۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی و مشخصات کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ + قیمت

رنو پرمیوم با دو نوع کابین Day cab و Sleeper در دو نوع سقف بلند و کوتاه و در سه پیشرانه مختلف 380، 430 و 460 اسب ‌بخاری عرضه شده است. رنو پرمیوم دارای طراحی زیبایی است و با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد، یک وسیله حمل و نقل مناسب برای سفرهای طولانی مدت است. رنو پرمیوم به دلیل نوسازی خودروهای حمل و نقل داخلی وارد کشور شد و توانست با استفاده از بهترین فناوری‌های روز دنیا و استفاده از متریال باکیفیت در ساخت آن یکی از بهترین گزینه‌های داخل بازار تا به امروز باشد. در ادامه قصد داریم مشخصات کشنده رنو پریمیوم 460 را بررسی کنیم. این خودرو شکل ظاهری مناسب و تقریباً ظریفی دارد و علاوه بر کیفیت مناسب، قطعات و امکانات رفاهی خوبی نیز در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

image1

معرفی کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ – (Renault Premimum 460)

رانندگی راحت، فرمان‌پذیری دقیق در کنار قیمت مناسب، مصرف سوخت کم و هزینه‌های نگهداری پایین، کشنده رنو ۴۶۰ را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در رده خود تبدیل کرده است. کابین کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ دارای فضای خوب و چیدمان مناسبی است و وجود امکاناتی چون قسمت خواب با دو تخت، سسیتم تهویه مطبوع، آفتاب گیر بیرون شیشه جلو، سقف باز شونده شیشه‌ای برقی، شیشه برقی چراغ خواب، صندلی راننده با کمک‌های بادی، صندلی کمک راننده قابل تنظیم، کروز کنترل و تاخوگراف، آینه‌های برقی، آینه گرم‌کن، ریتاردر دستی و اتوماتیک، بادگیر سقفی و دیگر موارد کارایی و راحتی آن را بهبود بخشیده است.

بخاری در جا که به صورت استاندارد عرضه شده کارد خوبی دارد در فصول سرد می‌تواند کابین را گرم نگه دارد. سپر این کامیون فاصله کمی با زمین دارد؛ اما تأثیر مثبتی بر ظاهر آن گذاشته است. با این وجود، در مسیرهای ناهموار مناسب نیست و به علت ارتفاع کم امکان صدمه دیدن آن وجود دارد.

مشخصات فنی کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰


گیربکس اتوماتیک کشنده رنو پریمیوم مدل ۴۶۰ با تعویض دنده‌های نرم و مصرف سوخت کم، جزء بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. پیشرانه شش سیلندر ۲۴ سوپاپ کامیون کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ قدرتی معادل با ۴۶۰ اسب ‌بخار فراهم می‌کند. کلاچ به خوبی واکنش نشان می‌‌دهد و گیربکس دارای عملکرد مناسبی است و به حداقل رساندن میزان تعویض دنده کمک می‌کند. در این خودرو از گیربکس Optidriver با با ترکیب ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب، استفاده شده است.

علاوه بر این، شما می‌توانید دنده را از طریق پدل ‌شیفترهای تعبیه شده در قسمت راست میل فرمان به صورت دستی نیز، تعویض نمایید. کشنده رنو ۴۶۰ دارای سیستم محافظ ضدیخ و ترمز بادی با کنترل الکترونیکی است. به کارگیری سیستم تعلیق بادی در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و میله تعادل، سبب هندلینگ و پایداری خوب کشنده پرمیوم در جاده شده است. علاوه بر این، دقت فرمان و فضای گردش محدود آن، رانندگی با پرمیوم را در فضاهای تنگ و کوچک، راحت می‌کند.

کشنده رنو پریمیوم در ایران تنها در نسخه تک محور موجود است. طراحی شاسی پرمیوم به صورت بهینه انجام شده است. مجموع بار وارده بر دو محور عقب و جلو این خودرو حدود ۲۱ تن است، وزن خالص کشنده ۶۵۶۰ کیلوگرم، مجموع وزن ناخالص ۱۹ تن و وزن مجموع ترکیبی رنو پریمیوم ۴۴ تن برآورد می‌‌شود. در کل عملکرد موتور این خودرو رضایت بخش است. برخی از مشخصات فنی کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ به شرح زیر است:

  • قدرت موتور: ۴۶۰ اسب بخار
  • تعداد سیلندر: ۶ سیلندر توربو دیزل
  • نوع گیربکس: اتوماتیک
  • سیستم تعلیق محور عقب: بادی
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۴
  • نوع: تک محور (۲×۴)
  • نوع کابین: دو تخت خواب
  • جک بالابر: ۱۰ تن
کامیون کشنده رنو پریمیوم 460

نمای داخلی کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰

طراحی داخلی و چیدمان بخش‌ها و تجهیزات مختلف کابین کامیون رنو پریمیوم ۴۶۰ به خوبی انجام گرفته است. قوس داشبورد به سمت راننده است و بدین ترتیب دسترسی به دکمه‌ها برای او آسان شده است. اهرم ترمز موتور در قسمت بالا سمت چپ میله فرمان قرار گرفته است و به همین دلیل نیز به‌راحتی قابل استفاده است. نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومترشمار کامیون کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ با نمایش دور موتور، سرعت، فشار مخزن ترمز، سرعت موتور، دمای آب و میزان سوخت اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

صندلی‌های بادی، بزرگ و راحت بوده و به علت ارتفاع زیاد آن‌ها، ستون‌های باریک، و شیشه جلوی پانوراما سرنشینان از دید مناسبی برخوردار هستند. اما فضای کافی در پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل وجود ندارد، البته برای رفع این مشکل، باکس‌هایی در بالای صندلی‌ها تعبیه شده است. آینه‌های جانبی بزرگ خودرو، دید مناسبی نسبت به عقب فراهم می‌کنند و هیچ نقطه کوری بر جای نمی‌گذارند. شرکت رنو تخت‌ خواب‌های جادار و راحت برای راننده و کمک راننده در نظر گرفته است که می‌توانید بر روی آن‌ها خواب خوشی را تجربه نمایید.

نمای داخلی کشنده رنو پریمیوم 460
رنو پریمیوم 460

تجهیزات کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰


شرکت رنو سه پله عریض در قسمت خارجی کابین قرار داده است که دسترسی به کابین را آسان می‌سازد. اتاق پرمیوم به صورت هیدرولیکی یا دستی بالا می‌رود و زاویه خم شدن اتاق به صورتی است که دسترسی به موتور در هنگام تعمیر آن مناسب است و همچنین یک کلید خاموش و روشن موتور نیز روی آن تعبیه شده است.

در صورتی که موتور کامیون بیش از پنج دقیقه به صورت در جا کار کند، ترمز دستی کشیده شده باشد و موتور در دمای معمولی کار کند، سیستم Automatic Engine Stop به صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی گردد.

در قسمت کناری خودرو یک مخزن سوخت آلومینیومی ۴۶۰ لیتری قرار دارد و یک مخزن اضافی پلاستیکی ۶۰ لیتری به همراه جعبه باتری و فیلتر اگزوز در قسمت عقب قرار گرفته‌اند. همچنین، وجود تجهیزاتی چون سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش MP3، یخچال و تلویزیون (به صورت سفارشی) رانندگی با پرمیوم را در مسافت‌های طولانی بسیار لذت بخش تبدیل می‌کند.

همچنین، سیستم کنترل از راه دور دو کاناله موجود در آن، با توجه به وزن بار، ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در جاده‌های ناهموار بدون تکان و باآرامش رانندگی کنید.

قیمت کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰

قیمت رنو پریمیوم ۴۶۰ در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیارد می باشد که جهت خرید کشنده رنو پریمیوم ۴۶۰ می توانید وارد نمایشگاه اتوبان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *