۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیون کمپرسی FAW

فاو

مقدمه

کمپرسی در واقع نمونه‌ای از کامیون‌هاست که از آن در حمل و نقل جاده‌ای و ترابری استفاده می‌شود. از کمپرسی‌ها برای حمل موادی همچون سیمان، خاک، شن و… استفاده می‌شود. به همین علت کاربرد این کامیون‌ها در صنعت حمل و نقل بسیار گسترده است. کمپرسی‌ها خود در انواع مختلفی تولید می‌شوند و بسته به نوع، دارای امکانات متفاوتی هستند. فاو کامیون کمپرسی FAW

کمپرسی‌ها معمولا از سیستم‌های هیدرولیکی برای بلند کردن و خالی کردن محفظه خود استفاده می‌کنند. کمپرسی فاو ده چرخ نمونه‌ای از این محصولات است که در این مقاله قصد داریم تا در مورد مشخصات فنی و ظاهری آن صحبت کنیم. بنابراین، این مقاله برای کاربرانی که قصد خرید این محصول را دارند مفید خواهد بود.

ابعاد و وزن کمپرسی فاو ده چرخ

کمپرسی فاو ده چرخ جزو کمپرسی‌های نسبتا کوچک محسوب می‌شود که در اصطلاح به آن کامیونت نیز گفته می‌شود. این محصول از نظر ابعاد دارای طولی تقریبا معادل ۸ متر و ارتفاعی معادل ۳ متر است. این محصول همچنین وزنی در حدود ۱۰ تن را به خود اختصاص می‌دهد.

یکی از پارامترهای بسیار مهم از نظر کاربران در هنگام خرید کمپرسی‌ها، میزان باری است که می‌توان توسط آن جا به جا کرد. حداکثر وزن مجازی که برای بار ناخالص در مورد این محصول در نظر گرفته شده است معادل ۲۶۰۰۰ کیلوگرم خواهد بود. کمپرسی فاو به دلیل طراحی زیبا و در عین حال کاربردهای گسترده، در صنعت حمل و نقل درون شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همان طور که واضح است، مشخصات فنی موتور در هر خودرو و کامیون پارامتر مهمی در تعیین کیفیت آن است. پیش از خرید این محصولات باید به این مشخصات توجه کرد و بر اساس نیاز و کاربرد گزینه مورد نظر را انتخاب کرد. در این قسمت به معرفی برخی از این ویژگی‌ها در مورد کمپرسی فاو ده چرخ خواهیم پرداخت.

فنی و موتور

نوع موتور به کار برده شده در این کمپرسی CA6DM2-42E3&E4 است. این موتور دارای ۶ سیلندر خطی با ۲۴ سوپاپ است. مجهز بودن به قابلیت توربو شارژ از دیگر قابلیت‌های این محصول محسوب می‌شود. قدرت موتور از دیگر ویژگی‌های مهم در مورد خصوصیات فنی موتور در ماشین‌ها است. این مسئله به خصوص در مورد ماشین‌های حمل بار اهمیت بیشتری دارد.

قدرت موتور کمپرسی فاو، ۲۴۰ اسب بخار در ۱۹۰۰ دور در دقیقه در نظر گرفته شده است که نسبت به وزن و ابعاد آن، قدرت مناسبی برای حمل بار در اختیار قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های موتور این محصول می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • گشتاور تولید معادل ۱۹۰۰ نیوتون متر در ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه
  • سیستم سوخت رسانی از نوع کامان ریل ساخت شرکت بوش آلمان
  • حجم موتور معادل ۱۱۰۴۰ سی سی / فاو کامیون کمپرسی FAW

مشخصات فنی موتور کمپرسی فاو

نوع و نحوه عملکرد در سیستم انتقال قدرت کمپرسی فاو به صورت گیربکس دستی در نظر گرفته شده است که توسط کشور آلمان طراحی و ساخته شده است. نوع کلاچ به کار برده شده در این سیستم انتقال قدرت از نوع کلاچ تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی است. این سیستم، وظیفه انتقال قدرت در کمپرسی را به خوبی انجام می‌دهد. تعداد دنده‌ها در این کامیونت نیز ۱۶+۲ است.

ویژگی‌های کابین کمپرسی ده چرخ فاو

کابین این کمپرسی از انواع فلزی نرمال و تمام جوشکاری شده است. همچنین کابین این محصول با صورت عایق برای صوت و حرارت طراحی شده است که می‌تواند آرامش را در حین رانندگی به ارمغان آورد. در این کابین یک تخت خواب برای استراحت طراحی شده است که راننده می‌تواند در هر کجای جاده و هر ساعت از شبانه روز برای خواب از آن استفاده کند. استفاده از یک پوشش ضد زنگ بر روی کابین، کیفیت ساخت آن را تا حد زیادی افزایش داده است.

در قسمت کابین کمپرسی فاو ده چرخ، یک عدد کپسول آتش نشانی قرار گرفته است که می‌توان در شرایط اضطراری از آن استفاده کرد. به طور کلی کابین این کامیون به صورت کاملا راحت و حرفه‌ای طراحی شده است که ایمنی مناسبی برای راننده و سرنشین ایجاد می‌کند.

فاو کامیون کمپرسی FAW

مشخصات ویژه و خاص کمپرسی فاو ده چرخ

یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول، مجهز بودن آن به قابلیت توربو شارژ است که در قسمت قبل نیز در مورد آن صحبت شد. این محصول دارای قطعات تولیدی تحت لیسانس آلمان است که کیفیت ساخت بسیار مناسبی در اختیار قرار می‌دهد. سیستم پخش و رادیویی مورد استفاده در این محصول از نوع CD Player است که می‌تواند در هنگام رانندگی مورد استفاده قرار گیرد.

مجهز بودن به سیستم کروز کنترل و تاخوگراف از دیگر ویژگی‌های مهم کمپرسی فاو ده چرخ محسوب می‌شود که همواره مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به کارگیری سیستم تهویه مناسب و همچنین برخورداری از کولر و بخاری مطلوب، سبب شده است تا در ساعات طولانی رانندگی، راننده و سرنشین احساس راحتی داشته باشند.

سایر آپشنها

از دیگر قابلیت‌های مهم این محصول می‌توان به شیشه و آینه‌های برقی، مجهز بودن به تخت خواب و آفتاب‌گیر، نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو، صندلی راننده تمام بادی با قابلیت جابجایی در تمامی جهات و… اشاره کرد. مجموعه این ویژگی‌ها، کمپرسی ده چرخ فاو را به یکی از پرطرفدارترین انواع کمپرسی‌ها مبدل کرده است که کارایی و قابلیت‌های بسیار مناسبی در اختیار قرار می‌دهد.

فاو کامیون کمپرسی FAW

قیمت کمپرسی فاو ده چرخ

قیمت کمپرسی فاو با توجه به نوسانات اخیر بازار، به طور دقیق قابل عنوان نیست. اما با توجه به کیفیت این محصول و همچنین قدرت آن، قیمتی مقرون به صرفه برای خرید در نظر گرفته شده است. این محصول توانسته است در رقابت با سایر رقبای این عرصه جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران کسب کند و همین امر سبب استقبال افراد این نمونه گردیده است. افرادی که قصد سرمایه گذاری برای کار در زمینه حمل و نقل را دارند می‌توانند با استفاده این محصول نیاز خود را برطرف کنند.

نتیجه گیری و جمع بندی

آنچه که در مورد کمپرسی فاو ده چرخ عنوان شد بخشی از مشخصات این محصول است که می‌تواند در هنگام خرید و انتخاب بهتر به شما کمک کند. قبل از خرید می‌توانید از طریق مشاوران، اطلاعات بیشتری در مورد این محصول کسب کنید.

فاو کامیون کمپرسی FAW

1 یک پینگ

  1. پینگ بک: بررسی کشنده فاو، کامیون کشنده FAW | اتوبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *