۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 (کنورث) ؛ برای انتخابی بهتر

12

مقدمه

اگر به دنبال کامیون و یا کشنده‌هایی با بهترین امکانات و کیفیت هستید، باید به شما بگوییم که گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ولوو VNL 670و کنورث T680 اشاره داشته باشیم. در حال حاضر ولوو vnl در ایران توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند؛ از این رو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در کنار آن محصولات Kenworth نیز با به اشتراک گذاشتن ویژگی‌های مناسب، توانسته افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند. همین امر باعث شده است تا در این مطلب به بررسی دو مدل از بهترین این برندها بپردازیم و شما را به سمت یک انتخاب مناسب سوق دهیم؛ پس با مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 همراه ما باشید.

کابین داخلی؛ اولین ویژگی مورد بررسی

اگر بخواهیم به مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 بپردازیم، بهتر است با کابین داخلی هر یک از آن‌ها شروع کنیم. شاید کابین این کامیون‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر کم اهمیت‌تر جلوه کنند، ولی با این وجود نمی‌توان از تاثیر آن‌ها بر روی راحتی راننده و البته زیبایی، چشم پوشی کرد. از این رو اگر قصد خرید جدی دارید و بین این دو گزینه شک کرده اید، بررسی ویژگی‌های هر یک از کابین‌ها می‌توانند برای شما کمک بسیار بزرگی باشند. پس با دقت بسیار بالایی به هر یک از این مقایسه‌ها توجه داشته باشید.

  • کابین داخلی ولوو VNL 670

همانطور که می‌دانید، بیشتر تایم راننده در داخل کابین می‌گذرد. ولوو با آگاهی از این موضوع سعی کرده است تا از آپشن‌ها و امکانات متعددی استفاده کند تا بتواند حس راحتی را به راننده و دیگر سرنشینان القا نماید. حجم محل خوابی که این مدل از کامیون‌های ولوو به خود اختصاص داده، ۲۶۴ فوت مکعب است. برای فرش کردن این محل، از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال بهره برده شده است.

از این رو می‌توانید خیال خودتان را از بابت طول مفید آن راحت کنید. اگر بخواهیم از تجهیزات کابین داخل ولوو VNL 670 سخن بگوییم، پنجره‌های پرده دار مصداق خوبی بر این امر هستند. داشبورد کابین این کامیون به صورت ارگونومیک طراحی شده و همین امر باعث خواهد شد تا راننده آسایش بیشتری را در هنگام استفاده از تجهیزات مختلف داشته باشد.

  • کابین داخلی Kenworth T680

همانطور که اشاره کردیم برای مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 بررسی کابین داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. ولوو در این زمینه توانسته بود موفق ظاهر شود ولی آیا کنورث نیز به همین صورت است یا نقاط ضعفی را نیز با خود به همراه دارد؟ برای پیدا کردن جواب این سوال، کافیست به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

زاویه‌ای که درب‌ها باز می‌شوند، بسیار گسترده بوده و از این طریق در سوار یا پیاده شدن با مشکلی مواجه نخواهید شد. برای ساخت و طراحی درب‌ها از مقاوم‌ترین مواد بهره گرفته شده است. هر چند این مواد بسیار مقاوم هستند ولی می‌توانید سبکی ویژه‌ای را از آن‌ها شاهد باشید. درب‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند تا بتوانند به خوبی هوا را از کناره‌ها عبور دهند؛ به همین علت می‌توانید شاهد کمترین سر و صدای تولید شده از باد باشید.

صندلی‌های کابین داخلی کنورث تی ۶۸۰ به صورت بادی هستند و تنظیم کردن آن‌ها به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می‌شود؛ به همین علت به راحتی می‌توانید آن را با وزن خودتان مطابقت دهید. البته ویژگی‌های کابین داخلی تنها به همین موارد ختم نشده و شامل گزینه‌های گسترده تری است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تلویزیون ۲۳ اینچی، میز مخصوص دی وی دی و تاقچه مخصوص مایکرویو اشاره داشته باشیم.

با مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 در زمینه کابین داخلی می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام یک راحتی بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد. در واقع انتخاب را بر عهده خود شما می‌گذاریم.

image2 3

موتور و گیربکس؛ دومین ویژگی مورد مقایسه

مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 تنها به کابین داخلی ختم نشده و شامل موارد دیگری نیز می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موتور و گیربکس اشاره داشته باشیم. هر کدام از دو مدل ذکر شده دارای ویژگی‌ها و مشخصات متعددی بوده که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم تا از این طریق بتوانید خرید خوبی را تجربی کنید.

  • موتور و گیربکس VNL 670

این کشنده ولوو سوئدی دارای سه پیشرانه مختلف بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا حداکثر عملکرد ویژه را شاهد باشید. نوع اول این پیشرانه از نوع D13 است. مقدار نیروی تولید شده توسط این پیشرانه چیزی در حدود ۳۳۵ اسب بخار است. همچنین گشتاور تولید شده نیز در بازه ۱۳۵۰ تا ۱۶۵۰ پوند فوت است. D16 دومین نوع از پیشرانه‌ای بوده که در ولوو ۶۷۰ تعبیه شده است. مقدار نیرویی که این پیشرانه می‌تواند تولید کند، ۴۵۰ اسب بخار است. دامنه گشتاوری که می‌توانید از این گزینه شاهد باشید، دقیقا مانند پیشرانه نوع اول است.

لازم به ذکر است که پیشرانه D16 توانسته نام خود را در بین قوی‌ترین گزینه‌ها به ثبت برساند. پیشرانه نوع سوم نیز با نام Cummins HSX15 شناخته شده است. توان اختصاص داده شده به این موتور شاید در مقایسه با گزینه‌های دیگر کمتر باشد ولی می‌توانید شاهد برد حرکتی بیشتری باشید. توانایی تولید نیرو توسط این پیشرانه مقدار ۳۸۵ اسب بخار بوده و دامنه حرکتی که می‌توانید از آن شاهد باشید ۵۵۰ مایل است.

11
  • موتور و گیربکس Kenworth 680

کنورث برای این مدل از کشنده‌های خود از موتور ۱۲.۹ لیتری بهره برده است. این موتور می‌تواند نیرویی در بازه ۳۸۰ تا ۴۸۵ اسب بخار تولید کند. همچنین گشتاور اختصاص داده شده به این مدل نیز ۲۳۷۲ نیوتون بوده که در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر بالاتر است و عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها برای موتور با برند Paccar است. موتور دیگر این کامیون توسط برند Cummins طراحی و عرضه شده است.

موتورهای این برند می‌توانند قابلیت‌های متعددی را از خود نشان دهند؛ به عنوان مثال استفاده از فناوری توربوشارژر نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌رود. این موتور بسیار پر قدرت بوده و می‌تواند نیرویی معادل با ۴۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار تولید کند که یک آمار بسیار فوق العاده است. همچنین حداکثر گشتاور مشاهده شده از آن ۲۷۸۰ نیوتون متر است. در کل استفاده از موتورهای Paccar MX مزیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد؛ چراکه دارای گیربکس‌های اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS هستند. هماهنگی بین گیربکس‌ها و موتورها بسیار زیاد بوده و می‌توانید با دقت بسیار بالایی دنده را تعویض کنید.

در مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 اهمیت موتور و گیربکس بسیار بالا بوده و نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد؛ به همین علت سعی شد جامع‌ترین اطلاعات را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

امکانات ولوو و کنورث؛ سومین گزینه مورد مقایسه

اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تر به مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 بپردازیم، نمی‌توان از امکاناتی که هر یک به خود اختصاص داده اند، چشم پوشی کرد. هر یک از این مدل‌ها توانسته اند دارای امکانات مختلفی باشند و از این طریق رضایت مشتریان خود را به دست بیاورند. در ادامه به بررسی هر یک از این امکانات خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

  • امکانات ولوو VNL 670

ولوو وی ان ال مدل ۶۷۰ دارای امکانات متعددی بوده که هر یک از آن‌ها می‌توانند عملکرد خاصی را از خود نشان دهند. از جمله این امکانات می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون سرعت سنج، تاخوگراف، درجه حرارت آب، میزان سوخت، علائم هشدار دهنده مختلف و اطلاعاتی که در صفحه نمایش دیجیتال به اجرا گذاشته می‌شوند، اشاره کنیم.

بوق الکتریکی شهری و بادی از دیگر امکانات این مدل از کامیون‌ها بوده و همچنین دارای سیستم خودکار به منظور تنظیم سرعت است. از دیگر متعلقات می‌توانیم به چراغ مطالعه، کپسول آتش خاموش کن، چراغ مه شکن، گربه رو آلومینیومی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی و… اشاره داشته باشیم.

image4 3
  • امکانات Kenworth T680

امکانات کنورث تی ۶۸۰ نیز هر چند مانند ولوو نبوده ولی قابل قبول است. از جمله این امکانات می‌توانیم به میز مخصوص برای بازی‌های ویدیویی، نمایشگر رنگی، تاقچه مخصوص مایکروویو و… اشاره داشته باشیم. همچنین سپر و بادشکن این کشنده به گونه‌ای طراحی شده اند که می‌توانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

با ویژگی‌های کلی مدل‌های ولوو و کنورث آشنا شوید

حالا که به صورت جزئی به مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T680 پرداختیم و توانستید آشنایی کلی نسبت به هر یک از آن‌ها داشته باشید، نیاز است تا یک سری از ویژگی‌ها را درباره هر یک از آن‌ها بدانید تا از این طریق به سمت یک خرید موفقیت آمیز سوق داده شوید. در ادامه به بررسی کلی مهم‌ترین این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

ولوو وی ان ال ۶۷۰ توسط کشور سوئد ساخته شده و از ۶ سیلندر بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت آن ۱۱۰۰ لیتر بوده و نوع سوخت آن نیز دیزلی است. وزن اختصاص داده شده به این کامیون ولوو ۷۵۹۲ کیلوگرم بوده و وزن مجاز آن نیز ۴۴۰۰۰ کیلوگرم است. استاندارد آلایندگی این مدل از کامیون‌های ولوو نیز یورو ۴ است. نوع سیستم ایمنی ترمز که می‌توانید در این کامیون مشاهده کنید، از نوع ABS و TCS است. طول، عرض و ارتفاع این مدل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که به ترتیب شامل ۵۸۹۰، ۲۵۵۰ و ۴۰۲۹ میلیمتر می‌شوند.

Kenworth T680 نیز دارای یک سری از ویژگی‌ها بوده که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. به عنوان مثال در این محصول یک مبدل برق به کار گرفته شده که از قابلیت تنظیم ولتاژ برخوردار است. تلویزیون صفحه تخت ۲۳ اینچ می‌تواند کمک خوبی برای راننده باشد. مساحت کابین این کشنده ۲.۱ متر مکعب است. سالی که این مدل از کشنده‌های کنورث به بازار عرضه شده، ۲۰۱۲ است؛ با این وجود فناوری‌هایی که در آن می‌توانید مشاهده کنید، کاملا کارایی داشته و می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند.

image5 3

قیمت VNL 670 و Kenworth T680 چقدر است؟

زمانی که بخواهیم به مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T68 بپردازیم، موارد مختلفی وجود دارند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای داشتن یک خرید با کیفیت، نیاز است تا به بررسی تمامی این موارد پرداخته شود. یکی از مباحث بسیار مهم در رابطه با این کامیون‌ها و کشنده‌ها، مسئله قیمت است. عوامل مختلفی بر روی قیمت تاثیرگذار هستند. سال تولید، امکانات و ویژگی‌های که می‌توانید در خودروی پیشنهادی خود مشاهده کنید، در بین این عوامل تاثیرگذار جای داده می‌شوند.

در مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T68 به احتمال زیاد به این موضوع پی برده اید که ولوو توانسته موفق‌تر ظاهر شود؛ چرا که در بردارنده ویژگی‌های بسیار گسترده تری است. از همین رو می‌توانید شاهد قیمت بیشتری نیز باشید. اگر بودجه کافی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این محصول استقبال کنید.

از ولوو و کنورث چه استفاده‌هایی داشته باشیم؟

همانطور که می‌دانید دامنه کسب و کارهای مختلف بسیار گسترش یافته است. بسیاری از شغل‌ها و فعالیت‌ها نیازمند حمل و نقل هستند. به همین منظور برای حمل انواع کالاها در تعداد بسیار زیاد استفاده از دو کامیون و کشنده بهترین پیشنهاداتی به شمار می‌روند که می‌توان از آن‌ها استقبال کرد. به خاطر شرایط نابه‌هنگامی که در جاده‌ها ممکن است با آن‌ها رو به رو شویم، نیاز است تا وسیله حمل و نقل در بهترین کیفیت ممکن وجود داشته باشند. کیفیت بالای کامیون نه تنها امنیت شما را تضمین خواهد کرد، بلکه می‌تواند کار و سفر دل انگیزی را برای شما تامین کند.

جدول مقایسه

 نوع موتورهانوع استاندارد گیربکسویژگی امنیتیآپشن‌های سفارشی سازی رنگ و مصالح
ولوو VNL 670D13، D16 و ISX15۱۲ سرعتهبهره مندی از فناوری VESTChoice ، Touring و Limited
Kenworth T680MX-13 و MX-11۱۰ سرعتهفاقد تکنولوژی VESTVantage و Diamond VIT

تکنولوژی VEST به این معنا است که وقتی راننده دچار سرنگونی می‌شود، کامیون به صورت خودکار گشتاور را کاهش داده و ترمز به صورت انتخابی اعمال می‌شود؛ در نهایت کمک بزرگی برای حفظ امنیت خواهد بود.

14

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا به مقایسه ولوو VNL 670 با Kenworth T68بپردازیم. هر کدام از این کامیون‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و می‌توانند ویژگی‌های متنوعی را از خود به نمایش بگذارند. اگر قصد دارید تا یک کامیون برای خودتان خریداری کنید، از بین دو گزینه ذکر شده می‌توانید یکی را به دلخواه انتخاب کرده و با توجه به بودجه‌ای که دارید، نسبت به خرید، اقدامات لازم را به انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *