۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه ولوو FM 420 با ولوو FM 370

image1

مقدمه

اگر تمایل دارید با مشخصات ظاهری و فنی دو خودرو ولوو FM 420 با ولوو FM 370 بیشتر آشنا شوید، این مطلب اطلاعاتی کاربردی در رابطه با این دو خودرو به شما ارائه می‎دهد. ما در ادامه به معرفی ولوو FM 420 و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت. البته علاوه بر این، به آنالیز دقیق و معرفی ولوو FM 370 نیز می‎پردازیم. همچنین، این مقاله جدولی برای مقایسه این دو خودرو سنگین ارائه خواهد داد. پس اگر در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودروها و مقایسه ولوو FM 420 با ولوو FM 370هستید، با این مطلب همراه باشید.

مشخصات فنی و معرفی ولوو FM 420

ما در این بخش به معرفی ولوو FM 420 و مشخصات فنی و ظاهری این خودرو سنگین می‎پردازیم. هنگامی که نام کامیون‎های سنگین و معروف به میان می‎آید ناخوداگاه بین آن‌ها نام Volvo FM 420  نیز مشاهده می‎شود. این ماشین به دلیل ساختار قوی و موتور قابل اعتمادی که دارد یکی از محبوب‌ترین ماشین‎های سنگین برند ولو است. این خودرو حدود ۱۶، ۵۸۰ کیلوگرم ظرفیت بارگیری دارد. همچنین، مجهز به موتور ۱۲.۸ لیتری Volvo D13A، Di Turbocharged Enterncled است. قدرت این موتور ۴۲۰ BHP در ۱۴۰۰-۱۸۰۰ در دقیقه است.

از ویژگی‎های داخل این خودرو می‎توان به وجودکنترل کروز، صندلی راننده قابل تنظیم، صفحه نمایش اطلاعات دهنده برای راننده، فرمان عقب، بازو، AC و غیره اشاره کرد. تعداد تایرهای ماشین ۱۰ تایر بزرگ است که به کمک آن‌ها مسافت‎های طولانی را سپری می‎کند. علاوه بر این، مخزن سوخت این خودرو ۴۱۵ لیتری است. موتور ماشین ۱۲۸۰۰ cc و حداکثر قدرت جابجایی این خودرو ۴۲۰ است. همچنین سیلندر موتور خودرو ۳۶٪ و حداکثر سرعت خودرو  95 کیلومتر بر ساعت است.

موتور خودرو Volvo D13A, DI Turbocharged Intercooled, with Engine Management System (EMS و شتاب گیربکس ۱۲ است. قابلیت تنظیم راننده خودکار برای خودرو وجود دارد. صندلی راننده بسیار راحت است و راننده می‎تواند آن‌ها را متناسب با سایز بدن خود تنطیم کند. در ضمن، در حین معرفی ولوو FM 420 باید گفت این خودرو کمربند ایمنی دارد که می‎تواند جان راننده را از خطرات احتمالی حفظ کند. همچنین، این خودرو فرمان برقی دارد که راننده متناسب با نیاز خود می‎تواند از آن استفاده نماید.

معرفی ولوو FM 370 (مشخصات فنی و ظاهری خودرو)

حالا که به معرفی ولوو FM 420 پرداخته‎ایم زمان آن رسیده که به معرفی ولوو FM 370 هم بپردازیم. در بخش معرفی ولوو FM 370 به اطلاعات فنی و ظاهری این ماشین محبوب می‎پردازیم. این ماشین  تقریبا وزن متوسطی دارد و  یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای طرفداران ماشین سنگین است. اگر بخواهیم درباره قدرت این دستگاه صحبت کنیم باید بگوییم یک موتور شش سیلندر ۱۰۸۰۰ cc Volvo D11A DI turbocharged E III دارد.  حداکثر قدرت این خودرو ۳۷۰ BHP در ۱۶۰۰ تا ۱۹۰۰ دور در دقیقه است. همچنین، این خودرو به یک سیستم مدیریت موتور متصل است. وظیفه انتقال خودرو توسط گیربکس دستی ۹ سرعته مدیریت می‎شود.

در این بین باید گفت که این خودرو یک کلاچ ۳۸۰ میلیمتری دارد که به دستگاه گیربکس کمک می‎کند. فرآیند ارسال برق در موتور به صورت خطی انجام می‎گیرد. این فرآیند باعث افزایش سرعت کامیون در حدود ۶۴ کیلومتر در ساعت بدون هیچ گونه ارتعاشی یا مشکل مکانیکی انجام می‎گیرد. مخزن سوخت این خودرو بسیار قوی ۲۷۰ لیتری است. به همین علت، راننده می‎تواند کل روز را بدون توقف در ایستگاه‎های سوخت، به رانندگی خود ادامه دهد.

در ضمن، این خودرو یک انتخاب عالی برای حمل و نقل وسایل سنگینی همچون محصولات ساختمانی و معدن است. همچنین، ولوو FM 370 ایمنی بالایی برای سرنشینان و راننده فراهم می‎کند. این کامیون مجهز به یک کابین تهویه مطبوع، ترمزهای پارکینگ، فرمان قدرت قابل انعطاف، کمربند ایمنی، صندلی‎های راننده استاندارد و قابل تنظیم است. بر روی بخش ترمز قسمت ترمز هوا با کیفیت بالا قرار گرفته است. وجود ABS خودرو باعث شده ولوو  FM 370 بسیار قابل اعتماد باشد.

image2 1

جدول مقایسه ولوو FM 420 با ولوو FM 370

حالا که در بخش‎های معرفی ولوو FM 420 و معرفی ولوو FM 420 با مشخصات فنی و ظاهری این دو خودرو سنگین آشنا شده‎اید، بیایید در این بخش به مقایسه این دو خودرو محبوب بپردازیم. ما در این بخش جدولی برای مقایسه بهتر دو خودرو ولوو FM 420 با ولوو FM 370 برایتان آماده کرده‎ایم.

برند خودروولووولوو
مدل خودروFM 420FM 370  
اولین بار خودرو در چه تاریخی به بازار عرضه شد؟۱۵-September-2014۱۱-February-2014  
مدل کابین خودروGlobetrotter LXLGlobetrotter  
موتور خودرو۴۲۰ hp Euro 6۳۷۰ hp Euro 6
مدل موتورD13KD11K
گیربکسخودکارخودکار
تعداد دنده ها۱۲ Gears۱۲ Gears
تعداد مخازن۱۲
ظرفیت مخزن سوخت۹۰۰ literظرفیت مخزن اول ۶۵۰ liter، ظرفیت مخزن دوم ۴۵۰ liter
کنترل کننده وضعیت آب و هوادارددارد
یخچالدارددارد
لوازم داخلی چرمدارد 
تختدو عدد داردیک عدد دارد
رادیودارددارد
چراغ‎های LED مناسب روزدارددارد
چراغ مخصوص مهدارددارد
چراغ چشمک زندارددارد
آفتابگیر مخصوص راننده و صندلی کناری رانندهدارددارد
تنظیم فرماندارددارد
هالوژندارددارد

شما با توجه به این جدول به اطلاعات کاملی درباره وسایل و لوازم جانبی هر دو خودرو دست یافته‎اید. به همین علت، آگاهانه‎تر می‎توانید نسبت به خرید محصول مناسب و مورد نیازتان تصمیم گیری کنید. حتما قبل از تهیه خودرو، نکات ذکر شده را در نظر بگیرید و سپس نسبت به تهیه خودرو مدنظرتان تصمیم گیری کنید.

image3

جمع بندی و نتیجه گیری

در انتها، باید گفت شما در دو بخش معرفی ولوو FM 370 و معرفی ولوو FM 420 اطلاعات کاملی در رابطه با هر دو خودرو کسب کرده‎اید. اما در قسمت مقایسه ولوو FM 420 با ولوو FM 370 این دو خودرو در کنار یکدیگر قرار گرفته و مقایسه شده‎اند. به این ترتیب، شما با وضوح و شفافیت بیشتری توانسته‎اید ویژگی‎ها و مشخصات این دو خودرو سنگین را بررسی کنید. علاوه بر این، به نکات مثبت و منفی این خودروها نیز در قالب جدول دست یافته‎اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *