترین شرایط رانندگی را در آن‌ها ایجاد می‌نماید.

جدول مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.480

مشخصاتمان TGX 18.440مان TGX 18.480
قدرت موتور۴۴۰ اسب بخار۴۸۰ اسب بخار
حجم موتور (لیتر)۱۰.۵۱۲.۴
وضعیت گیربکسگیربکس اتوماتیکگیربکس اتوماتیک
وزن کشنده۱۹ تن۱۸ تن
تعداد دنده۱۲ دنده۱۲ دنده
کروز کنترلدارددارد

جمع بندی و نتیجه گیری

مقایسه مان TGX 18.440 با مان TGX 18.480 نشان می‌دهد که هر دو کشنده در شرایط ایده آلی طراحی و تولید شده اند. کمی تفاوت قیمت این دو محصول نیز نشان از برتری جزئی مدل ۱۸.۴۸۰ دارد که البته بسته به نوع کاری که کاربر از آن انتظار دارد، خیلی چشم گیر نخواهد بود و به راحتی می‌توان از آن نیز چشم پوشی کرد. البته در طراحی بدنه اصلی نیز انتخاب میان یکی از این دو سلیقه‌ای است؛ اما با این حال جذابیت‌های بیشتری را در طراحی مدل ۱۸.۴۸۰ شاهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *